/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Kan det virkelig passe??
Fra : piaskov
Vist : 2871 gange
100 point
Dato : 13-01-10 17:20

Hej og god aften.

Jeg er simpelthen SÅ tosset.
Vi har en fællseantenne her i byen.
Tilsyneladende er det stofa der står for den.
Vi har fået tilbudt 2 tv pakker fra stofa som vi kan vælge mellem.
Den lille koster 1480 kr om året...den store 4500 kr.
Vi/Leif valgte den lille og den er i funktion nu.
Udover at betale stofa skal vi naturligvis også betale licens og det gør vi også.
Har ringet til stofa og spurgt om de kan lukke for den lille pakke så vi KUN kan se DR1..DR2..
Zulu og TV2.
Nej de kan ikke
Men de tilbød da at lukke for det HELE.
Altså så kan vi IKKE se noget tv overhovedet . Ej heller bruge internettet..det bliver også lukket.

Er det tilladt overhovedet ????
Jeg mener da når vi betaler vores licens kan de så forbyde os at se tv ...selv om de leverer kablerne det løber igennem .
Jeg syntes det lyder fuldstændigt sindsygt.
I "gamle" dage hernede havde vi en bestyrelse der. Og det blev vedtaget på generalforsamlingen hvad vi skulle se.
Den tid er ovre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 17:32

Det kan de godt... enten er i på eller også er i ikke

I kan købe jeres egen antenne, og melde fra hos Stofa.. men så kan i ikke se Zulu,og i skal også
finde en anden udbyder så i kan få internet, evt. beholde Stofa til internettet

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-01-10 17:55

Ja det må de godt.
Du kan ikke selv vælge hvilke programmer du vil se og så kun betale for det.
De tilbyder jer 2 pakker en lille og en stor ligesom i andre byer.
Vil 'I ikke have nogle af dem, så meld fra og opsæt egen parabol eller en lille stueantenne, hvor der er mange programmer at se digitalt.

Ja sådan er livet, ta det de tilbyder eller lad vær.

hawaii7

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-10 18:03

Citat
, evt. beholde Stofa til internettet

Niks ...det kan vi IKKE ...siger de.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-01-10 18:08

Det er ikke stofa der bestemmer det med pakker, da vi havde Com-x havde vi 5 forskellige pakker, så dem der ville se lidt TV kunne få den mindste pakke. Men de blev banket på plads, det SKULLE kun tilbyde max 3 pakker.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 18:14

Du skal også først undersøge, om du må have din egen antenne/parabol,

Dernæst må i undersøge hvor i så kan få internet/tv fra

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-10 18:17

Stofa er overhalet af den tekniske udvikling.

Det er muligt, hvis de vil, at med computerhjælp fordele
tv-kanalerne efter kundernes ønske.
Det med pakkeløsning er yt.

Jeg har set løsningen demonstreret hos en udbyder.
Det virker, deres kunder er glade.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-01-10 18:19

du køber bare en digitalbox i harald nyborg til 399 kr og bestiller trådløs internet fra skyline. så er du kørende med 6 tv-kanaler og god forbindelse til internettet. og de første 6 mdr hos skyline er tilmed gratis. og det fungerer bare perfekt, selv herude på landet hvor jeg bor.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 18:32

Citat
Jeg har set løsningen demonstreret hos en udbyder.
Det virker, deres kunder er glade.

Det var også meget fremme i medierne for to uger siden. At forbrugerne selv skulle kunne sammensætte sine tv-pakker........det ser jeg frem til, for som det er nu, er der alt for mange skrammelkanaler som vi ikke ser (og gratis er de ikke)

trimare46... piaskov er fra Falster, og der er skyline ikke kommet til endnu

http://www.tele-land.dk/skyline/daekning/binding-set.htm

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-10 18:33

Citat
du køber bare en digitalbox i harald nyborg til 399 kr og bestiller trådløs internet fra skyline. så er du kørende med 6 tv-kanaler og god forbindelse til internettet.

