/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Polering af frontrude
Fra : Sunnyman
Vist : 1774 gange
50 point
Dato : 16-01-10 08:25

Hejsa,

Er der nogle der ved hvordan man kan poler de små ridser der er kommet i frontruden ?

Specielt hvis man kører mod solen kan jeg se at der er en masse små ridser, og der må da være en måde at fjerne dem på uden at ruden skal skiftes !

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 16-01-10 09:29

i gamle dage hvor vi skulle til syn med bilen og der var en ridse i ruden brugte vi tandpaste men hvis hele ruden er fyldt med ridser så tror jeg det er en udskiftning
tykkemand

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-01-10 12:38

Ikke fordi jeg tror det hjælper - hvis det er mange ridser.

Men ellers bruger man wienerkalk, som blandes med sprit.

Matas har vist nok også en brugsanvisning.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 16-01-10 14:03

Hvis man skal reparere en bil korrekt, udskifter man de komponenter der er defekte med nye.
Derfor, er en rude defekt som du beskriver, så bør den udskiftes. Mvh. K.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 16-01-10 16:48

Jeg har med held poleret frontruden op med det som man bruger til keramiske komfurer.

Godkendelse af svar
Fra : Sunnyman

Dato : 19-01-10 20:07

Tak for svaret severino.

Det blev bare godt.... måtte gøres et par gange, men de fleste ridser er væk.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-01-10 23:27

Ja midlet er godt, og så er det ikke så dyrt pr. liter, som så meget andet er det.
Tandpasta er faktisk dyrere!
Men lad være med at børste tænder i dette keramiske pudsemiddel, det siges ikke at smage så godt!