/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
skive på pgo hot 50
Fra : Alex2000
Vist : 2174 gange
20 point
Dato : 27-04-03 00:07

Jeg skal snart have en pgo hot 50 og jeg vil selvfølgelig gerne have den til at køre hurtigere.
jeg har ikke så meget forstand på SCOOTERE indnu og jeg har hørt at hvis man piller skiven/skiverne af så køre den hurtigere.
jeg kunne godt tænke mig at få svar på følgende.
1. Hvor hurtigt kommer den ca. til at køre når man har pillet skiven af?
2. Hvordan ser skiven ud?
3. Hvordan piller man skiven af?

Accepteret svar
Fra : ZeroXP

Modtaget 30 point
Dato : 27-04-03 00:44

jeg kan ikke huske om det er en "almindelig skive der sidder på en hot50, men du burde kunne finde en masse om det her på www.scooterzone.dk .
Men det er ikke den eneste begrænsning der er på, der er også et blændrør, hvilket er det lille rør der sidder på siden af forrøret. Det skal lukkes af så der ikke kan komme udstødningsgas ind i det, hvilket man skal bruge en svejser til, for at gøre det ordenligt. Men kig på siden jeg har skrevet adressen på, og læs indlæggende i forummet, søg evt. efter ordet "hot50" i forummet. Men husk >jo højere fart, jo højere risiko<, og da du lige har fået din første knallert, vil jeg råde dig til at max køre 60 - 70, for lige at lære knallerten at kende.

/ZeroXP

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-04-03 08:29

zeroxp -> han behøver ikke at gå ind på forummet, siden har en side om at pille ringen, under tuning.....

i øvrigt er det ikke sikkert at du kan pille ringen, nogen pgo modeller er nemlig svejst fast i varioen,så skal du gå ned til din nærmeste forhandler og købe dimsen den er svejst fast til bare i en 45'er udgave uden ring....

Jon - Moped.dk

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 27-04-03 16:14

ja eller købe en ny vario fra polini, men så skal du også have en ny kilerem, da afstanden bliver størere. Men ang. den side jeg henviste til, så er der kolosalt mange indlæg om tuning der, og han vil med garati finde noget han kan bruge.

Kommentar
Fra : Alex2000

Dato : 27-04-03 21:34

tak for tippet ZeroXP

der var sådan set alt hvad jeg kunne bruge

TAK

Kommentar
Fra : fh

Dato : 01-05-03 16:03

Nu ved jeg tilfældigvis en del om scootere, og har også haft en del igennem de sidste par år. På en Hot 50 er skiven ikke svejset fast, så det er enormt easy

Godkendelse af svar
Fra : Alex2000

Dato : 26-05-03 20:53

Tak for svaret ZeroXP.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 08-07-03 02:31

lidt sent at sige det, men det var så lidt c¨,)