/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Mad/hygge/røget torskerogn.
Fra : piaskov
Vist : 2677 gange
150 point
Dato : 17-01-10 19:00

Hej og god aften.

Så indleder vi madhyggerøgaftenen med et par billeder .

Vi fik muligheden for at købe friske fisk på havnen idag

Der blev købt ind til kogt torsk til aftensmaden.

Og så fik jeg lige raget mig 1 kg. friske rogn til mig.

Hjem og koge og så i røgovnen med dem.

Resultatet er her. Det var bare mums

http://peecee.dk/upload/view/218502
Frisk fra havnen
http://peecee.dk/upload/view/218509
Og her let røget som Leif kan li' dem.
Her er de godt røget som jeg elsker dem.
http://peecee.dk/upload/view/218512

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 19:08

Kæææft hvor ser det lækker ud

Jeg tror da lige vi skal en tur omkring havnen i morgen... tja vi kan jo nok ikke være lige så heldige, lige at få ravet til os, men der er da heldigvis en forretning tilbage efter at den anden brændte -- måske de har røgvarer efter branden

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 19:11

Uhm. Selvom jeg har spist og været i køleskabet flere gange, siden du talte om det- så bliver det da ikke bedre, når der kommer billeder på

Hvor er jeg misundelig. Det er lang tid siden, jeg har spist ordentlig røget torskerogn. Det jeg af og til køber har enten været tørt eller oversmasket.

Hvad er det for en røgovn ???

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 17-01-10 19:19

DET SER UTROLIG LÆKKERT UD, RIGTIG GOD IDE.

VELBEKOMME.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 19:24

Citat
Jeg tror da lige vi skal en tur omkring havnen i morgen... tja vi kan jo nok ikke være lige så heldige, lige at få ravet til os, men der er da heldigvis en forretning tilbage efter at den anden brændte -- måske de har røgvarer efter branden

ja, du skal vel ovenikøbet have brændt chokolade ovenpå

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 160 point
Dato : 17-01-10 19:30

MUMS.

Hvis du har lidt tilovers, eller trænger til lidt afveksling, kan jeg anbefale denne, som jeg tit laver hvis vi har fået lyst til afveksling.

Jeg bruger dog flere kartofler og ikke noget brød, andet end som tilbehør, og ikke både citron og edikke, men altid olivenolie, det smager bedst, og moser med en gaffel, syntes det er lækrest med lidt struktur (små klumper) men det er en smagssag, og putter lidt cayennepeber i, men ikke så det overdøver resten.

Torskerognsalat (Taramásaláta)

   200 g   røget torskerogn
   7 skiver   franskbrød
   1-2    kogte kartofler
   1 tsk   revet løg
   1 kop   olivenolie/majsolie
   2   citroner
   2 spk   vinaigre
      Persille
      Sorte oliven

   Kom franskbrød, torskerogn, kartofler samt halvdelen af olien i en blender
   og blend lidt. Så tilsættes resten af olien, saft fra de 2 citroner, løg og vinaigre.
   Der blendes igen. Salaten skal være tyktflydende og spises på små stumper groft
   landbrød eller ristet brød.
   Ved serveringen kan der dekoreres med lidt persille og halve sorte oliven.
   Salaten skal serveres kold efter 2-3 timer i køleskabet.
   Også særdeles god efter flere dage i køleskabet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 19:33

Citat
Hvis du har lidt tilovers, eller trænger til lidt afveksling,

Ja der er da noget tilbage endnu

Men det holder ikke længe herhjemme. Jeg elsker det.
Men til gengæld er der kogt torsk tilovers som er befriet for ben og skind.
Det vil jeg så lave en salat af til frokost i morgen.

Så HIT med lidt inspiration til sådan en sag.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 19:39

Citat
Det er lang tid siden, jeg har spist ordentlig røget torskerogn

Det koster også en krig hvis man skal i fiskeforretningen for at købe det

Citat
Det jeg af og til køber har enten været tørt eller oversmasket.

Ja det er der jo så en årsag til.

Hvis det er for tørt har det fået for meget varme.

Jeg koger det jeg skal spise før det bliver røget.
Det Leif vil ha skal IKKE koges , så bliver det "smørbart" men det er jo smag og behag.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-01-10 19:40

Jeg laver altid torsk i mayo dagen efter, meget simpel, ikke slankemad, men alle der har fået den hos os til frokoster insisterer på at få den igen.

Kog et par æg, hak dem fint (æggedeler), rør dem med mayo (som kan spædes op med yoghurt hvis det skal være lidt mindre fedt, mayoen skal helst være lidt mere flydende end den man køber, Irmas er den bedste), kapers, salt og peber, bland ikke for store torskestykker renset for ben og skind forsigtigt i så de ikke smadres for meget, pynt med lidt kapers og torskestykker, på noget godt rugbrød (smør helt unødvendigt), velbekomme!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 19:42

Citat
mayoen skal helst være lidt mere flydende end den man køber

Ja det skal den...der bruger jeg det triks med at røre iskoldt vand i

OG HUSKER at komme rejer i også. De er taget ud af fryseren.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 20:09

sig mig engang- det ender jo med jeg er nødt til at gå ned og købe både torsk og bukser - :

hvad med karry er det helt udelukket til den der torske salat ??

hvordan mon sådan een ser ud (torsk med bukser) - ?? var der ikke noget med at der hørte seler til - altså sivseler.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 20:11

Citat
var der ikke noget med at der hørte seler til - altså sivseler.

Mener du dermed at o.v.n. er en torsk

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 20:14

Fra din tråd smuller .
Citat
Men selerne er sq da lavet af selvbindergarn

Noget må da holde bukserne oppe.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 20:14

Citat
Mener du dermed at o.v.n. er en torsk

dine ord og ikke mine.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 20:17

Citat
dine ord og ikke mine.

Jeg sagde ikke han var en torsk ...jeg spurgte hvad du mente .

Godt han ikke følger med her eller

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 20:28

Citat
Godt han ikke følger med her

Du har jo heller ikke skrevet noget om torsk i ovn

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 20:41

NÅÅÅÅÅ NEEEJ

Det kommer

Bagt torsk
Med ovn
Næææ rogn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 20:43

Skal jeg virkelig bruge al min kostbare tid på at holde jeg tøzer i stramme tøjler og kort snor jeg kan forøvrigt godt lide torsk i ovn men bedre kogt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 20:44

Citat
jeg kan forøvrigt godt lide torsk i ovn men bedre kogt

Ja det smagte godt i aften ....med sennepssovs til du

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 21:09

blev i forskrækkede fordi jeg kom ind her blev pludselig så stille - fortsæt endelig det er min TV tid nu de næste 3-4 timer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 21:11

Citat
Jeg tror da lige vi skal en tur omkring havnen i morgen
det er da gammel nyt i kommer med, havnene er frosset til nu og istiden er lige om hjørnet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 21:23

[CITAT- fortsæt endelig det er min TV tid nu de næste 3-4 timer ][/CITAT]

Også min o.v.n. ... Da vinci mysteriet på tv3.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 21:24

Citat
blev i forskrækkede fordi jeg kom ind her blev pludselig så stille - fortsæt endelig det er min TV tid nu de næste 3-4 timer

ja, det kan jeg godt forstå du tænker, men næh nej- du kan sgu´ikke lukke munden
på tøzerne

men al den madsnak om lækre torsk med og uden rogn og ben - smurt ind i mayonaise og citron - røget rogn i "ogn" - så farer jeg ud i køleskabet for at se på erstatning- og det kan på en måde lukke munden et stykke tid.
Havde ellers lige spist en ganske alm. hyggesøndags pålæg eftermiddag/aftens måltid med nybagte brød- men sidder her stadig og længes efter mine barndoms-stunder med kogt torsk og sennepssovs. Det har jeg ikke fået siden og nu er jeg nærmest besat af tanken

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 21:27

hva´fanden er der i TV ?

