/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Varmepumpe
Fra : Ammitz
Vist : 3469 gange
100 point
Dato : 17-01-10 14:59

Er der nogen som har en god Idé til, hvordan man forebygger til-isning af udedelen på varmepumpe, - når vejret er koldt og klamt og blæsende som i øjeblikket?
Ammitz

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 17-01-10 15:05

Har selv lige sat sådan et kabel på et rør der var frosset til, kan fåes i mindre længder, virker perfekt .

http://multikoeb.dk/varmesystemer/gulvvarme/devi_elgulvvarme/devi_dtip8/deviflex_varmekabel_16_meter_123_watt_9555_da.html

Kommentar
Fra : reinhold1

Dato : 17-01-10 15:05

Sæt lidt isolering på siden, og smid et frost vagt kabel ind i varmepumpen, uden at det sidder i vejen for blæseren.
evt. http://www.greenline.dk/asp/order1main.asp?ugroup=43000014

Mvh. Reinhold1

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-01-10 15:09

Man kan sætte en brændeovn op lige ved siden af og fyre godt i den, så vil den afgive rigeligt varme til at holde din varmepumpe frostfri.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-01-10 15:10

Det må lige undersøges, om det er forsvarligt og mulig, uden at ødelægge vores servicegaranti.
Ammitz

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 17-01-10 15:12

Kablet kan du sagtens sætte rundt om pumpen uden problemer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-01-10 15:29

Varmepumper beregnet for det danske klima, har indbygget en afrimningslogik der gør at de uden problemer holder sig selv isfri og kan køre ned til -20. Parallelt importerede apparater og billige kineser modeller kan have voldsomme problemer med at holde sig isfri.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-01-10 15:38

Vender tilbage, men er nødt til at gå nu!
Det er 2 dyre anlæg vi har, installeret af prof. stort anerkendt firma.
Ammitz

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-01-10 16:28

Jeg er sikker på at de afrimer sig selv. Jeg var også usikker på om vores gjorde det, da det så temmelig tilrimet ud, men lod det køre, og første gang inden den stoppede, -gik lang tid, men efter anden eller tredie gang den igangsatte igen, trådte afrimningsfunktionen igang, og resten af dagen var den fuldstændig ren, -vi har den kun tændt om dagen. Så nu kører den og passer sig selv.
Så har du prøvet at give den en chance ?

Accepteret svar
Fra : chicapigen

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-10 16:30

hejsa

da vi fik sat vores varmepumpe op fik vi afvide at man for guds skyld ikke må pakke ude delen ind , da den er bygget til at være ude , men hvis det er frost og der er is på vingerne sagde han at det bedste man kunne gøre var at tænde for air conditionen i 20 minutter for så blev ude delen varm og isen smeltede :)) det råd har vi fulgt og vi har ingen problemer haft i de 4 år vi har haft vores

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-01-10 16:38

Flere af de anerkendte kører med temmelig lang garanti. Check lige indkøbstidspunktet. Er det IVT eller Panasonic (indkøbt via den officielle importør) taler vi om 5 års totalgaranti. Men eksempelvis Panasonic via Bilka - købeloven = 2 års reklamationsret. Samme via Klimakompagniet = alle mulige søforklaringer og man står med en VP beregnet for drift i sydeuropa osv osv.

Eksempelvis har en LG der er importeret af Claus ingen is-problemer, da dens styring er tilrettet nordiske forhold. Samme varmepumper paralleltimporteret duer ganske simpelthen ikke i danmark.

Hvilke varmepumpe har du? Det kan hjælpe en del på diagnoserne hvis vi ved det!

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 17-01-10 16:49

Her er et vinterkit du kan købe til at montere i udedelen http://andespro.dk/shop/vinterkit-184p.html

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-01-10 17:14

Netop Scanheats kineserpumper er nødt til at anvende den slags varmekabler. Iøvrigt ser man aldrig disse billige varmepumper i de store svenske test's.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-01-10 17:37

En varmepumpe afrimer da af sig selv.
Min er over 20 år gammel og den afrimer selv, når der er kommet tilpas is på.
Hvad er ideen med en varmepumpe, hvis du vil bruge en masse penge på elkabler?

hawaii7

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 20-01-10 10:01

Svar kommer, når løsning er fundet!
Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 21-01-10 15:58

Tak for svaret chicapigen.
Har nu fået svar fra leverandøren, - at det er et godt råd, - dog måske lidt kostbart i el-forbrug, - men brugbart, - når vi er uheldige med vindstyrken, vindretningen, temperaturen og luftfugtigheden, som tilsammen kan give en tilisning.
Ammitz

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 21-01-10 17:41

selvtak

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-01-10 20:50

LOOOL

Ja vi andre har bare et anlæg der selv kan finde ud af det,