Aha ja se det lyder da lidt spændende.
Hvilke kanaler kan du så se ??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-10 18:34

Citat
piaskov er fra Falster, og der er skyline ikke kommet til endnu

Øv ja nordsted...nu troede jeg lige ....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 18:37

Fat mod Piaskov, det kommer i løbet af året - står der

Vi giver ca 500 kr for TDC home trio, for 30 tv-kanaler, internet med 10mbit og fastnettelefon..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-10 18:44

Citat
Vi giver ca 500 kr for TDC home trio

Om hvad...måneden ??

Vi har IKKe fastnet tlf... kun mobil.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-01-10 18:54

I forbindelse med at vi fik nyt bolignet her var der beboermøde og en fyr fra YouSee.
Herunder fik vi at vide at dem der ikke havde valgt en TV-pakke senest 1. februar simpelthen fik sort skærm.

Her blev et par beboere ret sure over det med TV-pakken som de SKAL købe for at se DR + TV2, og nok kun er interesseret i.
Fyren fra YouSee var ikke i stand til at svare på om det kunne være rigtigt idet man jo betaler licens og disse to stationer er FORPLIGTET via lov at kunne levere til alle der betaler licens.

Dvs at YouSee skovler ekstra penge ind på noget som i forvejen betales via licensen, den misforståelse må kunne opklares, men hvordan ?

Mig vedrører det ikke idet jeg gerne vil se mere, men rent principielt støtter jeg de mennesker der er sure.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-10 19:02

Citat
Dvs at YouSee skovler ekstra penge ind på noget som i forvejen betales via licensen, den misforståelse må kunne opklares, men hvordan ?

Det er jo netop der problemet ligger...stofa gør jo det samme

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 19:06

Citat
I forbindelse med at vi fik nyt bolignet her var der beboermøde og en fyr fra YouSee.

Det er jo fordi, det er en forening. Private husejere o.lign kan selv bestemme, hvis man altså må have sin egen antenne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-10 19:11

Der bliver godt og grundigt blandet en masse sammen

At du betaler licens forpligtiger IKKE tvselskaberne til at levere noget som helst.... - blot sende det ud

Hvad Stofa o. lign. er i stand til at sortere af programmer er underordnet - det er antenneforeningen (og det er dig selv ved afstemning) der bestemmer hvilke kanaler Stofa leverer i de forskellige pakker - Stofa kan levere dem ALLE... - og lave så mange pakker foreningen "gider" administrere.

At du IKKE kan få internet UDEN tv-pakke er fordi det er KABELNET - og der er betingelserne at du som minimum har den mindste pakke....

Skyd IKKE skylden på Stofa - de leverer bare og opkræver på antenneforeningens vegne - HVAD de skal levere af TV, har de ingen indflydelse på.....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-10 19:36

Citat
Skyd IKKE skylden på Stofa - de leverer bare og opkræver på antenneforeningens vegne - HVAD de skal levere af TV, har de ingen indflydelse på.....

Refi...du misforstår det nu.
Vi har IKKE en antenneforening her mere. Den har stofa "overtaget" og derfor kan vi ikke selv bestemme mere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-10 20:27

Citat
Vi har IKKE en antenneforening her mere

Sikker på det så ikke er kommunen der står for det ?????

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-01-10 20:32

Citat
IVi giver ca 500 kr for TDC home trio, for 30 tv-kanaler, internet med 10mbit og fastnettelefon..

ndsæt dit citat her

Nordsted1
+forbrug fik du ikke med.
TDC tillader sig også at kræve et halvt års leje forud for boxen, og 69kr om måneden, for optimal brug af boxen (optage to programmer medens man ser et tredie), altså man lejer boxen,
og så skal man betale for at bruge den,og 30programmer, ja ja, men de 7 af dem, kan ses uden TDC's
Trio box, og resten af programmerne er der 3-4 stykker der er til at holde ud at se på (hvis det ikke er genudsendelser) resten er det sædvanlige skrammel, som alle udbydere ynder at belemre os stakkels TV kiggere med i deres såkaldte pakker.
Og nordsted, jeg tror ikke du har haft Trio'en i et halvt år endnu, så bare vent, til TDC skruer op for charmen, og piller deres introduktionstilbud fra på regningen, så skal du bare se, min den sidste
var på 982,44kr, og det er med garanti den sidste, for jeg har sagt Trio'en op.
Jeg har ikke noget overdådigt forbrug af telefon, men den måde de sætter det hele sammen på,
er svær at gennemskue, desværre var jeg lidt sløv i starten og betalte bare, nå, de kloge narer de mindre kloge
Hilsen Keld

