/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Flytning til Sverige i forb m job.
Fra : heidima
Vist : 952 gange
20 point
Dato : 19-01-10 16:43

Jeg har fået job i Sverige og afstanden er så jeg er nødt til at flytte permanent til den by, jeg skal arbejde i.

Jeg har kigget lidt på forskellige flyttefirmaer og været inde på en side for at indhente tilbud for, hvad det vil koste at få flyttet mine ting med.

Er der nogen herinde, som selv har flyttet fra Danmark og til Sverige og som eventuelt kan fortælle mig, om der findes en god og billig måde at få flyttet mine ting på, eller kan det ikke svare sig for mig?

Heidi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-10 16:48

Du ringer bare rundt og får et tilbud

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-01-10 16:58

Som sædvanligt skriver Refi et fuldstændig meningsløst "svar" og afslutter med en smiley.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-01-10 16:59

Nu er det forhåbentlig et godt og sikkert job, For du skal være opmærksom på, at dagpengesatsen er væsentlig lavere i Sverige, hvis du skulle gå hen og blive arbejdsløs og har flyttet din adresse til Sverige.

Jeg har ingen erfaring med flyttefirmaer til/fra Sverige. Men hvis du oplyser byer hvorfra i Danmark og hvortil i Sverige, du skal flytte - så er der måske nogen, der kan rådgive dig!

Evt. også oplyse om det er fra 1. værelse eller 5. værelser du flytter - du kunne jo tænkes, at det var billigere at leje en kassevogn, hvis det ikke drejer sig om så mange ting.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-01-10 17:01

fun2 - hvorfra ved du det - du er først blevet medlem i dag?
Eller er du endnu en dobbelt profil

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-01-10 17:03

Refi skriver det rigtige. Min ene søn er flyttet til Sverige og det er bare at ringe til nogle flyttefirmaer og spørge hvad de skal have for det.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-01-10 17:03

Det er tilfældigvis præcist ét år siden jeg blev oprettet som bruger.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-01-10 17:04

Som sædvanligt når refi skriver noget sludder, kommer granner01 og bakker ham op.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 19-01-10 17:07

Citat
fun2 - hvorfra ved du det - du er først blevet medlem i dag?

fun2 har været i 1 år IBM760

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-01-10 17:08

Citat
Det er tilfældigvis præcist ét år siden jeg blev oprettet som bruger.

Ok, fun2 - jeg overså, at du er en meget flittig bruger på Kandu.
Jeg kan godt se, at du har deltaget i mange spørgsmål. - Undskyld

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 19-01-10 17:11

Du kan leje en bil og køre selv.

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 19-01-10 17:12

Jeg vil også indhente tilbud..Jeg tænkte bare, at det ville være hurtigere, hvis jeg kunne finde et par stk, som selv har været turen igennem eller kendte nogen.

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 19-01-10 17:20

flejsen: Det har jeg også overvejet. Det kunne være en løsning.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 19-01-10 17:23

Prøv at se på svenske firmaer, du har jo en kursgevindst der.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-01-10 17:30

heidima - hvorfra i Danmark og hvortil i Sverige skal du flytte (byer)?

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 19-01-10 17:35

IBM760: Jeg flytter fra Slagelse til Ljusdal.

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 19-01-10 17:36

....og det er møbler svarende til en 2v.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-01-10 17:39

Min søn ringede til et par flyttemænd da han skulle flytte til Sverige, lige uden for Malmø. Han fik også tilbud, men det var billigere for ham at leje en lille lastbil og flytte selv. Nu skulle han også derover 3 gange inden de flyttede ind, fordi lejligheden skulle males. Så i længden blev det billigere.

Jeg vil sige som IBM760 Hvor skal du flytte hen? og hvor meget skal der flyttes?

Så fun2 stik piben ind og bland dig uden om noget du ikke har forstand på.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-01-10 17:40

Hvis du kender en der har en stor bil du kan låne, kan du måske have det i en stor lejet trailer, f.eks. fra Boxit

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 20 point
Dato : 19-01-10 17:46

Et enkelt råd skulle være, at du også forhører dig hos svenske flyttefirmaer, det kan måske betale sig bl.a fordi den sv. kr. er i så lav kurs.

