/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
HJÆLP MIG!!!!!!!!
Fra : CS4ever
Vist : 376 gange
40 point
Dato : 26-04-03 23:48

hej alle sammen jeg er dreng på 13 vejer 56 kg, og går til fodbold. Det jeg vil gerne er at få mave muskler og bryste muskler hvordan gøre skal jeg vil hver dag lave 50 mave bøjinger og armbøjinger om aften og morgen. eller hvad ved ikke hvad jeg skal gøre hjælp mig og DET JEG VIL HAVE ER AT FÅ EN FLOT OVERKROP

Kommentar
Fra : CS4ever

Dato : 26-04-03 23:49

OG JEG ER 169 CM. HØJ

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-04-03 23:53

Rolig, det kommer - både højden og musklerne. Som trettenårig er du jo slet ikke færdig med at vokse og udvikle dig..der går altså lidt tid endnu, før du får en krop som en rigtig mand. Men klø på i fitnesscenteret, spis fornuftigt - og husk at nyde livet lidt og ikke kun se de ting ved dig sdelv, du ikke bryder dig om. Nyd at være ung..tiden går såmænd så hurtigt, at det er dumt at bruge den med at være utilfreds med sig selv.
Og husk iøvrigt at varme godt op, inden du træner. Tag nogle lange ture i ro-maskinen...godt for bryst og overkrop.
Du blir garanteret en flot fyr.
mvh Christina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-03 01:25

Hej mister couter strike for altid!
Har du trænet godt siden vi sidst snakkede om det. Og masser af søvn/frisk luft.
Emesen.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 27-04-03 01:40

Hey

det kan ikke anbefales at træne om aftenen, da det er bevist at man sover dårligere. Havde da heller ikke fået den bedste søvn, da jeg engang trænede om aftenen.
hvis du vil træne nu, synes det er lidt tidligt...men fair nok hvis du vil, så sørg for at få lagt i program i et fitnesscenter, da hjemmetræning ofte ender i noget rod, og man får ikke trænet det man gerne vil grundet tidmangel. I et center kan de også vejlede dig i hvilke områder du skal træne, og de har en masse gode maskiner.

/ZeroXP

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 27-04-03 12:02

hmm.. måske er en af grundene til din, selv beskrevet, relativt slatne krop, Counter Strike...

Hehe Hvis du, for hver 3. time du spiller Counter Strike, løber bare en halv time, skal det nok give et resultat..

Hygge.. Og held og lykke med træningen

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 27-04-03 12:35

Jeg kender nogle børn i 10-12 års alderen som går til ishockey, de har alle nogle ordentlige overkroppe. Selv dem der startede som små spinkle gutter, har i løbet af ingen tid udviklet muskler både bryst, mave, arm og ben muskler. Ishockey er en kanon sjov måde at dyrke body-building på. Bare et forslag. Det lyder måske dyrt, men meget af udstyret kan lejes i starten og derefter kan man købe brugt.

MVH Bente

Kommentar
Fra : CS4ever

Dato : 27-04-03 19:04

det jeg vil
bare at lave et program hvordan jeg træner hver dag altså lad os sige
vågner kl 6:00 løber ca. 40 min. kommer hjem 6:45 laver 100 mavebøjinger og sådeb hve dag og om natten 100 mave og arm hvoran kan man træne brystkassen så man for en go over krop

Kommentar
Fra : Sorceror

Dato : 03-05-03 01:39

Så at tråden var ved at gå i stå, så ville lige runde den af med mit forslag: ;)

Planen er meget god, men efter hvad jeg har fundet ud af, skal man nok ikke tage 100 mave- eller armbøjninger for hver gang. Det ville være bedre hvis du tog omkring 40 per gang, men med en god modstand. Ved mavebøjningerne kan det betyde, at man enten bærer på noget samtidig, eller at man laver dem i et langsomt tempo og sørger for at komme helt op.
Brystmuskler er så vidt jeg ved meget svære at træne uden udstyr.
Det bedste råd til at træne uden for fitnesscentre og lign. vil jeg tro går ud på at få fat i nogle håndvægte. Dem kan man træne mange muskelgrupper med, og jeg vil ikke tro at det skulle være så svært at finde vejledninger dertil på Nettet. Så det.... ;)

//Sorceror

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-05-03 03:36

På denne side kan du læse artikler om alt, der kunne have interesse når du ønsker en flottere krop. Hvis du selv mener at vide en del mere end gennemsnittet om et specifikt emne er du meget velkommen til at bidrage til artikel-arkivet. Send en mail til os på post@getbig.dk og fortæl lidt om hvad du har tænkt dig at skrive om, så vender vi tilbage snarest muligt.