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-10 20:42

[CITAT]Sikker på det så ikke er kommunen der står for det ????? [/CITATNej Refi det er jeg ikke.
MEN nu er mor ikke bare blev sur...nu er hun sq gal
Og jeg har IKKE tænkt mig at gi' op ...jeg fortsætter kampen for de frie kanaler.
Jeg lukker IKKe foreløbigt men lader tråden køre videre ..skal nok holde jer opdateret omkring min kamp

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-01-10 20:45

Hej Pia!
Da du bor på (de varme) sydhavsøer, så ved du vel, at du dernede har mulighed for at få trådløst internet, fra en udbyder der skulle dække det meste af lolland og falster. Her får du så en modtager, hvor der kan routes til flere maskiner.

Så kan du vælge din egen digitalantenne og modtage fra Vordingborg og måske den lokale mast i Nakskov.

Så kan du skodde det elendige STOFA, som krampagtig holder kunderne fast på, at de skal betale mest mulig.

Hvis du har fastnet telefoni, så er muligheden via TDC's Trio system.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 20:46

Citat
Nordsted1
+forbrug fik du ikke med.

Piaskov bruger kun mobiler

Nej så længe har jeg ikke haft trio, men hvis regningen bliver som du skriver,så skal det da overvejes igen, men manden er glad for mere end de 3-4 kanaler du skriver, og jeg er da heller ikke sikker på at der er 7 kanaler ind over den alm. licens (som du nok kan se,så er det ikke mig der ser tv) og vi skal da også have internet med 10 mbit

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-01-10 20:47

Med hensyn til at give kanalerne "fri" som Nordsted ganske rigtigt har opsummeret har man i mange talt om "PayPerView" hvor man simpelthen får en regning for forbrug, enten det er 8 timer a` 5 øre med JodleBirge eller 2 timer a` 500 kr for en boksekamp i verdensklasse.
Og teknikken er tilstede.

Desværre har hverken Stofa eller YouSee nogen videre indflydelse på deres leverandørers pakker, vil de efter brugernes ønske sende f.eks Discovery er de tvunget til at tage 1-2 andre kanaler og forpligtiges til at broadcaste dem, ellers risikerer de slet ikke at kunne købe noget som helst.

Nøjagtig som biograferne der skal købe flere film ad gangen for at få en enkelt god, det var meget praktiseret at der fulgte et par porno- eller B-flim med en storfilm.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-10 20:53

Citat
Hvis du har fastnet telefoni, så er muligheden via TDC's Trio system.

Nej vi har ikke fastnet tlf...og vil ikke ha' det...derfor ikke home trio.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-01-10 20:53

Du skal heller ikke give op Piaskov, sæt en antenne i dit fjernsyn, f.eks denne her indendørsantenne:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8804&n=20100
så ser du de 4 kanaler du vil,og
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4129&n=20100
sætter du også den her på ser du de nye kanaler også.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 20:57

Nu har jeg lige fundet en regning frem fra TDC home Trio

Der står, TDC hometrio 433,68
Så har vi en valgfri sikkerhedspakke til pc'en kr 40
Leje af digitalmodtager 26,64 (den forstår jeg ikke?)perioden 16/10-27/10
Copy-dan familiepakke 14,66
Koda familiepakke 0,66
Plus abbonnement se og optag 69,00
Leje af digitalmodtager pr halve år 399,00 (men det er da heldigvis for et halvt år)
(og så har vi valgfrit lejet en ekstra boks til sønnen, så han kan se tv-kanaler uafhængigt af os 59,00)

Kan i ikke lige selv regne den ud... altså hvis man tager sønnens boks fra, og sikkerhedspakken og dividerer leje af modtageren med 6 mdr. ser det da ikke så hårrejsende ud,når det også er for nettet.. med hastighed nok til vores 3-4 pc'ere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-10 20:58

Citat
jeg fortsætter kampen for de frie kanaler

Den har du da allerede vundet - du opsiger bare Stofa.....

