/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
kan ikkke finde hdd
Fra : cardby
Vist : 523 gange
160 point
Dato : 15-01-10 13:10

Hej har en sata hhd sat til bundkortet, har prøvet at tage den fra og vil installere en IDE, men når jeg sætter den i stikket på bundkortet ( som er enIDE sokkel ) kan jeg ikke finde den, ( er master,)
hvis jeg sætter den i den anden sokkel kan den finde den som HDD 3, jeg kan godt installere Win
men der kan den ikke boote fra.
Har været i BIOS men får ingen mulighed for at vælge den som boot disk, Nogen bud ?
mvh
Cardby

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-01-10 13:53

Du skal sætte HD til IDE i bios.

Kommentar
Fra : cardby

Dato : 15-01-10 14:43

Hej igen når jeg går ind i BIOS går ind under main og primær ide master den står til auto, hvis jeg vil ændre den får jeg følgende valgmuligheder under options, auto, cdrom og armd.
Og jeg kan ikke finnde nogen steder man kan vælge IDE.
mvh
Cardby

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-01-10 14:46

Du skal længere ind i bios, der står muligvis nogetlignende som ACHI, der skal ændres til ATA/IDE

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-01-10 14:46

Husk at trykke f10 og Y, når du forlader bios igen, ellers kan den ikke huske de nye indstillinger.

Kommentar
Fra : cardby

Dato : 15-01-10 15:14

Det tætteste jeg kan komme er hvis jeg går ind under IDE configiration
så står der SATA as standard IDE og da får jeg ingen valgmuligheder
næste linie står der Onboard IDE Operate mode og der er valgt ( Enhanced mode og kan desuden vælge Compatible mode og Disabled)
Sidste linie står der Enhanced mode support on ,og så i parentes (S-ATA+P-ATA )og under options kan desuden vælges S-ATA og P-ATA
mvh
Cardby

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 160 point
Dato : 15-01-10 16:41

Pata er lig ata og ide, den skal stå til pata og ikke sata.

Kommentar
Fra : cardby

Dato : 15-01-10 18:40

Mange tak for hjælpen det var bare super

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-01-10 20:44

Og så skal du blot lige acceptere det svar, som du fandt, var det rigtige .

God weekend

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-01-10 08:52

Selv tak

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-01-10 16:01

Daws Peet.
Citat
Selv tak

FED HUMOR

Mvh Chris

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-01-10 16:09

Godkendelse af svar
Fra : cardby

Dato : 19-01-10 17:08

Tak for svaret peet49.
Beklager jeg ikke var så velbefaren i poientgivning men det er hermed gjort.
mvh Cardby

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-01-10 17:16

Hejsa Cardby

Respekt .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-01-10 17:33

Det havde også været OK, som det var. :D