Jamen så må jeg vel lige tjekke skærmen. Har en tendens til at optage alt det jeg gerne vil se- og så se det på et andet tidspunkt, når der ikke er nået at se

kan I se det ?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-01-10 21:27

Jeg syntes det er synd med karry i torskesalat, det kan hurtigt overdøve torsken, smagsmæssigt altså.

Nu jeg alligevel er i gang, så ee stegt torsk med æggesmør ikke at foragte.

Skær skiver af en torsk, på tværs med ben osv, drys skiverne med salt og peber, vend dem i smeltet smør (nemt på panden de skal steges i) og i rasp, steg dem på panden (teflon er godt), server med kogte kartofler, gulerødder og endnu mere smør med hakket hårdkogt æg i, ville blive helt sulten hvis jeg ikke lige havde rejst mig fra middagsmaden

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 21:28

Rettelse

når der ikke er noget at se

blev forvirrret- sku´jo lige nå at se det, som jeg ikke har set

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 21:33

vagnr
ok- vi undgår karryen.

og så kommer du ovenikøbet med mere lækkert.
Fan....s jeg ikke har en familie,som kan li´torsk.
Må vist til fiskehandleren og bede om små portioner for dine opskrifter må afprøves.

Måske Kand.dk skal have en kategori der hedder "fiskerestaurant-Mad"

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 21:49

Bare i to kan blive enige om ...om der skal karry i eller ej.

Bortset fra det fik jeg også lige fat i noget nyslagtet elsdyrkød forleden dag

Det har jeg ALDRIG smagt så det skal da også prøves.
Nogen ideer om det ??
Har da luret lidt på nettet ...men syntes de bruger en del ingredienser der er meget stærke.
Synd at overdøve smagen af køddet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-01-10 22:08

Du får flere hits ved at søge på elg, kært dyr har mange navne.

Det smager pragtfuldt, har fået det flere gange i Norge/Sverige, men aldrig lavet det selv

Men det jeg har fået, bl.a. og bedst på en gourmetrestaurant ved Kirkenes i sensommeren, var med vilde svampe og lokale bær, ikke voldsomt krydret, meget lækkert.

På denne tid af året er alle bladene fyldt med opskrifter på slankemad, var det ikke noget, pocheret æg med kogt rodfrugtmos, fx?

Måske er jeg bare misundelig

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 22:14

Citat
pocheret æg med kogt rodfrugtmos, fx?

næh nu har jeg aldrig

til gengæld så jeg ellers en meget smart opskrift på svensk TV.

Der blevet lavet kartoffel/pastinak mos, som blev blandet med hakkede porrer, smør og mælk til at gøre det til den dejlig mos- dernæst 1 æg for at få den til at hæve sagde hun.

og den blev lagt mellem to tortillas og stegt på panden. Det så lækkert ud. Så blev den skåret ud og serveret til oksespyd.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 22:14

Citat
pocheret æg med kogt rodfrugtmos, fx?

Nej tak.
Jeg er ikke kræsen ...meeen der sætter jeg grænsen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 22:15

Citat
Bare i to kan blive enige om ...om der skal karry i eller ej.

det er da blevet afgjort

vagnr siger jo nej

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 22:19

Citat
vagnr siger jo nej

Ja og jeg gir' ham ret

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-01-10 22:35

Man kan godt få mænd til at spise rodfrugter uden at kny, oveni købet syntes det er lækkert, blandede rodfrugter i tern, salt, peber, hvidløg og krydderurter, rødvin over, bagt i en ovn, selvfølgelig som tilbehør til noget fornuftigt kød og fx en bagt kartoffel med hvidløgs/persillesmør!

Men jeg er glad for at se, at kønsforskellene trods alt ikke er større, end at begge køn er imod pocherede æg med kogt rodfrugtmos

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 22:41

Ja det gir' jeg dig vagnr....der er stor forskel på hvordan man tilbereder det.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 22:42

Citat
rodfrugter i tern, salt, peber, hvidløg og krydderurter, rødvin over, bagt i en ovn,

yes den er jeg med på. Det kan jeg også få alle til at spise, især med en godt stykke kød.

og iøvrigt vagnr- måtte kasserer 3 gange 2 liter rugbrød efter møje og besvær. De faldt sammen - havde fået for lidt mel.

Så nu prøver jeg igen den, der fra Camilla Plum som du anbefalede og i en enkelt af slagsen.

Det var surt, at skulle smide det hele ud.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 22:42

Citat
det er da gammel nyt i kommer med, havnene er frosset til nu og istiden er lige om hjørnet

Havnene er ikke frosset til endnu, så jeg må bare skinne mig

Citat
Jeg syntes det er synd med karry i torskesalat, det kan hurtigt overdøve torsken, smagsmæssigt altså

Hmmm, jeg sys ikke torsk smager af noget, det er tilbehøret

Elsdyr, er det ikke noget med at det skal lægges i kærnemælk??

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 22:43

et godt stykke kød, skulle der stå

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 22:44

Citat
Elsdyr, er det ikke noget med at det skal lægges i kærnemælk??

Nej nej endelig ikke.
Det er kun det der er tranet i smagen man gør det med.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 22:49

Hvad hedder den der svenske udsendelse, hvor der er en kok der får en kasse med en masse ingredienser, som de skal tilberede noget ud fra.
ofte er det nogle kendte, som vælger det der skal tilberedes
Kokken står i et køkken som vender ud mod et åbent hav./sø

Jeg kan ikke huske kanalen for jeg var bare lige forbi og har været det før - uden at tænke over kanal eller noget. Det er supersjovt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 22:58

Smuller, det lyder som den udsendelse vi havde i DK på et tidspunkt -ryd køleskabet - eller var det nu det programmet hed?? Jeg tror kokken var Boserup

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 23:01

Citat
Jeg tror kokken var Boserup

Det var det også.
Og det er Tina Nordstrøm der tæmkes på.
Kan ikke lige finde et link fra Sverige...har prøvet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 23:02

Citat
eller var det nu det programmet hed??

Husker det tydeligt.
Det hed ....vis mig dit køleskab.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 23:06

Citat
Og det er Tina Nordstrøm der tæmkes på.

ja, den er god nok, men jeg har googlet og kan ikke finde TV udsendelserne.

har dog lige fundet ud af, at det var et indslag på en dansk kanal, (idet det var oversat på tekst til dansk) tror det var kanal 4.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 23:07

Nu du skal til at spise elg, så ved du sikkert hvilken forskel der er på en ren og en beskidt elg?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 23:10

http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=15224

Her står der lidt om hende.

O.V.N.
Citat
så ved du sikkert hvilken forskel der er på en ren og en beskidt elg?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 23:12

Citat
Nu du skal til at spise elg, så ved du sikkert hvilken forskel der er på en ren og en beskidt elg?

Det er det "rene" galmatias, elgers ved jeg ikke hvad det er

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 23:17

Citat
Her står der lidt om hende.

det er lige nøjagtig det

men det må altså være en gammel udsendelse jeg har set.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 23:22

Citat
men det må altså være en gammel udsendelse jeg har set.

Ja jeg kan godt se hun har været i dansk tv,,,men ikke hvornår.
Jeg leder og leder men det må være et stykke tid siden.
Bortset fra det så har jeg set hende i svensk tv...og det var nogle knald gode programmer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 23:23

Citat
Her står der lidt om hende
øh der står en svensk kok - det ligner nu mere en høne sys jeg

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 23:27

Citat
Jeg leder og leder men det må være et stykke tid siden.

den svenske kok ( iflg o.v.n er ikke en kok)- hun er hunkøn og ganske køøøn
altså en svensk kok, (som er en høne)

men jeg så udsendelsen i går eftermiddags, så det må være en gammel udsendelse.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 23:28

Citat
- det ligner nu mere en høne sys jeg

Ikke forstået o.v.n.
Det link jeg satte ind er en svensk kokkedame

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 23:30

Citat
Ikke forstået o.v.n.
Det link jeg satte ind er en svensk kokkedame

en hanhøne eller en hunhøne

hvad er det nu lige en hanhøne hedder ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 23:30

Citat
det ligner nu mere en høne sys jeg

Jeg er ved at være træt kan jeg regne ud.