Hvilken form for modtagelse du så vil bruge - ligger op til dig selv - det digitale signal kan sagtens modtages med stueantenne....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 21:01

Jeg ville syntes det er mest fair at man betaler efter forbrug, ligesom med vand-el-telefon, men der er jo også begyndt at komme lidt gang i den, så vi kan da kun håbe

Men løber regningen løbsk så melder jeg mig ud (læs manden, for jeg ser næsten ikke tv)jeg har tidligere haft viasat, men det var primært for tv-3 og 3+ men de kanaler var kun reklamer og genudsendelser, så der gjorde jeg kort proces og meldte det fra

Til gengæld bliver viasat ved med at ringe og spørge om jeg ikke er interesseret, nu har jeg sagt til dem, at de ikke behøver ringe, før reklameblokkene er blevet kortere, og de har droppet så mange genudsendelser.. så må vi se hvor længe jeg har fred for dem

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-10 21:03

Citat
Den har du da allerede vundet - du opsiger bare Stofa.....

Refi.

De lukker for ALT hvis jeg opsiger. Inc. kablet så jeg ikke kan se noget andet end på en stueantenne.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-01-10 21:05

Nordsted-1
Licensbetalte programmer:
DR-1
DR-2
TV-2
DR-K Kulturkanalen
DR-HD programmer sent i høj opløsning
Rammachang en ungdomskanal
Alt dette kan ses, med en almindelig antenne,uden der er en udbyder der skal
rodes ind i det.
Fik jeg det hele med? Godt, så skrev jeg 7 før hvor jeg skulle have skrevet 6.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-10 21:08

Keldd.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4129&n=20100
Denne kan jeg så ikke bruge da den skal gennem mit kabel som jeg vil miste forbindelsen til hvis jeg opsiger Stofa.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-01-10 21:11

Nordsted1
16/10-27/10 du har ikke lejet modtageren en hel måned, der for kun 26kr.
Alt det andet bliver jeg svimmel af at kigge på.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 21:14

Når jeg prøver at lægge tallene sammen, (uden sikkerhedspakke og sønnens boks) får jeg det til kr. 676,98 pr mdr. for tv med 30 kanaler (og Keldd, min mand er godt tilfreds med de kanaler) fastnettelefon, som vi ikke bruger ret meget, men vi har da muligheden og internet med 10 mbit

Så alt i alt er det ikke den dyreste løsning - for os -

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-01-10 21:17

Piaskov.
Nej nej, antennen fra den indvendige antenne, går til MPEG4 boxen, og derfra til dit TV.
Det er ganske let, og der følger tegninger med til begge dele, ellers sørger du
bare for at spørge her, vi er voldsomt dygtige allesammen til den slags.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 21:19

Keldd, jeg har haft trio i mere end et halvt år,siden der er leje for et halvt år...

Måske du skulle prøve med briller, siden du bliver svimmel af så lidt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-10 21:19

Citat
vi er voldsomt dygtige allesammen til den slags.

Ja det er jeg ikke i tvivl om...
Men det er nu blevet en princip sag for mig også.
Har skrevet til licens kontoret nu.
Er lidt spændt på at høre fra dem.
Skriver også til kommunen hernede ..teknisk forvirring. Så må vi se.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-01-10 21:21

Nordsted1
Så er alt jo godt, Trio-boxen er også en fin sag.
Men stadigvæk har du betalt de 6 af kanalerne een gang (DR),
Men pas på gebyrene, de har det med at løbe løbsk.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 21:36

Keldd

Citat
min den sidste
var på 982,44kr, og det er med garanti den sidste, for jeg har sagt Trio'en op.

