/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
download spil/poly. ringtoner
Fra : NielsPT
Vist : 487 gange
160 point
Dato : 26-04-03 19:44

Hejsa.

Jeg har en nokia 6610. Den virker fint, men jeg har bare et problem:

Hvis jeg vil benytte WAP-funktionen (eller andet med internet eks. hente en polyfonisk ringetone) så siger tlf'en: Kontrollér IP-adresse... Og videre kommer jeg ikke.. hvad er det for en IP-adresse..? Hvad kan jeg gøre for at få adgang til internettet (via WAP)?

mvh Niels

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 26-04-03 19:52

Så vidt jeg er informeret så er en IP adresse, den adresse din computer har, altså hvis du fx hacker eller noget, så er det IP adressen politiet finder dig på, da man altid efter lader sig den, men hvor man lige finder den, det kan jeg desværre ikke svare på.

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 170 point
Dato : 26-04-03 20:04

hvis det er når du bare vil benytte den normale wap på din fon, er det fordi du ikke har stillet din telefon op til at kunne bruge wap, gå ind på din udbyders hjemmeside (fx. sonofon/tdc) og kig lidt rundt der kan du finde ud af hvordan du sætter din telefon op !

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 26-04-03 20:08

men hvis du lige skriver hvilket abbonement du har så kan jeg prøve og finde det......

men jeg rejser imorgen kl. 11.00 så det skal gå stærkt hvis det skal være de næste 10 dage

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 26-04-03 20:14

jeg har CBB...

men det fungerer vidst over sonofon..

forresten: hvad er bedst at køre wap´-en over: GPRS eller GSM...?

tak for hjælpen, du får pointsene om lidt.. Niels

Kommentar
Fra : doomie

Dato : 26-04-03 20:18

du har ikke opsat din WAP på din tlf. Du kan få en wap funktion sendt til din tlf men hvilket abonement har du??
hvis du har TDC så gå ind på linket under her...

TDC Mobil: http://www.tdcmobil.dk/u_22088.htm

men bare gå ind på dit abonement's side og tjek om du kan få det sendt derfra!!

Kommentar
Fra : doomie

Dato : 26-04-03 20:19

GPRS er hurtigst ihvertfald

Kommentar
Fra : doomie

Dato : 26-04-03 20:23

Jeg har tjekket CBB og dette er hvad du skal gøre for at få WAP:

16. Hvordan får jeg min telefon til at Wappe med CBB Mobil?

For at du kan Wappe med CBB Mobil, skal du indtaste disse koder i din WAP-telefon:

Først taster du din startside i din telefon.

Ved forbindelses typer vælger du: Kontinuerlig.

Databærer: GSM-data

Opkaldsnummer er: +45 40900089.

IP-adresse trykker du: 212.088.064.008.

Profilnavn vælger du Sonofon.

Godkendelsestyper vælger du normal.

Datatype vælger du ISDN.

Dataopkaldshastighed vælger 9600.

Password: Ingen.

Du kan også vælge andre startsider, dog skal du huske, at du med CBB Mobil bruger de samme indstillinger som hos Sonofon.

Kommentar
Fra : doomie

Dato : 26-04-03 20:24

håber du kan finde ud af det nu?? ;)

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 26-04-03 21:12

tja doomie, du jo sådan set bare skåret det jeg sagde ud i pap virker din wap nu Niels ?

Kommentar
Fra : doomie

Dato : 26-04-03 21:39

Det har jeg da ikke jeg har fortalt ham hvordan han gør med præcise oplysninger hvilken ip han skal bruge om alt d der..

Såå... nope!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 26-04-03 23:11

jeg forslog ham at gå på hans udbyders hjemmeside og finde de oplysninger han manglede, hvilket du straks gjorde og postede dem her....

såe jo, du skar det da kun mere ud i pap for ham.......

Kommentar
Fra : doomie

Dato : 26-04-03 23:14

Øhmm... nej jeg hentede selv wap opsætning til min tfl. på den måde og har hentet andre wap opsætninger til venner der heller ik har kunnet fundet ud af det!!

Såå... Hehe... Igen...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 26-04-03 23:21

jaja, det skal du jo sige, men du skærer jo stadigvæk bare det jeg siger ud i pap.... uanset om du har brugt det før eller ej...

men NielsPT gi dog dummie pointne hvis de åbenbart betyder så meget for ham, jeg er personligt MEGET ligeglad med dem, jeg prøver bare at hjælpe folk... Det er det der er hele problemet her på kandu alle er så fucking point fikseret, hvad betyder de skide point, udover en præmie du har ligmed 0% chance for at vinde med mindre du svare på alle spørgsmål der kommer uden at vide en daddel om emnet.....

NielsPT -> sorry at jeg spam'er lidt i dit spørgsmål....

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 27-04-03 03:17

øhhh, er det indlæg et eksempel på hvor ligeglad du er? For så er det ikke et godt eksempel.
Men altså, du svarede godt nok først men dit svar kunne have været bedre, hvilket doomie's var....Lad være med at sige du ikke er pointrytter når du så tydeligt ikke er andet. Hvis du reelt kun var her for at hjælpe ville du se at doomie's svar var bedre da det var bedre forklaret (og ikke skåret ud i pap som du mener).

Gud hvor er jeg træt af folk der har ondt i røven over andre....dette er en hjælpekanal, intet mere, intet mindre...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-04-03 08:36

Hmmmmmmm, det er da rigtigt at doomies indlæg var mere detaljeret, hvilket jeg også mente med at han jo havde skåret det ud i pap... mere er der vel ikke i det ?

jeg syntes bare det er så typisk alle dem der lige er kommet på kandu.dk at finde en masse indlæg hvor andre egentligt har svaret, og så fx. gå ind på den hjemmeside man siger til dem, og kopiere det hele herind, hvis det ikke er for at få point så ved jeg ikke hvad det er.......

og det med at jeg er ligeglad, jeg ville da 10 gange hellere have nogle ledige point så jeg kunne gi folk nogle point for at svare på mine spørgsmål, for jeg kan da ikke bruge pointne til noget, så hvad er der fedt ved at få dem ?

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 27-04-03 11:49

Tak for svaret Jon. hyggelig lille diskution der opstod Håber du fåe en god tur.
Mvh Niels

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 27-04-03 11:51

og ja - min wap virker nu.. jeg kiggede lidt rundt på Sonofons hjemmeside, og fandt et indlæg hvor der stod en guide til at sætte sin tlf op til wap.. tak for forslaget, Jon..

Hygge.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-04-03 12:02

jamen det var da så lidt