O.V.N. ikke drille på denne tid af natten du

Nu faldt tiøren først....bedre sent end aldrig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 23:34

Hvis i mangler inspiration til næste familie komsammen så sys jeg i skulle prøve denne opskrift

FYLDT KAMEL
1 Middelstor kamel
1 Stort lam
20 Høns
60 Æg
12 Kilo ris
2 Kilo pinjekerner
2 Kilo mandler
1 Kilo Pistacienødder
1 Kilo Sort peber
salt efter behov, 3-4 kilo
Samt masser af vand
Flå kamelen (det er et mareridt, at få skindet forbi puklen), lammet og hønsene. Tag indmaden ud og tør sveden af panden. Kog lammet, hønsene og risene. Rist pinjekernerne, mandler og pistacienødder til de er gyldne. Bland nødderne i risen. Kog æggene til de er hårdkogte og fjern skallen. Fyld de kogte høns med hårdkogte æg og ris. Fyld det kogte lam med de fyldte høns og ris. Fyld kamelen med lammet og ris. Kog kamelen i en jordgryde fyldt med hvidglødende kul. Kamelen er klar når den er mørkebrun. Læg de resterende ris på et stort (dette kan ikke understreges nok) fad og placer kamelen på fadet. Dekorer med hårdkogte æg og nødder og inviter 100 af din nærmeste familie og venner.

http://www.arkaisk.dk/kogebog3.htm

Og nu skal i ikke begynde at blive morsomme,og sige der er en opskrift på hund i karry

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 23:37

Citat
Og nu skal i ikke begynde at blive morsomme,og sige der er en opskrift på hund i karry

Jeg kan heller ikke li' hund i karry.....det skal være hund i tomat.

Sov godt ...jeg er træt og går til ro...lukker mine øjne to.

Vi "ses" i morgen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 23:38

Citat
Bortset fra det så har jeg set hende i svensk tv...og det var nogle knald gode programmer.

lige netop og det ku´vi godt bruge noget mere af.

Nå, men dynen trækker og dyrene kan ikke forstå jeg stadig sidder her.

Katten trækker i buksebenet /bakser rundt med et tøjdyr ( man er jo kun en killing) og hunden ligger og grynter som en gris- de vil absolut ha´ at vi trækker på 1. salen

det er det samme om morgenen også i weekenden, sove længe - næh -ikke her-
uanset vejr og frostgrader eller sne- " vi vil ud nu" og " vi er sultne nu"

altså lige om lidt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 23:39
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 23:39

Smuller... dygtige dyr, der har fået opdraget dig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 23:41

Citat
Jeg kan heller ikke li' hund i karry.....det skal være hund i tomat.

Ha ha, hvornår er du begyndt at spise hundeguffer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 23:42

Do goeste Nordsted1 hvor mange skal du have på besøg til den middag?
den er vist ikke fra din vegetar kogebog

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 23:44

Citat
Smuller... dygtige dyr, der har fået opdraget dig

Ja, det kan man sige, men ellers var der jo heller ikke noget ved at have dem. Jeg opdrager dem og de tager en hel masse tilgengæld

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 23:44

Citat
Nå, men dynen trækker
heldigvis ikke her, jeg skal først møde klokken 15:20 i morgen jabadadoooo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 23:48

o.v.n... jeg tror det sværeste bliver at finde et fad til serveringen, men det står jo også nævnt

Citat
Læg de resterende ris på et stort (dette kan ikke understreges nok) fad og placer kamelen på fadet. Dekorer med hårdkogte æg og nødder og inviter 100 af din nærmeste familie og venner.

Citat
den er vist ikke fra din vegetar kogebog

Jamen er dyrene ikke vegetarer?? er der noget jeg har misforstået

Jeg skal kun bruge min vegetarbog som supplement, jeg kan da ikke helt undvære kød dvs.det tror jeg godt jeg kunne... men mænnerne ville hyle hvis det blev til vegetarkost, og lave flere forskellige retter er noget bøvl

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 23:48

Citat
heldigvis ikke her, jeg skal først møde klokken 15:20 i morgen jabadadoooo

måske vi ku´byt. Jeg skal både arbejde imorgen tidlig og imorgen aften-

nå, jeg skal ikk´brokke - jeg har heldigvis en fleksibel arbejdstid.

Fik lige høvlet et par timer af idag- så jeg har et par timer i morgen eftermiddag inden aftenshowet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 23:49

nå o.v.n.. så fik du prøvet at have dagvagter.. hvar det slemt..hvornår er det alvor??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-01-10 23:53

Surt med dit rugbrød, smuller54

Men den svenske kok, I savner, var det ikke ham der var med i Muppet show, the swedish cook eller var det chef??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 23:54

Jeg vil også smutte nu, jeg skal jo på havnerundfart (hvis nu den ene havn er frosset til, skal jeg jo videre til den næste) for nu vil jeg også have røget torskerogn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 23:55

Citat
var det slemt.
uha jeg overlevede og er næsten kommet mig igen alvoren er skubbet ud i fremtiden, heldigvis er situationen bedre nu end dengang jeg fik valget mellem fyreseddel eller dagskift, der kræves jo også mandskab til at rydde op efter sneskader og sammenstyrtede haller, sneen oppe på taget er næsten skovlet ned nu, der har været 40 mand på taget med skovle i alle lyse timer siden forrige tirsdag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 23:57

Citat
IMen den svenske kok, I savner, var det ikke ham
er hønen nu blevet til en ham nu kan jeg slet ikke følge med, det er vist over jeres sengetid

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-01-10 00:01

Citat
Men den svenske kok, I savner, var det ikke ham der var med i Muppet show, the swedish cook eller var det chef??

ja, ham ku´vi sgu´godt bruge.

men det var ikk´lige ham vi savnede i denne forbindelse

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-01-10 00:02

The swedish chef har da altid været en han, her laver han chokolade elg (chocolate moose"

http://www.youtube.com/watch?v=CAsYwW7pt7o

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-01-10 00:03

Citat
er hønen nu blevet til en ham nu kan jeg slet ikke følge med, det er vist over jeres sengetid

eller din

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-01-10 00:11

Citat
The swedish chef har da altid været en han, her laver han chokolade elg (chocolate moose"

uhhhh hvor morsomt- nu må jeg vist til at koncentrere mig om at komme i dynen som jeg ellers havde bestemt, for nu sidder jeg her og tuder af grin- alletiders klip

godt gået

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-01-10 00:14

og ovenikøbet mush mush til en elg

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-01-10 00:19

Citat
og ovenikøbet mush mush til en elg

se lige bort fra dette
nu var det mig som var blevet træt

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-01-10 00:24

hvor var det nu lige den der slettelak var at finde i Kandu.dk ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-10 06:51

o.v.n.. vil det så sige, at du slipper for dagvagter??

Så kan du godt pakke vækkeuret væk igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-10 10:04

Havnerundfarten er udsat lidt, her er skøjte glat

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-10 10:41

Go'morn alle

I snakker og r**'

Citat
jeg skal først møde klokken 15:20 i morgen jabadadoooo

Øhhh o.v.n. .............har du fået en Fred Flintstone auto

Her kan vi heller ikke køre bil ....de 2 cm. sne de lovede blev til en hel del mere

Nu har jeg taget 2 mørbradbøffer op til i aften af elsdyret . Er lidt meget spændt på at prøve at lave det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-10 10:58
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-10 11:23

Citat
o.v.n.. vil det så sige, at du slipper for dagvagter??
ved det ikke foreløbig er datoen skubbet 3 uger og en del kursustibud/opsigelser er trukket tilbage.
Piaskov du hænger da bare elgen i rygeovnen - spændende om det smager godt
Citat
de 2 cm. sne de lovede
har i overvejet at sætte andre dæk på køretøjet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-10 11:52

Citat
har i overvejet at sætte andre dæk på køretøjet

Niks putte...det er snart forår

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-10 12:08

Fy da for den også, er der nu kommet isbjørne på sydhavsøerne det bliver da værre og værre, foråret er laaaaangt væk kan jeg se

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-10 12:16

Citat
foråret er laaaaangt væk kan jeg se

Ja det ser ud til det o.v.n.
Vi overvejer ellers at så de frø vi høstede sidste år fra vores peberplanter nu.
De er jo laaang tid om at komme op

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-10 12:18

Citat
foreløbig er datoen skubbet 3 uger og en del kursustibud/opsigelser er trukket tilbage.