Kunne du ikke udspecificere det beløb, ligesom jeg har gjort, så kan vi da se om der er en fejl, siden der er så stor forskel på vores regninger... eller har du snakket meget i tlf.?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-10 21:49

Pia
I kolonihaven har vi TV og der har vi købt en digitalboks til MPG4. Så har vi sat en antenne op på taget og nu tager vi alle de gratis digitale kanaler. Og licensen dækker jo kolonihaver, så der er kun strømudgifter ved det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 21:54

Piaskov, du må jo lige undersøge det med antennen OG hvor meget du skal betale for internettet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-10 21:56

Citat
du må jo lige undersøge det med antennen OG hvor meget du skal betale for internettet

Ja du kan tro jeg er i gang
Vi kan jo ikke ha' jeg ikke kan komme på kandu mere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 22:49

Så har min mand været ind over,og kikket regningen igennem, og han siger han har talt med TDC fordi der er en fejl fra tidligere, så vores regninge bør være

TDC home trio 446,00
Plus abb se & optag 69,00
Leje af dig.modt pr.mdr 59,00

ialt pr. mdr 582,00

De småbeløb er bare specificeret ud og ikke ved siden af

Hvis i finder et billigere sted, så sig lige til, men manden vil ikke undvære Eurosport, Charlie, Zulu og TV2 film

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-10 22:55

Citat
Hvis i finder et billigere sted, så sig lige til,

Du kan stole på jeg nok skal sige til hvis jeg finder noget.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-01-10 00:01

Pia Nu kan du jo få internet via USB og det koster under 300 pr. måned. Og hvis så du kan få radio og TV uden månedlige betalinger, så skulle du måske overveje det.

Med hensyn til antenne, så snak med de her fyre, de er mega hjælpsomme og de ved alt om antenner og modtageforhold. Og så kan de sende en antenne til jer.

http://www.antennelageret.dk/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-01-10 09:19

Keldd Du mangler lie folketinget og tv2 øst lokal de er også med på den digitale

Og hejsa forresten

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-01-10 10:12

Sune
Det er rigtigt, men jeg har ikke set nogen af dem endnu.
Nordsted:
Min regning på TDC:
Home Trio 383,68 (-rabat)
Forbrug Telefon 91,39
Andet Telefon 24,05
Leje af digitalmodtager. 399,00 (1/2 år)
Med Plus abonnement,
Se og optag 69,00
Koda 15,32
Ialt 982,44

OK, der er et halvt års leje med, af digitalmodtageren, så den er hurtigt betalt,
men jeg kunne ikke få lov at købe een kontant, tror da fanden det er nok en god forretning,
at leje dem ud, og så få betaling et halvt år forud.
Mon ikke jeg klarer mig med de 6-8 kanaler jeg fremover kan se, der er også en del bøger der skal læses, og værkstedet råber også på mig hver gang jeg går forbi, og ved i hvad?
Det er snart forår, så slipper de fleste af os nok fjernbetjeningen, og kommer udenfor.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-10 10:19

Jeg synes ikke den regning er urimelig, men kan det få's billigere, så er jeg lydhør

Keldd, hvis du først fjerner forbrug for telefon 91,39 og andet telefon 24,05 og Koda afgiften, der er spec ud men er iflg min mand inckl i beløbet så syntes jeg som sagt ikke det er så slemt.. det er trods alt med en tv-pakke, fastnet og internet

Man binder sig kun for et halvt år, så man kan melde det fra om sommeren, hvis man har lyst,men så skal der være en anden internetløsning

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-01-10 13:33

Så kan jeg oplyse jer at der er sendt brev/mail til forbrugerombudsmanden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-10 13:38

Fint nok... men der skal nok sendes mange, fra flere personer, for at bryde det monopol.. men det er da en start

Du kan da også lige indrykke læserbreve i Ekstrabladet, B.T m.fl

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-01-10 13:53

Citat
for at bryde det monopol

Tror ikke stofa har monopol her.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-10 13:56

Måske ikke Stofa, men der må da være monopol på tv-pakkerne, du kan jo ikke bare vælge de kanaler du ønsker

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-01-10 14:02

Nordsted:
I det hele taget har jeg tænkt en del på at tage fotoudstyret, TV, telefoner,
og computeren, og smide det hele i havnen, og fremover føre et asketisk liv,
med en del kolde afvaskninger hver dag, og sende de penge der bliver tilovers til
forskellige gode formål................Keldd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 11:39

Piaskov, prøv engang at læse dette

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1212997.ece

nederst på siden er der også en prissammenligning af tv-pakker (men uden internet)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 11:48
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-10 10:44