Prøv at se her http://www.google.se/search?hl=sv&q=flyttfirma+i+Ljusdal&btnG=S%C3%B6k&meta=&aq=0&oq=flyttfirma+i+

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 19-01-10 17:48

fun2: Jeg er ret sikker på, at jeg ikke kan have mine ting i en stor trailer. Bilen skal være større end en kassevogn. Jeg kasserer en del møbler, men jeg har en hel del flyttekasser...

Jeg rejser medio februar og har fået at vide, at der kan gå ca 8 dage, før jeg har en lejlighed.

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 19-01-10 17:49

bentjuul: Tak for det
Jeg vil kigge på det.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-01-10 17:54

Hos boxit har de f.eks. en 260 x 142 x 185 cm trailer, til 250,- pr. dag:
http://www.boxit.dk/lejentrailer.asp

Den er stor, men måske ikke stor nok.

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 19-01-10 18:01

fun2: Tak..Ja det er da en kæmpe trailer..Men den ved jeg så ikke lige, om jeg tør køre med. Jeg tager afsted ca en uge før, jeg får min lejlighed i Ljusdal og jeg ved ikke helt hvordan vejret er. Jeg har ikke rigtig mod på at køre med trailer af den størrelse, hvis der er meget sne.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-01-10 18:07

Det er bestemt ikke problemfrit at køre med en trailer i den størrelse på veje med sne, men det er nok den billigste løsning.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-01-10 18:08

PS: Er I klar over hvor langt der er mellem Slagelse og Ljusdal ?
Citat
Iflg. Microsoft Autoroute:
1085,4 kilometres (1 day, 2 hours, 19 minutes)

Og det er beregnet med normal hastighed, og ikke med en dansk trailer efter!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-01-10 18:11

Hej og tillykke med jobbet.
Hvis du føler dig mere tryg ved et dansk firma kan jeg KUn anbefale dem her.
http://www.ob-flytning.dk/

Har selv brugt dem nogle gange og anbefalet dem til andre .
De er simpelthen bare gode..effektive og billige.
En ting du også skal huske på er deres forsikring. Den SKAL være i orden.
Få et tilbud fra dem.
Selv min mor der skulle flytte fra Amager til Falster brugte dem. Pris for en 2 værelses 4300 kr.

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 19-01-10 18:15

piaskov:Tak dem vil jeg også lige kontakte.

IBM760: Ja det er ca 1000km oppe i Sverige, så det er en lang tur.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-01-10 18:19

Den der med et svensk flyttefirma, det er en god ide, kursen er meget lav og lønningerne i Sverige er mindre, så de kan kun være billigere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-01-10 18:20

Ellers så er der dem her: http://www.scantransport.dk/dansk/info/

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 19-01-10 18:56

granner01: Tak..Har lige kontaktet dem og et flyttefirma fra Sverige. Fik jo også et link fra bentjuul.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-01-10 19:06

Du skal også huske at de måske skal opbevare dine ejendele i en uge inden du kan få din lejlighed.

Jeg ved nogle flyttefirmaetder der flytter til/fra udlandet flytter i træcontainere. Der leveres så et antal efter aftale og man pakker så selv containerne. Jeg har set dem og jeg mener de er ca. 120x100x200.

De er nemme at stable og det må være en billig løsning. Du pakker selv og pakker selv ud. De skal leverer cointainerne og hente dem, opbevare og bringe ud. Og så hente dem når de er tomme.

Men spør efter det hvis du er interesseret.

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 19-01-10 19:18

piaskov: Tak..Har lige kigget og dem må jeg vist også lige bede om et tilbud.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-01-10 19:23

Citat
Tak..Har lige kigget og dem må jeg vist også lige bede om et tilbud

Gør du det.
Der er kun ros til overs for dem.

Godkendelse af svar
Fra : heidima

Dato : 19-01-10 22:04

Tak for svaret bentjuul. Jeg har sendt dem mine oplysninger.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-01-10 01:33

Held og lykke med din flytning og dit nye job