Hvor dejligt, vi kan jo håbe du helt kan slippe

Vi har go'e dæk på dytten, men isslag har jeg ikke lyst til bevæge mig udi for en gang røget torskerogn... håber vejene er bedre i eftermiddag, vi skal lige til et akut tjek med vovsen

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-01-10 12:41

tak for invitationen piaskov, vender nok tilbage i dag. snupper lige en halv mormor. det skulle være så sundt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-10 12:50

Citat
vi skal lige til et akut tjek med vovsen

Hva' nu ?????????

Citat
tak for invitationen piaskov, vender nok tilbage i dag.

Du skal da være så velkommen Aase.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-01-10 14:39

må man snakke om andet end fisk med røgede underhylere eller er der næsten frit slaw?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-10 14:41

Citat
må man snakke om andet end fisk med røgede underhylere eller er der næsten frit slaw?

Der er frit valg på hylde 1 Aase

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-01-10 17:13

en ren og et beskidt rensdyr er to forskellige dyr.
åh, så opfindsom, men løsningen er garanteret lidt mere sofistikeret, men der rækker mine evner
ikke til.
er der nogen, som har brug for en beboelsesvogn? datteren har en god en til salg. står pt. på helgenæs.
piaskov, annoncen lå tilfældigvis på hylde nr. 1.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-10 18:33

Citat
piaskov, annoncen lå tilfældigvis på hylde nr. 1.

REKLAMER

Men tak for tilbudet Aase. Vi har købt en sidste år.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-01-10 19:04

sådan lidt i stil med hundegodbidder
høhø

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-10 21:40

Citat
sådan lidt i stil med hundegodbidder

Ja

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-10 14:58

Citat
Hva' nu ?????????

Problemer med BEGGE øjne

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-01-10 16:24

Citat
Problemer med BEGGE øjne

Ejjj altså...hvor slemt er det så blevet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-10 16:29

Hul i det "raske blinde øje" han er sikkert rendt ind i noget, og synet er blevet endnu dårligere på det næsten blinde øje

Dryp x4 i det ene øje og en anden medicin x3 i det andet øje, så hun er vi fuldt beskæftiget igen, men bare det hjælper, så er det dejligt

Kontrol om en uge.. følger næsten vi er startet forfra... men hunden er glad så det er jo dejligt nok

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-01-10 17:14

Citat
følger næsten vi er startet forfra

Øv øv ..hvor er det synd ...både for ham og jer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-10 15:17

Så kom vi på havnen idag og fik købt røget torskerogn

420 gram for 80 kr.

"Vores" sædvanlige fiskehandler futtede af her i efteråret, men der er andre som vi da heldivis kan bruge, men så opdagede vi at "vores" havde sat en vogn op ligesom til markedsdage, så forretningen kørte videre, det var smart

Og havnen var ikke frosset til

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-01-10 16:33

[
Citat
Så kom vi på havnen idag og fik købt røget torskerogn

420 gram for 80 kr.

HOLD DA OP DET ER DYRT.

Var i Stege i dag...røgeriet tager 120 kr. KG.

Og havnen er frosset totalt til derovre.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-10 16:40

Ja, der er mange fordele ved at bo udenfor Kbh-området.

Jeg købte RÅ torskerogn for 1 uges tid siden 170 kr/kg. Det gode er, at nu hvor jeg har kogt den og lagt noget i fryseren gør det ikke ondt i pungen, når vi spiser den.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-01-10 14:00

hva´så Piaskov

Du kan vel bare købe noget billigt rogn- ryge det og så sende til os andre

Lidt is i en flamingokasse og så afsted

Har stadig ikke været ved egen fiskehandler endnu og det har sgu´været så bidende koldt idag, så efter ture med hunden, havde jeg fået nok.
Men hver gang jeg kigger her- bliver jeg sulten

Må nøjes med nybagte overnatten boller og "vesterhavsost" fra thiese

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-10 14:16

vagnr.... frist rogn 65 kr. halvkilo'et

Så det de tjener ekstra på den røgede rogn, sætter de lidt til på den ferske

Det er heller ikke lige gyldigt hvilken havn man handler på f.eks er Sletten Havn og Gilleleje dyrere end f.eks Hundested

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-10 15:23

Hundested, er det ikke der fiskehandleren er brændt?

Jeg boede 25 år i Sletten, kender godt priserne, og fiskehandleren, men fisk er alligevel langt dyrere i Kbh.

Det er nu sjovt, da jeg var dreng, var torsk billig mad, laks var dyrt, nu er det omvendt.

Men sild er stadig til at betale

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-10 15:34

vagnr

Citat
"Vores" sædvanlige fiskehandler futtede af her i efteråret, men der er andre som vi da heldivis kan bruge, men så opdagede vi at "vores" havde sat en vogn op ligesom til markedsdage, så forretningen kørte videre, det var smart

Ja det er pudsigt, at da vi var børn var torsk sparemad, og nu skal vi sparer sammen til det

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-01-10 15:41

Citat
vagnr.... frist rogn 65 kr. halvkilo'et

Kan købes hernede for en flad 50er.

Jeg smider lidt flere point i så vi kan komme på forsiden igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-10 15:45

Citat
Kan købes hernede for en flad 50er

Det er da fordi de er fanget heroppe nordpå.. og inden de kommer ned til jer, er de halvgamle

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-01-10 15:57

Citat
Det er da fordi de er fanget heroppe nordpå..

Niks putte de er fanget i Østersøen.

I dag kan vi også købe.
De jyder som er her hele vinteren har fået lov til at lave en "fiskeforretning" på vores havn så vi kan handle der

De forlanger godt nok lidt mere for deres ting men NEJ jeg vil IKKE gi' mere end højst nødvendigt så jeg presser dem bare så får jeg det som jeg vil.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-10 16:02

Hvad er så din "hjemhavn" piaskov?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-01-10 16:15

vagnr

Jeg lavede istedet for OLD SCHOOL RUGBRØD, da jeg ikke havde noget øl-det der MOGENs rugbrød istedet og gjorde som du sagde- bare ½

Det er det nemmeste rugbrød, jeg har bagt længe- bare man har surdejen.

Kun en sammenæltning og så i form og til hævning. Det smager godt.

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-01-10 17:11

Citat
Hvad er så din "hjemhavn" piaskov?

Så kan jeg jo lige så godt fortælle hvor jeg bor ....niks den går ikke.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-10 17:14

Undskyld, sådan var det ikke ment

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 23-01-10 17:20

Angående torskerogn, som vi køber i de firkantede dåser, så smager det fint at vende dem på stegepanden i sesamfrø.

Sjovt nok står den på netop torskerogn nu i dag. Fra Bornholm, står der på dåsen.

Kongelig Hof Leverandør, hvilket jo vil sige, at hele den Royale Familie spiser torskerogn !

MvH Jørn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-10 17:50

Ehm... jeg bor nu hverken i Hundested, Gilleleje, Helsingør, eller Sletten for den sags skyld

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-01-10 18:02

Citat
Undskyld, sådan var det ikke ment

Det ved jeg godt vagnr.