Tak Nordsted.
Gode link til andre tv muligheder.
Jeg kæmper dog videre ...er blevet meget stædig nu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-02-10 18:19

Der er lige kommet flere tv-kanaler til på TDC hom Trio, bl.a. to sportskanaler, manden siger prisen er uændret

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-02-10 10:46

Citat
manden siger prisen er uændret

Ja men vi vil IKKE gi' så meget for at se den smule tv vi ser.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-02-10 11:20

Ehm... så er vi jo tilbage til start

Citat
Du skal også først undersøge, om du må have din egen antenne/parabol,

Dernæst må i undersøge hvor i så kan få internet/tv fra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-10 12:05

Citat
Ehm... så er vi jo tilbage til start

Nemlig

Hvis du IKKE vil betale noget udover licens køber du et TV med digitalmodtager eller en digitalmodtager til det du har - så kan du se alle de gratis-programmer der "flyver" rundt i luften med en stueantenne...

Med hensyn til internet er du jo så godt på "skideren"

Det hedder så mobilt internet (og det er ikke for godt) + dyrt

Du har ikke så mange andre muligheder hvis du ikke vil betale

Du får IKKE nogensomhelst til at levere nogetsomhelst UDEN betaling

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-02-10 13:16

Citat
Du får IKKE nogensomhelst til at levere nogetsomhelst UDEN betaling

Nej det ved jeg.
Der er dumme er de..
Jeg har gang i noget men der går lidt tid . Teknisk forvirring har bestemt vi skal ha' stofanet her i byen....men det skal de ikke bestemme...syntes jeg og mange andre.
Så vi rotter os nok sammen om at afholde et borgermøde med henblik på at vi kan finde ud af noget.
Ting tager tid.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-02-10 13:20

Hvad står der i jeres papirer vedr. opsigelsehos Stofanet

I/byen må jo have accepteret noget da i fik det til byen, bl.a. opsigelsesvarslet, det er nok ikke
nemt at komme ud af det igen, men hvad står der??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-02-10 13:31

Citat
Hvad står der i jeres papirer vedr. opsigelsehos Stofanet

Ja men det er jo bl.a det vi er ved at undersøge.
Vi selv har ikke noget hvor der står noget...jo dvs. vores normale aftale men det er den kollektive opsigelse vi roder med nu...altså for hele byen.
MANGE vil af med skodstofa...vi ser hvad der sker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-10 13:31

Citat
Teknisk forvirring har bestemt vi skal ha' stofanet her i byen....men det skal de ikke bestemme

Hvem skulle så ????

I har da selv valgt jeres politikere

Det korte af det lange er jo at I reelt kan være ligeglade - de kan jo ikke tvinge jer til at blive tilsluttet....

I større beboelsesejendomme er der dog mulighed for at "tvinge" beboerne til noget - men det er jo i så fald besluttet at en generalforsamling....

Så HVAD er I egentlig så bange for - det står jer da frit for at bestille noget andet

men så må man også selv betale.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-02-10 16:06

Her i byen (Næstved) har vi også STOFA. Det blev indført for mange år siden, fordi kommunen ikke ville have alle de mange strittende antenner i byen, som sad alle vegne på skorstene og gavle på parasellerne. Så de skulle væk, og man kunne så tilslutte sig kabelnettet, der var udlagt af stofa, og som kommunen var ivrigt arrangaceret i.

I dag ser man ikke (næsten) antenner på husene. Men det giver så også mulighed for at vælge mellem 42 kanaler som man kan falde i søvn til.

Men køre man gennem de boligkvarterer med boligblokke, så er de i dag befængt med paraboler i lange baner. Det er især udlændinge der ser programmer fra deres eget hjemland, som ikke er på fællesantenen.
De må åbentbart gerne sætte sådanne antenner op, som fylder lige så meget som de gamle antenner. De er dog ikke placeret så højt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-03-10 12:24

Citat
Men de tilbød da at lukke for det HELE.

Det skulle du også gøre.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 06-04-10 21:41

Tak for svaret granner01.
Det bliver løsningen på det.
Vi har netop været afsted i campingvognen og afprøvet det der.
Det virker sq ja det gør.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-10 23:35

Ja det gør så, vi bruger det i kolonihaven.