/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Samme simkort til to forsk. mobiler?
Fra : Jaffe123
Vist : 993 gange
100 point
Dato : 15-01-10 17:23

Kan det lade sig gøre at få to mobiler til at ringe samtidig, når der bliver ringet til nummeret?
Jeg taler om en arbejdsplads, hvor vi har ét mobilnummer (og ønsker ikke flere!), men arbejder i forskellige rum. Det vil derfor være praktisk hvis den ringer på to telefoner...
Jesper

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 15-01-10 17:40

NEJ

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 15-01-10 17:53

Forestil dig, i ikke befinder jeg samme sted.
Hvis ikke begge telefoner befinder sig ved samme sendemast, kan systemet ikke finde ud af, hvor telefonen er.
Derfor må man ikke have to sim-kort med samme nummer.
Det kan sagtens lade sig gøre, hvis du laver en kopi af sim kortet, men finder teleselskabet ud af det, lukker de abonnementet!!

Gert

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-01-10 18:05

Mulighederne kommer an på hvad dit teleselskab tilbyder.

Teknisk er det muligt at 2 telefoner med hver sit nummer indgår i en svar gruppe og den første der besvare opkaldet kan gennemføre samtalen og den anden holder op med at ringe.

Men jeg ved ikke om dit selskab tilbyder dette.

Men med samme simkort-nummer går den ikke...

vh ben

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 15-01-10 18:11

Jeg talte lige med ham, der har prøvet det og det kan ikke lade sig gøre, selvom telefonerne er på samme mast!
Han brugte det, fordi han havde en fastmonteret telefon i arbejdsbilen og en bærbar til privatbrug.
Det gik godt, lige indtil han glemte at slukke den ene, inden den anden blev tændt!
Det kostede et nyt abonnement!!

Gert

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 15-01-10 19:50

Benjamin, ved du hvilke selskaber der har denne mulighed?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-01-10 21:11

Hos Telenor kan du få det opsat i en gruppe, og du kan også få 2 simkort på samme nummer, men de ringer ikke samtidig.

Det foregår på den måde at A-kortet modtager opkaldet, såfremt det ikke bliver besvaret ryger den videre til B-kortet, og derfra videre til en svarer

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-01-10 22:32

Jeg faktisk ikke hvem der tilbyder denne service, det var vist dem der hed orange der havde det, jeg ved ikke hvad de hedder nu....

vh Ben

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 16-01-10 09:25

Det kan vist kun lade sig gøre med fastnettelefoner

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-01-10 10:55

Hm. Jeg kan ikke finde nogle der tilbyder det.

Orange kom vist til at hedde mobilix eller også var det omvendt, Hvem der har det nu ved jeg ikke.

Jeg mener at kunne huske at løsningen blev markedsført, til firaer der havde flere der tog telefoner men ikke nødvendigvis sad på et kontor. Jeg har et billede i hukommelsen af en brucure hver der gik en mand og en kvinde med hver sin telefon på forsiden, der var ilustret til at ringe samtidig.

De var endvidere koblet til at være lokalnumre indbyrdes, så man kan stille om imellem dem.

Måske det skal søges under ehvervs-telefon-aftaler.

Et firma som http://changenetworks.dk/ gør meget i integration af telefoni både IP og mobil.

Du kan jo prøve at kontakte dem og se om det en løsning de tilbyder, teknisk bør der ikke være nogle ting der forhindre, at opkald føres til to telefoner, indtil det "gribes" af den ene...

****************

En anden løsning er IP telefoni, her vil telefon ringe på alle de telefoner der er koblet på samtidig.
Uanset om det er via PC eller en mobiltelefon der kan håndtere IP telefoni.

Det har jeg haft ved www.Perspektivbredbaand.dk Med Xite på PC og min Nokia N82 med IP nummer.

vh Ben

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-01-10 13:28

Tag nu bare fat i Telnor som jeg har vnævnt højere oppe i tråden, de kan løse opgaven

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-01-10 14:07

Citat
men de ringer ikke samtidig.

derfor

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 16-01-10 14:57

Citat
Hos Telenor kan du få det opsat i en gruppe, og du kan også få 2 simkort på samme nummer, men de ringer ikke samtidig.

Det foregår på den måde at A-kortet modtager opkaldet, såfremt det ikke bliver besvaret ryger den videre til B-kortet, og derfra videre til en svarer

Jeg har lige kigget hos telenor (http://www.telenor.dk/erhverv/mobil/mobil/mobildeal/services/tillaeg/index.aspx) og kan se at de har den mulighed. Jeg tænker dog bare om ikke man kan tage en almindelig mobil, og i stedet for at viderestille den til voicemail ved manglende svar, kan man sende den til en anden mobil. Er det ikke det samme???

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-01-10 15:34

Den løsning er det som TDC kaldet Duet, kombineret med fastnummer.

Problemer med viderestillingen er, at man beltaler for den viderestillede samtaletrafik.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 16-01-10 20:15

Ja, det kom jeg også frem til. Er der virkelig ingen nemmere/billigere/bedre måde???

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-01-10 10:37

Du kan jo i telefonens opsætning selv betemmse hvilket nummer der viderestilles til ved manglende svar

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-01-10 11:47

G-h
lidt udenfor tråden:
du skriver "hvis du laver en kopi " ( af sim kortet )
Har ikke planer om at have 2 telf kørende samtidig-men vil gerne have et reservekort til den gamle mobil hvis den nye bortkommer.
Er det noget man selv kan lave /hvor får man det lavet /prisleje ?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 18-01-10 13:24

Brug evt. Vodafone360 til at sikkerhedskopiere dine kontakter og bestil et nyt sim-kort, hvis det går galt.
Hverken jeg, eller min kammerat kender nogen, der kopierer sim-kort længere!