/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Netværk uden internet
Fra : fredag
Vist : 687 gange
200 point
Dato : 21-01-10 14:49

Hej, kan man lave et netværk uden internet med trådløse printere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-10 15:01

Det kan man godt

Under kontrolpanel, der er en gruppe der hedder netværk, og følg vejledningen på hjemmenetværk

Sådan er det i xp

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-01-10 15:20

Det kræver du har en router eller en print-server, hvis det er en netværksprinter du har.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-01-10 16:58

webnoob, det var netværksprintere, de har jo selv printserver indbygget

tror måske at der i dette spørgsmål menes at der ikke er router til rådighed.
hvid det er rigtigt forstået så kan det stadig lade sig gøre at bruge printerne trådløst

du skal bare lave et trådløst adhoc netværk (i nogen printere skriver de APIPA istedet for adhoc)
du kan derefter forbinde direkte til printeren via wifi

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 22-01-10 09:46

Vi taler om et kontorlandskab hvor der er frit trådløst internet. Men i kontoret findes ingen router eller noget hvor man kan tilslutte en printer, og man gider ikke anskaffe sig en printer til hver pc, derfor tanken om der ikke kan etableres en trådløs netværksprinter......findes der ikke nogen steder hvor man kan læse mere om det?

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 22-01-10 10:04

Citat
frit trådløst internet

så kobler du bare printeren på det trådløse net, installerer printeren på de enkelte maskiner og så er du kørende

Citat
Men i kontoret findes ingen router

Hvordan virker det trådløse internet så?
mener du mobilt bredbånd

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 22-01-10 10:20

Det eneste jeg ved er at der er frit internet i lokalet, så hvordan man kan tilkoble en printer og hvor???

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-01-10 10:45

den kobles på netværket lige som en computer kobles på netværket:
tilføj SSID, Tilføj evt. krypteringsnøgle

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-01-10 21:14

Lyder som om der allerede er en router på "det frie kontorlandskab".

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 25-01-10 09:00

Det vil så sige at har man en trådløs router så kan man sætte en wifi-printer op i kontoret som fungere, også selvom routeren ikke i på kontoret....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-01-10 13:09

"ja", men det kræver at du har adgang til routeren og du har adgang til netværkket.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-10 16:44

Citat
"ja", men det kræver at du har adgang til routeren

hvad skal du dog med adgang til routeren, det er da ikke nødvendigt
sålænge du kan koble printeren på netværket, enten kablet eller trådløst, så virker det

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-01-10 17:00

Lige nu lyder det som om spørger ikke har adgang til routeren, hvilket kan give problemer. Jeg vil altid "placere" en printer uden for et IP-range med en fast ip, har man ikke adgang til routeren ved ikke man ikke hvor stort ranged er og man kan komme ude for at give den en IP der er lig en anden component på netværket.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-10 17:05

du skal da ikke selv give en trådløs printer en ip, dne skal da bare hente den via dhcp.
du kontakter jo printeren via netværksnavnet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-01-10 17:10

Der er vi så bare forskellige, lige som server vil jeg give printere en fast ip.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-10 17:39

så hellere lade dhcp serveren tildele en bestemt ip til printeren, ellers vil det jo være et helvede at rende rundt og ændre ip adresser på printere, ap'ere, scannere, computere, projektorer, kameraer, og alle mulige andre enheder hver gang der laves en ændring på et netværk

men hvad skal du med en fast ip på en trådløs printer?

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 03-02-10 12:59

Tak for svaret EXTERMINATOR.