/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hoste med slim gennem mange måneder
Fra : Sillepigen
Vist : 2718 gange
50 point
Dato : 14-01-10 11:23

Kære kandu'er
Siden sidste forår omkring marts-april har jeg dagligt hostet sejt, gult (men ikke blodigt) slim op. De første måneder var det kun, når jeg vågnede om morgenen, men nu er det både, når jeg står op og flere gange i løbet af dagen.

Det oplagte svar er: Gå til lægen. Det gjorde jeg så, og fik at vide, at der ingenting var galt, men at jeg skulle komme igen, hvis det blev værre. Og det blev værre. Så jeg kom igen. Og igen. Og stadig får jeg at vide, at jeg ikke fejler noget. Det er jo i sig selv meget dejligt, men ikke desto mindre hoster jeg stadig en masse slim op, og det er faktisk lettere generende.

Nu er mit spørgsmål, om nogen af jer har prøvet noget lignende og har et godt råd til, hvad der kan fjerne det.
Jeg har aldrig røget, men er vokset op i et hjem med rygning. Jeg har ikke astma (og er for nyligt blevet tjekket for det igen) eller andre luftvejsygdomme. Jeg dyrker dagligt motion og er ikke overvægtig.

Håber, I kan hjælpe
Vh. Kathrine

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 14-01-10 11:28

Kunne det være en allergisk reaktion, kunne du prøve antihistamin som tager din eventuelle allergi..

her ingen erfaringer med lige dit problem, men sandelig med allergi

Håber det bedste for dig

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-01-10 12:06

Jeg ville nok bede min læge om en henvisning til røntgen af lungerne.
Der står skrevet at hvis det er lungebetændelse, eller kold lungebetændelse, så skal man have feber, og det har du ikke nævnt.
Men stadig ville jeg være tryg ved at få røntgenfotograferet lungerne.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 14-01-10 12:28

lægebesøg - det er squ ikke noget at skrive om her,
du vil dø af de kloge råd på kandu

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-01-10 13:36

Få en henvisning til en specialist af din læge.

Desuden kan jeg læse andetsteds at du i 12-15 har haft med heste at gøre - så få taget en allergi-test.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-01-10 13:38

12-15 år - skulle der have stået.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-01-10 22:06

Jeg har haft det samme nu i ca.14 dage, først var snottet gult og nu har det skiftet farge til grønt, og jeg kan mærke at jeg begynder at blive rask igen. Jeg holdt sengen i ca 1 uge.
alimak

Accepteret svar
Fra : Asbjørn2

Modtaget 50 point
Dato : 15-01-10 01:10

Citat
Få en henvisning til en specialist af din læge.

Du behøver ikke henvisning til næse-øre-hals specialist (har lige været af sted til en sådan). Bare bestil tid direkte.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-01-10 10:35

er du levende ?

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 21-01-10 22:55

Tak for svaret Asbjørn2. Jeg har fået en tid i næste uge.
Også tak til jer andre.
Brorteil: Som jeg skrev i mit indlæg, har jeg allerede været ved lægen med det flere gange. De har undersøgt for forskellige ting, og da det ikke gav resultat, går jeg ud fra, det ikke er noget alvorligt. Udover at det er belastende, har jeg det fint - ingen åndedrætsbesvær eller lignende. Jeg skrev blot her for at høre, om nogen havde oplevet det samme og haft erfaringer med, hvad der virker. Jeg er klar over, at den egentlige behandling finder sted hos lægen.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 22-01-10 10:28

Citat
er du levende ?

Hvem?????
Mig eller Sillepigen????
HVIS det er mig du mener, så hænger jeg lige sammen som 2 stk ½ dags buddrenge, så det går (endnu da)
Håber også du har det godt deroppe i det nordjyske - har i meget sne??