/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Indretning - minimalistisk
Fra : vonmissy
Vist : 1507 gange
50 point
Dato : 19-01-10 20:12

Hej

Jeg har fået nyt køkken :D og er super glad for det, der er bare et lille mén, som jeg mangler gode ideer til

Der er ingen øvre/hænge skabe, og det jeg mangler er et sted hvor jeg kan opbevare grøntsager/frugt der ikke må være i køleskabet?? Nogle forslag? gerne med links/billeder ;)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-01-10 20:36

ja, det er jo et svært spørgsmål. Det er jo ikke ret mange grøntsager og frugter der på længere sigt overlever i et alm. køkken med alm. stuetemperatur.

Jeg har sat to hylder over hinanden på en diskret væg- i 70 cm højde for øverste hylde, hvor jeg har fletkurve til diverse løg og kartofler, som skal bruges inden for en overskuelig tid.
Men det var fordi jeg lige havde en væg, ved siden af terassedøren, som passede til det.
Jeg har ingen overskabe og intet grovkøkken/bryggers

Frugt som spises indenfor en uge i fade og kurve på en køkken disk.

Men løg, opbevares som regel i mit skur i ranker, dog nu taget ind i kælder fordi frosten er mere end alm. p.t.

Skuret er fyldt med flamingokasser, med diverse, som ikke kan være i køleskabet- kål, kartofler, æbler og rodfrugter generelt.

Så i selve køkkenet - ikke meget der kan overleve der i længere tid.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-01-10 20:41

Hejsa.

Noget i denne stil ville jeg hænge på væggen.
De kan bruges til næsten alt. Kun fantasien sætter en grænse.
http://www.koekkenliv.com/Shop/info.htm?catid=43&articleid=09-09-03-4

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-01-10 20:46
Kommentar
Fra : heidima

Dato : 19-01-10 20:47

Jeg har selv en minimalistisk stil i hele mit hjem og forsøger om muligt kun at benytte møbler og nips som giver"luft".

Nu er jeg ved at pakke mine ting ned, men i mit køkken benytter jeg metal net i loftet. Jeg syntes, at det, at de ikke er lukkede giver mere luft og desuden ser det dekorativt ud, at man kan se farverne på de forskellige frugter el grøntsager.

De net jeg har hænger i tynde kæder og passer farven dig ikke, så kan du rimelig nemt ændre farve på dem.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-01-10 20:51

Køb en hyndeboks i Jysk, isoler den indvendig, og stil den gerne ude oppe ad husmuren, - den holder frugterne/urterne holdbare i lang tid.
Vi har en uisoleret til at stå på en lukket terasse, oppe ad muren, og mange ting holder sig der, både sommer og vinter.
Det er ikke så stor en investering, så det er bare at prøve om i får lige så meget glæde af løsningen som os.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-01-10 17:41

Du kan også købe en køkkenvogn

som eks. denne og sætte kurve til de grøntsager og frugter du vil have i dít køkken

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5172&n=10

de findes i forskellige udgaver - både store og små

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-01-10 17:42
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-01-10 17:53

http://www.traevarer-butik.dk/index-filer/Page1331.htm

allernederst i højre hjørne.

Selve funktionen til frugt og grønt er der. Men hvis du har en bestemt farve udover at det skal være minimalistisk- er jeg sikker på den kan finde flere i samme stil