/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
montrring af frontlåge
Fra : ru1
Vist : 10441 gange
100 point
Dato : 17-01-10 13:21

hej er der nogen her i panelet der kan fortælle mig hvordan jeg monterer en træ låge på en integreret opvaskemaskine jeg har købt, jeg har bedt køkken firmaet om hjælp der bare henviser til simens, så det er en rigtig god service, derfor håber jeg i kan hjælpe mvh leif

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-10 14:11

Hvis maskinen står i et "køkkenskab" er det jo bare at sætte låge på skabet - det kræver den står så dybt at der er plads....

Hvis du mener en låge som på et integreret køleskab der samtidig åbner døren/lågen (så det ligner de andre låger) er det IKKE muligt på en opvaskemaskine da du så ikke kan betjene panelet.....

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 17-01-10 14:35

Jo refi det er skam muligt at sætte en låge på en integreret opvaskemaskine.
Panelet sidder bare i toppen af lågen og kan således kun bruges når lågen er åbnet. Nu er min af mærket smeg, men det er nok nogenlunde samme princip de bruger. Til min skulle der monteres 2 kroge på bagsiden af køkkenlågen, som så skulle passe med nogle slidser der er på maskinen. Nederst skulle den bare sættes fast med et par skruer. Men husk nu at måle efter sådan at lågen passer med siderne og bordpladen.

Kommentar
Fra : ru1

Dato : 17-01-10 15:12

hej den er beregnet til at der monteres en frontlåge ( skabslåge ) men det var lige hvordan jeg gjorde det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-10 15:36

Så har køkkenfirmaet jo ret....

Det er vaskemaskineproducenten du skal henvende dig til....

maskinen skal jo være "beregnet" til det.....

Kommentar
Fra : ru1

Dato : 17-01-10 15:59

som jeg skrev før den er beregnet til det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-10 16:31

Hvis det er tilfældet står der vej også hvordan

Det er sikkert IKKE alle køkkenfirmaer der leverer til ALLE maskinleverandører - og omvendt.....

Så selvom den er beregnet til det skal det jo være beregnet til det med netop DIT køkkenfirma - ellers skal du jo "fuske" med beslagene (men det er sikkert også muligt..)

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-01-10 16:43

Kunne det tænkes at det kunne gøres med god dobbeltklæbende tape ?
https://portal.bsh-partner.com/portal(bD1kZSZjPTAwOQ==)/PORTALFRAME.HTM
Linket er til siden hvor du kan indhente fornøden hjælp.

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 17-01-10 16:49

Var der ikke beslag med lågen eller opvaskeren

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 17-01-10 16:51

Hvad er det for et køkkenfirma der har leveret lågen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-01-10 17:00

Hvis der er forborede huller i lågekanten, kunne det da tænkes at der skulle iskrues rustfrie skruer til fastholdese af front-trælåge. Sammenholdt med mit forrige indlæg.

Kommentar
Fra : ru1

Dato : 17-01-10 19:37

hej det er kvik køkner, men der er ingen dansk brugsvejledning med, ingen forborede huller

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-10 20:26

Citat
ingen forborede huller

Det er jo så som jeg sagde....

ALLE køkkenfirmaer kender ikke ALLE maskiner....

Så det er så som så med at den er beregnet til det - sikkert kun til visse.....

Hvis ikke Kvik har løsningen må du jo fuske.... Men det er lidt sent at opdage den fejl....

PS...

At maskinen er beregnet til indbygning er ikke ensbetydende med at den er beregnet til montering af extra låge....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-01-10 21:06

Det har ikke noget med Kvik at gøre, det er opvaskemaskinen der er tale om, og de modeller jeg ser på deres side, (Siemens) ser det ud som køkkenlågen er monteret direkte på vaskemaskinelågen. - Så det er også på den jer efterpørger om forborede huller. Og på det indlæg som jeg indsatte link, er der både telefon-fax og emailadresse, så de kan forespørges meget nemt.

Kommentar
Fra : ru1

Dato : 17-01-10 21:07

prøv at hør det er sgu kvik der også har solgt maskinen til frontmontering, så skulle det jo også være deres pligt at hjælpe, men når de ikke kan finde ud af det tyr jeg til at spørge i dette panel for at høre efter gode råd og ikke åndsvage formaninger

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-01-10 21:12

Prøv denne side, mit tidligere link du`r øjensynlig ikke mere:
http://www.siemens-home.dk/hjem/kontakt-os.html

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-10 21:17

OK, når det skal være sådan!!

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 17-01-10 21:43

hvis opvaskmaskinen ikke er til at montere en låge på kaldes de fritstående og de til låger integreret, hvad med beslag. Du skal ikke regne med at der skulle være forborede huller. Ellers skulle de jo lave låger med mange forskellige hulmål-

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-01-10 21:52

Nu mener jeg jo heller ikke vi kunne læse, at du havde købt maskinen hos Kvik, - - men vrisse kan man jo altid finde ud af.

Godkendelse af svar
Fra : ru1

Dato : 17-01-10 22:12

Tak for svaret stilkene.