Vælg et emne du gerne vil se artikler om, eller skriv et søgeord. Du kan sortere listen over artikler efter navn, emne eller dato ved at trykke på disse.
http://www.getbig.dk/artikler.asp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-03 18:56

Jeg hopper af her.

Kommentar
Fra : Evilangelinc.

Dato : 09-05-03 09:47

Hvis du gerne vil have et vaskebræt, så skal du tage tre sæt mavebøjninger af 15 gentagelser pr. sæt og du skal først træne de midterste muskler ved at presse lige op... Derefter skal du træne de skrå muskler i siden, ved at gå op til højre og derefter til venstre. Husk kun at støtte med hænderne og ikke presse nakken op med dem...

Kommentar
Fra : trippler1985

Dato : 09-01-04 01:00

Her er et lille forslag til hvad du kan gøre...

Hver morgen løber du... skift lidt mellem interval og spurt.

HVER ANDEN DAG: laver du mavebøjninger og armbøjninger!
Når du træner mave, skal du huske at træne lige, nedre og skrå (højre + venstre). For guds skyld så husk dog at træne lend når du træner mave!!! Ellers får du problemer med ryggen senere hen!
Hvis du kun vil træne bryst med din armbøjninger, skal dine hænder være placeret langt fra hinanden.... desto tættere dine arme er på hinanden, des mere armmuskler træner du end brystmuskler!

Når du træner dine mave og armbøjninger, skal du gøre det på følgende måde: Lav 3 omgange af hver, og gå så videre til næste. Hver gang skal du tage lige så mange du kan... så opnår du det bedste resultat!
Fx. nedremave kan du lave 100 gange, så holder du en pause på 3 min. så prøver du igen... denne gang kan du måske kun lave 96... 3 min pause... og sidste gang 97. Du holder 5 min. pause inden du fortsætter med øvremave, laver 134, holder en pause på 3 min. osv.

Grunden til at du kun skal træne mave og armbøjninger hver anden dag, er at dine muskler skal nå at genopbygges. Hvis du træner hver dag, når de ikke at blive genopbygget ordenligt, og du kan risikere skader senere hen + at det ikke giver lige så gode resultater, som at træne hver anden dag ;)

Husk at spise godt med proteiner! Det er det der opbygger dine muskler! Hvis du ikke får nok i din daglige mad, kan du køb proteinpulver. Det kan for det meste købes i div. sportsforretninger, du kan prøve i dit lokale fitnesscenter, men hvis de ikke har det nogle af de steder, her de det for det meste i matas (men her er det rimelig dyrt, så prøv de andre steder først)

Kommentar
Fra : viask

Dato : 24-01-04 14:30

Jeg synes, det er helt forkert at opfodre en 13 årig dreng at spise proteinpulver!
Nej, spis du bare almindelig kost..... proteinpulver kan du spise når du bliver ældre.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 14:46

Mon ikke knægten efterhånden er blevet 14.. det er et oldgammelt spørgsmål

Kommentar
Fra : viask

Dato : 24-01-04 17:39

Nå, ja... ha ha, det havde jeg ikke set!

Men stadig for ung til at begynde at spise proteinpulver, synes jeg

Kommentar
Fra : Fantometis

Dato : 05-02-04 15:06

Hey CS
hvis du vil have en pænere krop, skal du træne hyppigt, spise fornuftigt blah blah.... røv sygt men det er desværre den eneset vej frem. drop for meget fedt og kulhydrater. Spis proteinrigt, så tag kyllingen og torsken fra lille søster og giv hende risne og pastaen. Her er et link med øvelser, som kan laves derhjemme.
God fornøjelse
http://www.motion-online.dk/oev_biblio/oev_biblio_main.htm

Kommentar
Fra : Will_O

Dato : 28-07-04 16:17

Du skal bare pumpe en masse jern i et motions center....;) - for at blive større hurtigt, skal du have mere balastning ved hver øvelse end en armbøjning kan give dig - det bedste vil være at træne med nogle maskiner - 3 sæt med 8 gange løft i hver - det skal så være sådan, at vægten passer noglelunde med, at du KUN kan tage omkring 8 hver gang, sådan at du presser dig selv hver gang - jeg trænede sådan i omkring 2-3 måneder og allerrede der, kunne jeg se resultatet. Man skal ikk træne med så mange forskellige maskiner i sin træning, fokuser på bryst og arme + lidt mavebøjninger og rygøvelser.... - det er svært at forklare så kort.... med armbøjninger kan du evt. lade din lillebror side på ryggen af dig imens - det øger belastningen en hel del....;)