/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IE kan ikke lukkes ned :-(
Fra : Caine
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 26-04-03 22:10

Hej

Jeg sidder opppe ved en kammerat og roder med hans puter.....

Han kendte ikke til ad-aware og antivirus apps... derfor har han fået dette bug... man kan ikke lukke IE ned på "Krydset" eller processlinjen... kun ved hjælp af "Ctrl+Alt+Del" -->"End Process"

Er der nogen af jer der kender til dette problem.... Jeg har kørt en Ad-aware og virus-scan og fandt en masse (bare ikke dette problem)

/Caine

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 110 point
Dato : 26-04-03 22:31

Et tegn på at computeren kan være hijacked. Du kan bruge programmet HijackThis som du kan finde mere om på spywarefri.dk under menupunktet Værktøjer. Der er også en dansk installations- og brugerguide. Men HijackThis er ikke for alle og enhver. Har du ikke indgående kendskab til spyware og malware skal du være meget forsigtig eller lade være. Du kunne evt. starte med Spybot som findes på samme side. Den er lidt bedre en Ad-aware. Når puteren er clean ville jeg installere Browser Hijack Blaster (også på samme side). At man ikke kan lukke IE ned på krydset kunne godt tyde på hijacking. Måske var det en idé først at installere IE oveni den gamle for at se om det løser problemet.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 26-04-03 22:43

Hej Als

Jeg har ikke prøvet tip endnu.... Men jeg vil lige tilføje at under loadingen af IE (før man ser sin startside) kan man godt lukke IE ned (hvis man er hurtig ) efter min mening skulle det være et program (evt. spyware, virus ect.) som loades sammen IE... men jeg tjekker lige dit tip....

/Caine

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-04-03 22:49

Prøv også lige at se hvad der starter op sammen med windows. Du ved Start - Kør og skriv msconfig og så ind på fanebladet Start. Der kunne udmærket ligge noget der som skal have fluebenet fjernet.

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-04-03 22:50

Jeg vender tilbage imorgen, da jeg lige tager en tur i byen.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 26-04-03 22:54

OK ... jeg kender godt til Msconfig .... men ved du hvad det er ikke nødvendigt!!!!! HijackThis virkede!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tak for hjælpen!!!!

Godkendelse af svar
Fra : Caine

Dato : 26-04-03 22:54

Tak for svaret als. Genialt app!!!

Kommentar
Fra : als

Dato : 27-04-03 08:10

Hej Caine
Herlig at høre at det lykkedes.
Her er nogle links så man bedre kan vurdere hvad der er som starter op sammen med windows
http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm
http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_full.htm
HijackThis er fremragende værktøj i kyndige hænder, ja simpelt hen genialt, og jeg synes også at den danske side Spywarefri er rigtig god. De fire som kører siden ved enormt meget hvad de snakker om. De to links omkring startup har jeg hentet fra deres linkssamling.
Jeg bruger Ad-aware, SpywareBlaster, IE-Spyad og Browser Hijack Blaster. De kører fint sammen. Ingen konflikter, og så tager de kun meget lidt hukommelse. Jeg har aldrig noget skidt og møg på computeren og går på den anden side heller ikke glip af noget som helst.
Og så mange tak for points!

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 27-04-03 23:36

Hej igen Als

Jeg skulle hilse fra kammerat og sige tak for for hjælpen!!! + (xtra viden for mit vedkommende )
Kigger lige dine linkz

venlig hilsen
/Caine

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 27-04-03 23:42

Hej Igen igen Als

Skal bare lige rose din gode indsats + dine yderst brugbare linkz

TAK
/Caine