Men i aften har vi dog fået hakkebøf af elsdyr med bagte kartofler og bearnaise sovs.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-10 18:24

Borsjt, eller hvordan man nu vil stave det, her, når vi når så vidt altså, men jeg har lavet den, og vodkaen er på køl

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-01-10 18:29

Citat
Borsjt, eller hvordan man nu vil stave det,

Jeg ved hvad du mener vagnr........................ rødbedesuppe

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-10 19:07

Ja, men der er også kål, gulerødder, selleri, løg, kartofler, okse og gris i, creme fraiche på, brød, øl og vodka til

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-01-10 19:22

Citat
Ja, men der er også kål, gulerødder, selleri, løg, kartofler, okse og gris i, creme fraiche på, brød, øl og vodka til

for f.....en det kan du sgu´ikke være bekendt- nu bliver jeg sulten igen igen- troede ellers jeg havde lagt en god bund i nybagt rugbrød og boller med dejlig ost osv.

nu må jeg ud i køleskabet og kigge

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-10 19:56

Undskyld, er lige blevet færdig med at spise, så jeg kan ikke engang tilbyde lidt rester

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-01-10 20:23

elsker rødbedesuppe og fik denne opskrift

http://www.kandu.dk/Spg140539.aspx

men jeg vil gerne have andre

vagnr, kom jo aldrig tilbage med sin opskrift fordi du var i sommerhus

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-10 20:35

Det er noget siden det har været sommerhusvejr, nu er jeg i hvert fald hjemme.

Hvad er det for en opskrift jeg har lovet, her har jeg (næsten) alle mine kogebøger

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-01-10 20:38

--------------------------------------------------------------------------------
http://www.kandu.dk/Spg140539.aspx

her lover du, at jeg kan få din opskrift, men da jeg havde brug for den her og nu- kunne jeg ikke vente med at få den.

du var i sommerhus skriver du

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-10 21:20

Hej Smuller54

Ja, det havde jeg helt glemt da jeg kom hjem, måske også fordi Arlas opskrift og min er næsten ens,
bortset fra at jeg bruger både okse og gris (fx magert flæsk) som kød, bruger knoldselleri i stedet for persillerødder, putter knust hvidløg og kartofler i, samt en dåse hakkede tomater. Og cayennepeber, bare lidt der giver smag uden at dominere.

I går, da jeg lavede den, blev det rødkål i stedet for hvidkål, der kom i, jeg havde lige 1/4 hoved til overs.

Egentlig tror jeg det var en slags flydende biksemad, bare der var (lidt) kød og rødbeder i, og vodka til, kunne man smide alle mulige grønsager i.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-01-10 21:32

super vagnr

nu har jeg noget at gå ud fra- var lidt spændt på din udlægning

så kører jeg videre derfra - og det er dejligt med den der- " så brugte jeg lige - istedet for" - det er jeg jo helt med på
det er sådan jeg altid laver mad- men dejligt med erfaringer andre steder fra
mvh Smuller54

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-01-10 21:44

men jeg sidder stadig og savler efter Borsjtj og diverse rogn
lidt sent at invitere gæster- og de sidder alligevel og ser håndbold og er nok ikke sultne lige nu

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-01-10 21:48

Citat
og de sidder alligevel og ser håndbold og er nok ikke sultne lige nu

KÆÆÆÆÆÆFT nogle dårlige SVENSKE dommere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-10 22:05

Det var ikke dommerne som skulle spille kampen, det var egentlig spillerne på banen - det glemte de vist, utrolig dårlig spillet af danskerne de tog en fridag

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-01-10 22:08

Citat
KÆÆÆÆÆÆFT nogle dårlige SVENSKE dommere

lyder ikk´ som om det var det eneste problem

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-01-10 22:08

Citat
de tog en fridag

Du har helt ret o.v.n.
Men dommerne var under al kretik også...der kan de godt følges med det danske hold

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-01-10 22:09

Citat
kretik

Smid liiige et e ud og indsæt et i ...ik'

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-01-10 22:13

du kan få alle de iiiii ´er du vil ha´

er du ellers ok NU ?? Jeg mener efter at kampen er overstået og vi trods alt stadig er med,

Rusland er vel til at klare eller hva´ ? er det ikke dem vi skal møde næste gang ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-10 22:19

Hold byen ren, følg en svensker til færgen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-01-10 22:32

vi har tabt een kamp og det skal ikke slå os ud- siger en spiller

og så længe der ikke kommer skader - så er det ok.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-01-10 19:20

http://www.dr.dk/Mad/Kokkeopskrifter/TinaNordstroem/SverigeRundt/Opskrifter/20060914121429.htm

Piaskov, var der ikke noget med du søgte en opskrift på elg ??

Nu fandt jeg endelig Tina ´s opskrifter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-10 19:51
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-01-10 20:14

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-01-10 12:46

Citat
- Efter vi kom derop fandt far og søn sig et andet sted at se håndbold, fortæller vagtleder Keld Nedergaard.

Så konen endte alligevel med at stå alene med opvasken.

Jeg trykker da bare på frk. cindy HA HA

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-01-10 12:49

Smuller.
Citat
Piaskov, var der ikke noget med du søgte en opskrift på elg ??

Joooo tak .
Den skal da prøves.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-10 17:21

Citat
Jeg trykker da bare på frk. cindy

hvad er en frk. cindy ?

min hedder da mister miele -

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-10 17:24

Min hedder Dovenmarie

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-10 17:35

Opperen, man skal ikke give brugsgenstande (eller husdyr) kælenavne, så kan man ikke nænne at slagte dem

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-10 17:40

Her hedder bilerne "hun" og "hende", det er da meget neutralt -

men jeg kan da godt lige tænke at nogen vil undrer sig- hvis de overhører vores samtale:

"vi skrotter hende ved næste syn"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-10 18:11

Vores GPS hedder Fru Svendsen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-10 18:14

jeg ved ikke hvad min gps kaldes, ved bare at jeg skælder hende ud og taler højlydt med hende- som oftest kalder jeg hende en "ko"

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-01-10 18:19

Citat
min hedder da mister miele -

PINLIGT...det er frk. elektrolux

Citat
jeg ved ikke hvad min gps kaldes,

Vores er Fru Pyrus.

Det er nissepyrus's kone der lægger stemme til.
Vidste i det ???

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-10 19:08

mit indlæg forsvandt
Nå men det jeg ville ha´ skrevet var:

Citat
PINLIGT...det er frk. elektrolux

Jeg søgte faktisk, efter en Cindy- for jeg var bange for det var en intern joke, som jeg ikke havde forstået- men der findes kun en Candy (uden floss)

Men kan du ikke bare døbe den Cindy - det lyder mere baronesse agtigt.

Men nej jeg vidste ikke at der var en fru. Pyrus på GPS, som eksisterer i "virkeligheden"

det er sgu´da godt der en op pil og en fn/end mulighed i denne tråd

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-01-10 19:35

Citat
men der findes kun en Candy

Mere flovt.
Nå men det er også 3 år siden jeg havde den. Du har helt ret det er candy.
Nu er det elektrolux MED spareprogram.
Opvask på 30 min. SKØNT.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-10 19:40

nå- nu er det spise tid

fedemad, som brorteil, siger jeg laver

mørbradgryde med ris og masser af piskefløde

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-10 21:41

Citat
Rusland er vel til at klare eller hva´

jeg sagde det jo-- sådan

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-01-10 21:43

Citat
jeg sagde det jo-- sådan

Ja i aften spillede de så man skulle tro de får løn for det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-10 22:21
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-01-10 01:38

Har i østdanskere forsyninger til en uges tid uden kontakt med omverdenen, det er jeres tur denne gang http://nyhederne.tv2.dk/article/28057008/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 07:37

Øv øv, jeg gider ikke mere vinter

Kære vorherrer, hvis vi absolut skal have mere sne, kan min tandlæge så ikke sne inde

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-01-10 13:48

O.V.N.

