/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC geninstallering/driver
Fra : amlupo
Vist : 1095 gange
400 point
Dato : 14-01-10 18:09

Har fået en fejl ved opstart af min IBM maskine 2600 mhz. Den skriver éfter hver opstart at der er problemer med en setconfig.exe applikation ??? . Efter en chkdsk er der fundet fejl på drevet. Den kan heller ikke installerer opdateringer og genstarter umotiveret ind imellem. Er tæt på at geninstallere windows. Har gemt det jeg vil gemme fra drev C, men kan man nemt gemme sine drivere ? Har 3 andre drev på samme maskine, men hvordan kopiere jeg driverne til feks lydkort mm som er onboard. Kan huske det tog lidt tid at finde sidst jeg nulstillede min anden IBM maskine.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-01-10 20:09

Det letteste er at installere dem fra din driver cd hvis du har en sådan eller at finde driverne på nettet bagefter, men hvis du er i tvivl om hvor du finder dem henne kan du jo lige komme med det rigtige navn på pcen så skal vi lige hjælpe med at lede.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-01-10 20:26

Du kan hente driverne inden du geninstallerer og så lave en mappe på et andet drev som hedder drivere, lav så undermapper til de enkelte drivere. Så ligger de klar til en anden gang.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-01-10 21:06

Citat
lav så undermapper til de enkelte drivere. Så ligger de klar til en anden gang.
Nemlig, og brænd dem så også lige over på en cd-skive .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 14-01-10 21:20

Det forstås , mente heller ikke der var nogen nem måde , feks at trække dem ud af systemet inden jeg formaterede. Nu er maskinen formateret og lyden driller som jeg forudså Maskinen er en IBM intel(R) pentium(R) 4 med onboard lydkort. Driverforslag modtages gerne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-01-10 22:31

Lige en bemærkning. Hold fast i den maskine, Pentium3 og 4 er noget af det bedste der er lavet. Bare min mening.

Og hvis vi skal finde driveren til dit onboard lydkort, så skal vi have navnet på dit motherboard. Højreklik på denne computer, egenskaber, hardware og derefter vælg enhedshåndtering. Der kan du se hvad dit motherboard hedder og hvad lydkortet hedder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-01-10 22:32

Glemte at skrive, du kunne ikke trække dem ud af systemet, så det gør ikke noget at du har formateret.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 14-01-10 22:45
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-10 23:05

Programmet Driver Magician kan i købeversionen (cirka 30 $) bruges til backup af drivere og geninstallere de gemte drivere efter en formatering: http://www.drivermagician.com/ jeg har backup af mine drivere på XP computeren, men har ikke haft formateret harddisken efter backup så jeg kan ikke garantere at det virker som ønsket, jeg tror ikke du finder et gratis program som kan det samme

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-10 23:14

Setconfig.exe er ikke en Windows fil, du kan fjerne filen/programmet og slippe for de advarsler.
Setconfig.exe har sandsynligvis noget med din HP printer at gøre, fjern HP programmer fra Tilføj eller fjern programmer og geninstaller HP softwaren, hvis ikke du har en HP printer så bør du undersøge computeren for virus i et sikkerheds forum, enten Spywarefri eller Malwarecheck: http://www.malwarecheck.dk/forum/
det er gratis at blive bruger og få ekspert hjælp begge steder

Accepteret svar
Fra : ultra2

Modtaget 400 point
Dato : 14-01-10 23:26

http://majorgeeks.com/Double_Driver_d4802.html

hr ovn dette program er gratis og det kan gemme alle driver har selv brugt det da jeg lavede min pc om fra xp til vin 7 og til bage til xp alle driver kom ind

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-10 23:41

Undskyld jeg kender den ikke og du skrev jo heller noget som helst andet end at lægge et link, men det skal da prøves hvad den kan, tak for oplysningen

Godkendelse af svar
Fra : amlupo

Dato : 15-01-10 15:40

Tak for svaret ultra2. Tænkte nok der fandtes noget smart