/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvad gør jeg ?
Fra : Capewak
Vist : 687 gange
100 point
Dato : 18-01-10 11:07

Indrømmer jeg hader mobiltelefoner men jeg jeg er nødt til at have en. Imo er mobiltelefoner skabt til mennesker med falkeblik og barnefingre; jeg har ingen af delene :) Og jeg er en noob til dem.

For et par år siden købtejeg en nokia 6610i til en krone og bundet op til sonofon, som nu er blevet til telenor. Jeg er træt af deres gebyrer og batteriet er vist ved at være helt kørt ned.

Hvad gør jeg for at få en billig simpel mobil? Nyt batteri og nyt (ubundet) sim kort ? I givet fald hos hvem ?

Håber jeg kan få et godt råd her som er simpelt og billigt.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 18-01-10 11:13

Hva gør du??

Du køber da en Doro, med store taster og uden abb..jeg giver dig ikke et direkte link, men til en side hvor du kan sammenligne priserne på dem

http://shopping.kelkoo.dk/ssc-100020213-doro-mobil.html

Du kan købe både med og uden sms

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-10 11:14

uden abb=så bruger du taletidskort, så kan du helt præcist følge med i hvor mange penge du har brugt, og får ikke nogen overraskelser

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-01-10 11:26

du skal bare have et telmore-nummer med automatisk optankning. så er alle dine trængsler forbi.
og når du har haft abonnement så længe, er din bindingsperiode udløbet for længe siden. så kan du frit flytte dit nummer hvorhen du vil. det kan du gøre på nettet.
og om et par år kan du slet ikke forstå, hvordan du har kunnet undvære en mobil.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 18-01-10 11:26

Du kan evt. se lidt på disse link.
http://m1.dk/ og http://www.familietele.dk/

God søgning!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-10 11:45

Du ingen som er mere simpel end den her, ingen SMS eller andet kun snakke i telefonen, den er med store taster og display som er men at læse, den er set på TV2 reklamer for ikke så længe siden, den koster omkring 1.000 kroner uden abonnement, så er det bare at lægge dit SIM kort over i den:
http://butik.seniorland.dk/product.asp?product=1579

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-10 11:50

Telenor er da ikke værre end andre med gebyrer, måske du bare skal have en anden abonnement:
http://www.telenor.dk/privat/mobil/mobil/abonnementer/tale/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-10 11:52

Hva den af o.v.n skal du ha briller??

Du linker til den samme tlf. som jeg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-10 11:58

Jeg går den direkte vej og ikke gennem en søgeside og jeg spilder altså ikke min tid på at klikke på andres søgninger, hvis du havde vist det direkte link til telefonen så havde jeg sikkert set efter hvad det var (jeg har stadig ikke klikket på Kelkoo søgningen og ved ikke om det er samme butik som jeg har fundet)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-10 12:02

Citat
IDu linker til den samme tlf. som jeg
det er så lidt af en påstand, du linker til en hel række forskellige Doro telefoner, jeg er meget mere præcis med min anbefaling

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 18-01-10 12:08

Du køber en ny mobil uden abb. De er tit og ofte billigt til salg i Bilka, f.eks. Derefter anskaffer du dig et simkort fra Telmore - vupti, så er du fint kørende.
Ingen gebyrer af nogen slags. Du kan vælge automatisk optankning, men kan også fylde på selv efter behov. Når din saldo er på 50,- kr sender Telmore dig besked, så du ikke risikerer at gå i minus.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-10 12:11

Citat
Jeg går den direkte vej og ikke gennem en søgeside og jeg spilder altså ikke min tid på at klikke på andres søgninger, hvis du havde vist det direkte link til telefonen så havde jeg sikkert set efter hvad det var (jeg har stadig ikke klikket på Kelkoo søgningen og ved ikke om det er samme butik som jeg har fundet)

Jeg linkede som jeg gjorde, for at vise at der er mange forskellige modeller (og priser)

Og fortæller så samtidig at man kan købe en model der ikke kan sms'e

Kommentar
Fra : Capewak

Dato : 21-01-10 12:16

Ok folks: mange tak for de mange forslag - inden jeg lukker tråden ned: kan det ikke betale sig at købe et nyt batteri og SIM kort ?

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 21-01-10 12:30
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-10 12:32

Der er to muligheder for SIM-kort med og uden abbonement

Er det uden, er det taletidskort du skal have, hvilket må være løsningen, da du ikke vil have alle de gebyrer

Vi købte en Doro til min far, (uden sms mulighed) og en startpakke, for at han kunne få et telefonnummer og i pakken var så også et taletidskort

Du må prøve at søge på google for at finde prisen på et batteri- eller fortælle os hvilken mobilmærke og nr du har - så kan vi søge for dig

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 21-01-10 12:47

Man kan godt få SIM-kort uden abb. hos Telmore.

Det ved jeg helt bestemt for det har jeg selv.

Hvis du har lidt tid at vente, kan du få overført dit gamle nummer, men hvis du er ligeglad, kan du få et nyt og så er du i gang med det samme.

Det samme kan sikkert lade sig gøre hos andre selskaber - men da jeg ikke selv har prøvet, kan jeg ikke anbefale nogle.

Taletidskort er alt for dyre i brug.

Godkendelse af svar
Fra : Capewak

Dato : 03-02-10 15:39

Tak for svaret Nordsted1.