/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
stop 0000135 WINSRV blev ikke fundet
Fra : omegalotus
Vist : 706 gange
500 point
Dato : 16-01-10 22:43

HP bærbar 4900 opstart fejl og skriver stop 0000135 og WINSRV blev ikke fundet.Har original XP SP 1 CD fra HP.Jeg vil gerne videre nogen gode Ideer.måske et det SP2 der laver ballade,HELP PLEASE

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-10 23:12

Du har sikkert ret i din mistanke, prøv at fjerne Service pack2 igen, der er sket en fejl med installereringen af den pakke, du bør dog ikke undvære Service pack 2 så prøv igen at installere alle opdateringer fre Windows update:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 16-01-10 23:32

Citat
måske et det SP2

hvor er 3´ren henne

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 17-01-10 17:36

SP 3 er ikke installeret.jeg vil gerne fjerne SP 2,og så installere igen når maskinen kører normalt,hvordan ??????.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 17:47

Tilføj eller fjern programmer den hedder Windows XP Service Pack 2, du bør dog ikke bruge computeren uden service pakke, prøv med Service Pack 3 og se om ikke den kan køre uden problemer, hold altid computeren fuld opdateret fra Windows update.
Pakken her henter du ned på computeren og installerer som et program:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 17-01-10 18:19

hvordan kommer ind,computer stopper jo med den der blå skærm med fejlmeddelse,jeg er måske ingen ørn til dette ???

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 17-01-10 18:21

jeg har en medion cd XP SP 2 kan den installeres istedet og hvordan ???.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 18:26

Prøv fejlsikret, genstart computeren og tryk på F8 tasten inden med det samme inden Windows starter, tryk mange gange for at ramme det rigtige tidspunkt, prøv så at gå til Tilføj eller fjern programmer og fjern Service Pack 2, bagefter installererer du Service pack 3 og henter opdateringer hos Microsoft update

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 18:34

Medion lige som jeg husk på at det IKKE er den cd som du tror at du skal bruge, den cd du skal bruge hedder Application & Support Disc, hvis du ikke har noget på computeren som skal gemmes først så er det absolut en mulighed, computeren bliver som den allerførste gang du startede den

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 17-01-10 19:48

ja jeg har support og app disc fra medion det prøver jeg ,men det er jo en HP bærbar 4900.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 20:01

Øh bør du ikke gendanne med HPs værktøj så under starten af computeren kan du trykke en F tast og køre Recovery

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 17-01-10 20:14

ja driver recovery trykke f så skulle den starte fra CD Drev Skal det være Stort F ?tak for hjælpen foreløbig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 20:38

Det er en af de taster med et tal sammen med F jeg mener, på min HP stationære er det F9 tasten, men det står på skærmen når du starter computeren inden Windows starter

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-01-10 09:38

her er hvad microsoft anbefaler
http://support.microsoft.com/kb/322389

hvis du har SP1 installeret sammmen med din Xp kan du med fordel springe SP2 over.

Kan du starte i fejlsikret tilstand ??
så hent denne fætter her og indstallere den.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=65875203-cf1b-4d32-8f32-e00d004659f6

hent derefter denne her eller hent dem begge samtidigt og "kør" dem efter hinanden.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=F94E8B27-B656-45CD-9668-73134A18231B&displaylang=en&displaylang=en

http://support.microsoft.com/kb/885523/da

hent og installere så SP3
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-01-10 09:42

dammm, fejl i linkene

det første link glemmer du bare, det skulle have været detteher
http://support.microsoft.com/kb/885523/da

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 18-01-10 15:26

Mange tak men den bliver ved med fejl og blå skærm.Fejlsikret kan den godt komme ind i,men jeg kan ikke finde tilføj/fjern programmer hvor er den henne????.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-01-10 15:36

Citat
tilføj/fjern programmer

er der også selv om du starter op i fejlsikret tilstand

hent de 2 filer og kør dem ( vælg enten gem på skrivebord eller "kør" de kan slettes igen når du er færdig)
du behøver ikke at gå gennem tilføj/fjern programmer)

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=65875203-cf1b-4d32-8f32-e00d004659f6

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=F94E8B27-B656-45CD-9668-73134A18231B&displaylang=en&displaylang=en

hent så og installere så SP3
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 18-01-10 15:37

starter ikke op i fejlsikret tilstand?????.
kan heller ikke starte fra CD drev???

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-01-10 15:39

mener du kan trykke på F12 til boot menu eller også F10
her vælger du så evt. dit cd/dvd drev

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 18-01-10 18:37

tak så til noget drastisk,skille computer ad finde bundkort og udtage batteri og sætte det i igen,er det en ide eller hvad sker der ved det???.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-01-10 21:06

hmm
hvad hedder den mere end hp 4900 ??

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 18-01-10 21:11

DET er en HP ze4944ea bærbar

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 500 point
Dato : 18-01-10 21:16

ifg . manualen så

Citat
Sådan ændres opstartsenheden
Den bærbare computer starter normalt fra den interne harddisk.
Du kan også starte den bærbare computer fra et diskettedrev, et
cd-rom-drev eller et internt netværkskort.
1. Vælg Start > Sluk for computeren > Genstart.
2. Når skærmen med logoet vises, skal du trykke på Esc for at
vise menuen Boot .
3. Anvend piletasterne til at vælge opstartsenheden, og tryk
derefter på Enter.
Hvis du vil starte fra en specifik enhed, når denne er tilgængelig,
skal du ændre opstartsrækkefølgen ved hjælp af
hjælpeprogrammet BIOS Setup. Se "Konfigurering af den
bærbare computer" i kapitlet "Fejlfinding" i denne håndbog.

snuppet herfra
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00227432.pdf

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 18-01-10 23:05

NÅ har prøvet at skille den ad det er sgu ikke nemt,nu samlet igen viser stadig samme fejl.swå den blev nok ikke helt kvæstet af mit indgreb.tak for fortsat venlig deltagelse (men mon ikke PC service er en mulighed) kender I nogle i KBH. Amager...???

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 19-01-10 13:02

takker man kan jo ikke dele point dk PC service På Jagtvej 3 KBH.N

Godkendelse af svar
Fra : omegalotus

Dato : 19-01-10 13:02

Tak for svaret dk.