Citat
det er jeres tur denne gang

Jeg gider ikke det sne mere.
Nu havde vi håbet på at komme i Bella Centeret ti campingudstilling på lørdag.

Det ser så ikke ud til at kunne lade sig gøre....desværre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 15:58

Piaskov, du skal ikke være så ked af ikke at komme i Bellacenteret... det er primært for folk der ønsker ny vogn eller telt.. men jow det er da hyggeligt

Man kan også nogle steder være heldig at få lidt messerabat på det man køber,men har man haft campingvogn i nogle år, så har man jo det man behøver, eller kan købe det billigere andre steder

Se lyst på det, du sparer en del penge ved at blive hjemme (parkering 20 kr i timen og entre 85 pr næste, så er der godt nok lidt rabat via dcu, vist nok 10 pr person, og benzin)

Forøvrigt har DMI det med at ændre mening om vejret med jævne mellemrum, så måske det bliver jyderne der får sne igen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-01-10 17:46

Jeg har lige fået div. nyhedsbreve:

Nu er det tid til at bestille frø - blomster og grøntsager og hvad ved jeg

Meeen det er li´som om, jeg slet ikke er i stødet til at tænke på blå akelejer, runde eller aflange rødbeder

Men det ku´måske alligevel være godt at sidde og drømme sig til en vidunderlig have
Planlægge bedene og
Mon ikke de kære dræbersnegle er næsten væk til sommer ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 18:02

Ih det er da sådan nogle bestillingskataloger der gør at man kan drømme

Jeg ville vælge aflange rødbeder, så får man mere ensartede skiver

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-01-10 18:08

Citat
Jeg ville vælge aflange rødbeder, så får man mere ensartede skiver

Ja, dem er jeg også mest vild med. Dog gik det lidt galt sidste sommer. Ingen kunne bruges - de groede ganske enkelt slet ikke som de plejer- så jeg har været nødt til at købe.

Førhen var det ellers en af de mest sikre - bortset fra et år, hvor jeg fik sat dem lige bag og i mellem nogle høje stolte kavalerer- og de tog al næring og lys.

Man skal passe på ikke at så dem for tidligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 18:15

Når du tynder ud i rækkerne, kan de små du sorterer fra, også syltes

Underligt at det ikke lykkedes for dig sidste år, måske i har fået for meget regn??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-10 18:20

En lille gåde "Hvad er ligheden ml denne tråd og Fantomet?"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 18:30

vagnr... øv jeg kender ikke Fantomet... er det noget med at han kan springe (vi springer jo da noget rundt i emnerne) eller er det spiderman der kan det nummer

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-01-10 18:37

Citat
En lille gåde "Hvad er ligheden ml denne tråd og Fantomet?"

ånden der vandrer

hva´har du nu gang i - vagnr

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-10 19:02

Smuller54, du har helt ret, Fantomet er ånden der vandrer=udødelig

Ligesom tråden her, udødelig og vandrende

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-01-10 19:08

Citat
Ligesom tråden her, udødelig og vandrende

ja, er det ikke skønt, den kan ændre sig efter årstiden

vi klager over vinteren og længes efter forår ( men gør vi ikke altid det i januar og februar)

og så må vi finde de positive sider --- frøbrevssiderne og madsiderne - hva´fan´ska vi ellers

men det er måske os´bare fordi - det er ekstremt i år.

så hvis tråden stadig eksisterer - så kan vi lige få talt om, hvad vi skal dyrke i haverne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 20:10

Efter vi har fået campingvogn, har vi sløjfet vores urtehave, så det er nemt nok... jeg henter hos min far

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-01-10 21:33

Citat
Ligesom tråden her, udødelig og vandrende

Og i snakker og snakker gør i

Vil i gerne ha' jeg afslutter da

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 21:37

Nææææ, her er da hyggeligt

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-01-10 22:00

Citat
Vil i gerne ha' jeg afslutter da

absolut ikk´

vi har da fundet fn+ end

måske der ikke er så mange der deltager, men jeg sys jo - for at bruge nordsteds udtryk, at det er meget sjovt

og jeg sys der er mange gode indlæg.

af og til får man jo lige en go´opskrift

og nogen kan få lov at rase ud, når håndbolden ikke lige falder ud som vi forventer

men lige nu går det jo ellers rigtig godt - hvad det angår

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-01-10 22:07

Citat
men lige nu går det jo ellers rigtig godt - hvad det angår

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN
DANMARK

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-01-10 22:10

Citat
Jeg ville vælge aflange rødbeder, så får man mere ensartede skiver

HIHI ja dem tigger jeg gerne hos min svoger................han er så god er han

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-01-10 22:16

Citat
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN
DANMARK

det er det jeg sir´ -godt med et sted at få afløb

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 22:23

Ej for filan da smuller, først nu ser jeg har skrevet sådan

Citat
ja, du skal vel ovenikøbet have brændt chokolade ovenpå

Jeg tror ikke min tandlæge sneer inde til i morgen, så måske jeg skal håbe på, at det er den søde tand der bliver rep

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-01-10 22:36

Citat
Jeg tror ikke min tandlæge sneer inde til i morgen,

Øv det gør jeg så ikke ...har fået et hul i en hjørnetand.
Det har jeg ikke prøvet i 35 år.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 22:40

Jeg føler med dig piaskov

Men jeg ville nok hellere have boret i en hjørnetand, end aller aller bagest, kan i ikke lige krydse fingre for mig i morgen mellem 11-12, ja i læste rigtigt, der er sat en hel time af

Jeg var også afsted i fredags, der tog det hele 45 min for en tand... hun måtte ødelægge min guldkrone fordi der var hul under, det troede jeg var umuligt at få, men røntgenbillede afslørede det

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-01-10 22:42

Citat
det troede jeg var umuligt at få,

Ejj det lyder da underligt.
Det havde jeg ikke troet kunne lade sig gøre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 22:45

Jeg var også så naiv at tro at en guldkrone varede evigt, men det gør de ikke, max 25 år, så nu kan jeg starte forfra

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-01-10 22:49

Citat
så nu kan jeg starte forfra

Skal du da så ha' en ny krone nu ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 22:53

Hun har truet med fire, men kun den ene haster, det er skruen uden ende

Og her skiftede jeg tandlæge efter jeg havde betalt til hans restaurering af klinikken, en lystbåd og to konfirmationer... gad vide om min nye tandlæge mangler flyverdragter til ungerne eller hva

Jeg har tænkt mig at spørge om hun bliver mopset hvis jeg får den lavet i Sverige, hvis hun ikke gør det, så smutter jeg over sundet, men bliver hun sur, så vil jeg prøve at prutte om prisen og så beholde hende, for jeg kan faktisk godt li' hende - selvfølgelig allermest når jeg kan nøjes med en tandrensning

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-01-10 22:58

Citat
så vil jeg prøve at prutte om prisen og så beholde hende, for jeg kan faktisk godt li' hende -

Hun elsker sikkert også dig........især når du også har betalt for ungernes termostøvler

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 23:03

Jeg bemærkede også at hun havde fået nye briller, godt nok for mig, men jeg sys en anden skulle have lov til at betale dem

Mine tandlæger har altid fået dollartegn i øjnene og smilet meget venligt når de har fået mig i stolen

Det burde være gratis at gå til tandlæge, jeg kan faktisk godt forstå at mange udebliver fra tandlægebesøgene.. ikke kun fordi det er ubehageligt, men prisen --jøsses

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-01-10 23:10

Citat
Det burde være gratis at gå til tandlæge,

Lige mine ord.
Der er altså rigtig mange der ikke holder tænderne i orden. Udelukkende pga. priserne

Og der er ofte sygdom inde i billedet som gør at folk ikke har "raske" tænder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 23:14

Og man kan få mange andre sygdomme, hvis man ikke holder sine tænder, bl.a. derfor burde det også være gratis... jeg har nu altid holdt mine, jeg har reklameret til mine forældre, for det må være en slagt fabrikationsfejl, men ikke om de giver et tilskud

Hvor bliver smuller af??

