/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Billede capture i en MP4 fil
Fra : jakiil
Vist : 916 gange
55 point
Dato : 21-01-10 12:12

HEj

Jeg skal bruge et lille let program til at tage still-billeder ud af små MP4-vidioer. HVad skal jeg bruge? Det skal gerne være let og hurtigt.

Mvh

Jane

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-01-10 13:04

Det program der kom ned din filmoptager, kan det ikke bruges? Det kan mit. Pg det er et Sony

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-10 13:27

Tror du kan bruge dette her

Image Grabber is a free tool that can grab screenshots from any video file (avi, mpg, dat, asf, wmv, qt, mov, rm, rmvb, vob)and save the screenshot as customized thumbnails to a single file or multiple files. Batch feature in version II .NET. Development discontinued.

http://www.videohelp.com/tools/ImageGrabber

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 21-01-10 13:35

HEj

Vi fik ikke noget program med vores udstyr. Det er ikke en alm. video-optaget, men noget TV-udstyr til optagelse af film i kloakrør m.m. Vi er en kloakservice virksomhed, og vi har lige købt nyt udstyr.

Mvh

Jane

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 21-01-10 13:41

Øv

Image Grabber

Kan tilsyneladende ikke vise mp4 filer, så det duer ikke. ellers tak, håber at der er andre der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-10 13:51

Det kan det så hvis du vælger alle filer under Open file

et eksempel
http://peecee.dk/upload/view/219309

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 21-01-10 14:02

Jeg får følgende fejl når jeg forsøget at åbne:

"Image Grabber II.NET

Der opstod en ikke-afviklet undtagelse i programmet. Hvis du klikker på Fortsæt, ignoreret programmet fejlen og forsøget at fortsætte. Hvis du klikker på Aflsut, lukkes programmet med det samme.

COM+ kræves til denne handling, men er ikke installeret. (undtagelse fra HRESULT: 0x8004020C)."

Hvis jeg prøver fortsæt så vil den alligevel ikke vise filen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-10 14:09

Du skal have NET Framework installeret eller hente en anden udgave af Image Grabber

denne f.eks.
http://www.videohelp.com/download/ImageGrabberII.zip

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 21-01-10 14:37

Nu har jeg prøvet at installere den anden, men den vil ikke åbne MP4. Så forsøget jeg ar installere NET Framework, men det vil den ikke fordi den siget at jeg noget andet liggende. Jeg ved at jeg ikke virker specielt PC-habil, men det plejer da at gå fint.

Jeg kan ikke huske at jeg på noget tidspunkt har installeret NET ... men jeg holder min windows XP opdateret og installere ALLE opdateringer også de "ikke" kritiske. Ved ikke om det hjælper

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-10 14:43

Når du skal åbne en video skal du i menuen File vælge Open File
i vinduet der åbner skal du vælge All Files(*.*) ved at rulle ned ude til højre
så finder du din mp4, så'n gjorde jeg

Kan du se mp4 på pc? ellers er det jo nok derfor, så mangler du et codecs

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 21-01-10 14:49

Jeg kan godt se filerne, det bruget jeg VLC media player til og det går fint.

Nu har jeg igen prøvet at åbne MP4 i Grabber, og tilsyneladende går det også fint, der kommer ingen fejl men der kommer kun sort skærm frem... Ingen film af kloakrør

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-10 16:59

Du kan altså ikke se dem i WMP?

Prøv evt at konvertere den til et andet format, med f.eks. Format Factory
http://formatoz.com/

eller

Any Video Converter
http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/