/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Leje/abonnement af gasmålere fra KE
Fra : Capewak
Vist : 965 gange
100 point
Dato : 14-01-10 23:43

Som følge af mere fritid har jeg bl.a. gravet ned i mine Gasregninger siden 2003. Det der lyser op er abonnement eller leje af gasmåler. I 2003 kostede det årligt 28 kr og for 2009 opkræves 561 kr. Fra 2003 til 2004 hopper prisen fra 28 til 328 - derefter nogenlunde jævn stigning op til de 561.

Er der nogen here der kender til om der har været en sga/høring om dette emne vil jeg meget gerne høre detaljer.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 15-01-10 11:29

Jeg synes at kunne huske, at der pludselig var et vældigt spring i gebyrerne, men om det var specielt gasmålere der var snak om, kan jeg ikke huske. Jeg har sikkert min oplysning fra dagspressen (JP) da jeg ikke bor i hovedstaden.
Prøv at ringe til KE; der sidder sikkert en "gammel" telefonmedarbejder der kan huske et sådant spring i prisen, for det har da sikkert ikke gået helt stille af.

Kommentar
Fra : Capewak

Dato : 15-01-10 14:14

Jamen som jeg ser det kommer hoppet jo i 2003: fra de 26 til 328; det er jo +10 gange og selv fra 2003 til nu er det yderligere steget med 71%. Det er det jeg nu studser over. Det er jo rent åger. Før jeg selv starter en sag med forespørgsel til KE først og siden energitilsynet ville jeg først spørge lidt rundt omkring. Jeg kan ikke forestille mig jeg er den første der "anholder" det her. Gaspriserne er steget i konsekvens af diverse afgifter ligesom EL, men hvorfor skulle abonnementsprisen på gasmålerne lige pludselig stige så voldsomt. Min gasmåler er den samme som altid og hvormeget har de egentlig haft fat i ledningsnettet i øvrigt - det ved jeg ikke. Jeg lugter studehandel.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 15-01-10 16:59

Det er ikke sådanne at de 26 er pr.mdr. og de 328 er pr. år???

Bare en tanke.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Capewak

Dato : 15-01-10 18:38

Hej Gasmand !

Nej det er alle årstotaler. Netop på den regning fra 2003 hedder det "målerleje" og derefter begynder de med "abnonement" betegnelsen til stærkt forøget pris. Fra 2002 er det i øvrigt et lignende beløb som i 2003 og med samme betegnelse.
Og det er jo netop i de år hvor "alle" begynder at være "kreative".