Måske hun ser håndbold, det der er bedst ved det er denne

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-01-10 23:15

Citat
Jeg smider lidt flere point i så vi kan komme på forsiden igen

Hvorfor er vi røget bagud af dansen.
Her d. 23 satte jeg flere point på så vi kam forrrest i køen igen
Men jeg kan skutte finde os på de første 10 sider

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 23:17

Lad være med at forhøje,vi har det lige så hyggeligt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-01-10 23:21

Citat
Hvor bliver smuller af??

Fra smullers profil :

Citat
Laver lidt af hvert i hjemmet. Male, mure, og havearbejde- indtil videre. Men tager gerne udfordringer op- lidt snedkerarbejde,

Hvad får dig til at tro det er en hun .........altså smuller

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 23:26

Fordi jeg tror det er en handywomen, men jeg kan da tage fejl

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-01-10 23:40

Citat
Hvad får dig til at tro det er en hun .........altså smuller

Citat
Fordi jeg tror det er en handywomen, men jeg kan da tage fejl

Er smuller med eller uden tap

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 23:45
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 23:46

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-01-10 23:54

Den vil jeg så lige sove lidt på.

Held og lykke i morgen hos tandbrækkeren Nordsted

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-01-10 07:39

Måske er det med tandlæger som med korrupte regeringschefer:

Man skal altid stemme igen på den, der allerede har fyldt sine og familiens lommer, og håbe han ikke har brug for så meget næste gang.

Jeg tror nu ikke helt man kan regne med at tandlægen sætter prisen ned når ungerne er flyttet hjemmefra.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-10 07:51

Citat
Man skal altid stemme igen på den, der allerede har fyldt sine og familiens lommer, og håbe han ikke har brug for så meget næste gang.

Der er også dem der siger, mere vil ha' mere

Men jeg synes nu denne tandlæge virker fair nok (jeg har jo heller ikke fået regningen endnu), men da hun ville tage røntgenbilleder protesterede jeg, for som jeg sagde, jeg skal nok komme igen, hvis jeg får ondt, men vi blev enige om at få taget billederne, og hvis der var noget galt, så kunne jeg selv bestemme om jeg ville have det lavet.

Der var så noget galt, og så kan jeg lige så godt få det lavet inden det bliver for alvorligt, for så kan
jo risikerer at det udarter sig til at skulle være rodbehandlinger eller andre grimme ting.

Tandlægeregningerne er lidt billigere hvis du er under 27 år

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-10 12:55

Done.....og det bedste af det hele... jeg tror ikke jeg har tandlægeskræk mere

Tandlægen var meget samarbejdsvillig, jeg kan ikke fordrage når de fylder min mund op med
kniv, gaffel, sugerør, vattamponer, bor og hvad det nu for noget alt sammen, så i dag fik jeg
lov til at sidde helt op, så stod hun op... det syntes jeg var sødt af hende

Regningen var ikke så sød kr. 2617,00, godt jeg får 800 kr retur fra sygeforsikringen "danmark"

Så piaskov, så er det din tur, sig til hvornår, så skal jeg nok x fingre

Hold da helt op hvor det sneer helt vildt her, det er også begyndt at blæse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-10 13:02

piaskov, prøv lige at læse denne mail jeg lige har fået.... jeg tror ikke du skal være ked af det, hvis i ikke kommer i Bella Centret, for udstillingen er da skrumpet gevaldigt

Kære Kunde.

I den kommende weekend starter udstillingen "Ferie i Bella" hvor camping som altid er repræsenteret.
Campingdelen på udstillingen vil i år være noget andeledes end den plejer at være da fabrikker, importører og agenter er blevet enige om at der kun vil blive investeret midler og resurser i en "rigtig" campingmesse om året i Danmark, nemlig i Herning hvor vi også vil deltage, nemlig på Adria standen.

Ni sjællandske forhandlere i samarbejde

Vi er ni sjællandske forhandlere der er blevet enige om at vi alligevel vil prøve at skabe en campingudstilling, men dog i en helt anden kaliber end det vi plejer at deltage i på Bella Center. For det første er det kun én forlænget weekend fredag - lørdag og søndag 29. - 30. - og 31. januar.
For det andet bliver det med meget færre vogne end normalt, det vil sige at der vil blive udstillet ca. 30 nye vogne og 9 brugte vogne. Udstillingen vil være bygget op som inspirationsudstilling, forstået på den måde at vi har forsøgt at få det til at ligne en campingplads så meget det nu lader sig gøre i en udstillingshal. Grundlaget for udstillingen er at tilbyde vore sjællandske kunder muligheden for trods alt at se nogle af de sidste nyheder samlet på et sted, og samtidig prøve at skabe flere nye campister blandt de Ferie gæster som ikke kender nok til campinglivets glæder.

Vi håber snart at se dig

Vi vil hermed gerne sige at vi vil glæde os over at se dig og din familie i Bella Center til "Ferie i Bella 2010" i weekenden, hvor vi viser en ny vogn fra hver af vores 4 mærker, nemlig Adria, Hobby, Hymer og Fendt frem, men samtidig også lade jer vide at udstillingen ikke er som den plejer at være.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-01-10 13:13

Citat
Så piaskov, så er det din tur, sig til hvornår, så skal jeg nok x fingre

Har ikke fået ringet endnu

Hvad sagde hun til du vil over sundet....jeg overvejer det nemlig selv

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-10 16:19

Kan forstå I har savnet mig (m/k)

Jeg skulle se fjernsyn - håndbold og Wallander- og så snorksov jeg lige midt i stolen.

Citat
Tandlægen var meget samarbejdsvillig, jeg kan ikke fordrage når de fylder min mund op med
kniv, gaffel, sugerør, vattamponer, bor og hvad det nu for noget alt sammen, så i dag fik jeg
lov til at sidde helt op, så stod hun op... det syntes jeg var sødt af hende

kære nordsted- så kom du på den anden side he he.

men jeg undrer mig sgu over prisen, det er ikke ligefrem fynske priser

Citat
Regningen var ikke så sød kr. 2617,00, godt jeg får 800 kr retur fra sygeforsikringen "danmark"

Jeg betalte 9000,- kr for en ny guldtand( den bagerste) og da min første guldtand (altså ikke den der sang med - det eneste jeg ønsker mig til jul) men den skulle rodbehandles efter flere år og det kostede altså så lige 4000- kr, fordi jeg lige skulle omkring en specialist med særligt udstyr.

hmm man skulle måske flytte til et sted med mere konkurrence
Lønninger sættes ellers efter ,at man i byerne får en højere løn - fordi man ikke kan dyrke gulerødder i baghaven - men hva´ faén ska´vi med gulerødder hvis vi ikke har råd til at tygge dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-10 17:06

piaskov, nej jeg fik ikke spurgt om hendes holdning til at jeg tager til Sverige, der sad en patient og ventede og der kom også en akut tandpine, så det var ikke lige der jeg skulle spørge, og hun sagde heller ikke noget om en tid til guldkronen, så den har jeg til gode om et halvt år.... men prøv dog at spørge din egen tandlæge. Jeg har venner i Sønderjylland, som tager til Tyskland og får lavet guldkroner, hendes tandlæge sagde at det kunne hun godt forstå, for hun fik selv rep. sin bil i Polen.

Smuller, ja gu' fan' var du savnet, det ligner ikke noget at sidde der i stolen og snorksove, når vi giver dig pausemusik og jeg ve' ik' hva'

Jeg forstår ikke hvad du mener med fynske priser i forhold til min regning?? jeg har ikke fået lavet guldkrone.. min regning er alm. undersøgelse, røntgen, og to plastfyldninger... de er godt nok dyre de plastfyldinger, før da man brugte amalgan, dækkede sygeforsikringen "danmark" næsten beløbet, men det gør de da langt fra mere, jeg sys også den offentlig sygesikrings tilskud er alt for lavt, nu man ikke har amalganen mere, så burde de følge med tiden, og hæve beløbet, vi får jo ikke lavet plastbehandlinger af kosmetiske årsager længere

Ps, min sidste rodbehandling gav jeg 5.500 kr for.... men hans børn så nu også fine ud i tøjet bagefter... jeg kan ikke lige huske hvor meget jeg har betalt for mine to sidste guldkroner lavet i Sverige, og regningen afleverede i den offentlige sygesikring, der fik jeg kr 80 i tilskud (tror jeg det var) som en slags dækning for en fyldning, da de ikke giver tilskud til kronearbejde.

Jeg har i en tråd nævn prisen for mine guldkroner lavet i Sverige, måske jeg skulle prøve at lede efter den - engang -

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-10 17:12

Citat
nu man ikke har amalganen mere, så burde de følge med tiden, og hæve beløbet, vi får jo ikke lavet plastbehandlinger af kosmetiske årsager længere

Det spørgsmål har jeg stillet til nogle folketingspolitikere- men desværre ikke fået svar.

Jeg har spurgt: er det den samme procent som det er udregnet efter eller er det bare blevet det samme beløb som almagam ?

Naturligvis har det ikke været udregnet efter procent- det kan alle og enhver jo se på regningen.

Havde misforstået din behandling- sorry.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-01-10 17:20

Amalgam, egtl kviksølvamalgam, må i dag kun bruges i særlige tilfælde, da de indeholder kviksølv, som man prøver at undgå bliver spredt i miljøet, om ikke får, så når vi bliver brændt eller begravet. Derudover har kviksølvet i amalgamen muligvis ansvaret for en række lidelser hos især klinikassistenter, der jo gik og nulrede det i hånden.

I øvrigt, den gale hattemager i Alice i Eventyrland var ikke et tilfælde, dengang æltede hattemagere filt med kviksølv, og det blev de syge i hovedet af.

Så er det da underligt, at "danmark" ikke dækker plast! Og i det hele taget underligt, at man kan få dækket alle mulige sygdommer af det offentlige, bare det ikke er tænder (og øjne) det er galt med

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-10 17:21

amalgam naturligvis, fik lige sat et "l" forkert

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-10 17:25

Sygeforsikringen "danmark" og den offentlige sygesikring dække begge for plastfyldninger... men plast er meget dyrere end amalgan, og tilskudets størrelse er ikke hævet, i forhold til stigningen

Jeg talte med klinikassistenten om kviksølvforgiftning, hun sagde at der var lavet andre undersøgelser, der viste at amalgan ikke var så farligt som det var omtalt i medierne... dem der havde fået det rigtigt skidt, havde muligvis en allergi???

Hun sagde - meget betryggende - at man da ikke endnu helt vidste om plast nu også var så godt, for man kender ikke evt. bivirkninger på længere sigt

Øjenlæge er nu gratis, men briller er godt nok også dyre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-10 17:32

Hvordan er vejrsituationen hos jer, hos os har det sneet hele dagen, så de første 5 cm er nået for længst, hvor meget vi har fået har jeg ikke helt tjek på

Jeg smutter lidt, men i kan da lige få denne

En bedugget herre roder i rendestenen under en gadelygte, og da en betjent spørger ham hvad han roder efter, svarer manden: "Min gadedørsnøgle."
Betjenten hjælper ham med at lede, men forgæves.
"Er De sikker på, at De tabte den her?" spørger han til sidst.
"Nej," svarer manden, "Det var derhenne, men man kan jo ikke se noget derhenne, så langt væk fra gadelygten."

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-01-10 18:13

Hej Nordsted1

Jeg tror din klinikassistent har ret, skrev netop muligvis i forhold til problemer for dem, men kviksølv er et tungmetal, der er skadeligt i miljøet, du kan jo ikke i dag købe et gammeldags kviksølvtermometer af samme grund, og det opsamles bl.a. i fisk, som vi jo begge holder af at spise.

Jeg har kviksølv nok i munden til mange termometre, vil alligevel nødig spise kviksølv oveni.

En af de første store forureningskatastrofer for over 50 år siden i Japan (Minimata) skyldtes netop kviksølv i fisk. Ødelægger vist hyggen i tråden, men der står lidt om den her

http://ing.dk/artikel/15407-minamata-40-aar-efter

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-10 18:36

uha, lyder uhyggeligt

det vil sige at man kan tage en fisk og måle temperaturen før man bader

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-10 22:52

Det var skræmmende læsning vagnr... vi mennesker er godt nok ikke for kloge.. vi saver den gren vi selv sidder på

Citat
Ødelægger vist hyggen i tråden

Den er i hvert tilfælde ikke nem Havde man så kunne bruge det på noget fornuftigt, som at kunne se på et barn om det havde feber, så havde det været smart

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-01-10 23:02

Citat
Det var skræmmende læsning vagnr...

Det er altså lige før jeg tror der er lavet en film over lige det emne

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-10 23:19

Fik lige en mail idag med forskellige udklip fra patientjournaler - kender I den ??

bare et par eks.

Moderen er hjemmegående, men har dog gået i børnehave

Patienten har ingen fortilfælde af selvmord

Afføringen har samme farve som dørene på afd. 19

Far og mor døde da hun var 12 år gammel. De har ingen kontakt med hende.

Mad får han af sønnen, som er dybfrossen.

Patient med ansigtseksem. Hudbesvær i forbindelse med at han anvender underbukser.

Patienten har klaret sig helt uden ilt i sidste døgn.

På andendagen havde hans knæ det bedre og på tredjedagen var det helt forsvundet

og der er mange flere

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-01-10 10:30

Citat
Fik lige en mail idag med forskellige udklip fra patientjournaler - kender I den ??

Jeps....journalbrokker fra Ude og Hjemme

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-01-10 00:01

Nu har jeg bestilt torskerogn, ved Årstiderne, så du glæder jeg mig til et helt kilo

for 170,- kr. Men så kommer det også helt til døren og jeg når aldrig ned hos fiskehandleren inden jeg har fri.

Lidt for dårligt, jeg burde være oppe tidligt om lørdagen vi har den bedste fiskehandler på Fyn.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 12:58

En nabo skal ha' gæster og låner borde.
Hvordan får man dem så liiiige hjem på sådan en dag
SÅDAN HER :
http://peecee.dk/upload/doupload

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-01-10 14:11

Piaskov

jeg kan slet ikke noget

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 14:16

Nææ den kiksede åbenbart.
Men her skulle det være.
http://peecee.dk/upload/view/221442

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-01-10 14:17

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 17:01

Det må være "det kolde bord"

Eller er det "tag selv bord"??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 17:25

Droppede i campingmessen i Bella Centret? den er der også i morgen, og det nemmere at få noget rabat (hvis i falder for noget) på de udstillede varer, så slipper de for at slæwe det hjem igen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 18:41

Citat
Droppede i campingmessen i Bella Centret?

Ja det gjorde vi.
Ved ikke med i morgen ...der er rigtig meget sne hernede og det fyer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 19:16

Bliv i bare hjemme, i går ikke glip af så meget

Det ser ellers ikke så voldsomt ud med sne på dit seneste billede, men som sagt, brug i hellere pengene et andet sted en på det dyre campingcenter, for ny vogn skal i vel ikke ha

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 19:40

Citat
for ny vogn skal i vel ikke ha

Nææææ nej da.
Jeg er bare nysgerrig og trængte til at se nogle mennesker.
Ikke andet.
Det var så meningen vi skulle spise med Camilla bagefter.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 01-02-10 22:26

OG VINDEREN BLEV :

vagnr for en god opskrift.
Tråden endte på den måde som den begyndte med røget torskerogn.
Tak til alle.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-02-10 22:46

Tak, piaskov, også for en hyggelig meanderbort-agtig tråd, der alligevel sluttede cirklen til sidst