/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Driver til HP F4280 vs. Windows 7
Fra : Lincoln1242
Vist : 1694 gange
60 point
Dato : 13-01-10 16:53

Jeg har netop fået ny PC med Windows 7. Men de medfølgende drivere til min printer understøtter ikke Windows 7. Så jeg har prøvet at gå på HP's hjemmeside og har fundet (?) driveren til min printer (på 204 MB!). Efter endt download prøver jeg at installere driveren, men jeg får straks svaret "Udpakningen mislykkedes".

Nogen gode råd?

Har også overvejet at købe en helt anden printer - men producenterne er ikke meget for at lave printere, der understøttes af Windows 7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-10 17:18

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=3390949&lc=da&cc=dk&dlc=da&submit.y=0&submit.x=7&lang=da&cc=dk

Hold øje med at der både er til 32 bit og 64 bit - så du vælger den rigtige.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 13-01-10 17:47

Min er en 64 bit og jeg har downloadet den rigtige...

Jeg har også prøvet at installere en opdatering (fra Vista til W7), men det gør ingen forskel...

Har mest lyst til at købe en anden printer - men eftersom der stadig ikke laves nogen til W7, så er man jo ligevidt...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-01-10 17:53

Citat
men eftersom der stadig ikke laves nogen til W7

Min ældre Canon Pixma MP800R kan da både køre XP, Vista og Win 7.

Din gamle pc var det med Vista 32 bit. ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-01-10 17:56

Men se nu her, du er jo ikke den første der døjer med den printer til Win 7 64 bit, men det fik jo en lykkelig slutning

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&tl=da&u=http%3A%2F%2Fwww.sevenforums.com%2Fdrivers%2F5246-hp-deskjet-f4280-not-installing.html

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 13-01-10 18:21

Min gamle pc var med XP - og den kunne slet ikke enes med printeren; pc'en gik omgående ned under installationen.

Printeren er i forvejen installeret på en anden pc med Vista (jeg ved dog ikke om det er 32 eller 64 bit) - kan det være årsagen? At printeren i forvejen er hooked på en anden pc?? Jeg troede at softwaren lå i pc'en, ikke i printeren?

Jeg har allerede fundet samme tråd, som du linker til - men min reagerer ikke lige så velvilligt som deres... Når jeg sætter usb-stikket i, så går den ganske vist i gang med at installere printeren og skriver til sidst at den er installeret korrekt. Printeren bliver sat som standardprinter. Men når der skal printes, så får jeg besked om at der er problemer med printerindstillingerne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-10 18:47

Jeg har en Canon pixma 4500 som kører fint under win7 i kompatibilitetstilstand.
Og en Dell 1700n S/H netværksprinter med en Dell driver til win7
Så - jo der findes da nogle printere som kan køre win7

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 13-01-10 18:58

Ok, så er det bare HP, der ikke laver printere med W7 drivere...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-10 19:10

Hvis du har en driverskive til din printer - så højreklik på eks. setup.exe og vælg kør i kompatibilitetstilstand (og evt. > avanceret > som administrator)

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 13-01-10 19:55

Man kan ikke vælge 'kør i kompatibilitetstilstand' og 'som administrator' ændrer ikke ved problemet...

Nå, det er ikke verdens dyreste printer - den ryger bare ud til højre... Så må jeg købe en anden og se om jeg kan finde en brugbar driver...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-01-10 20:20

Prøv at af installer din printer igen og ryd op i registreringsdatabasen for rester efter HP printeren. Genstart og prøv igen. Måske det kan være gamle installationer der driller

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 15-01-10 00:03

Så er jeg nået et skridt videre. Og dog... Nu fik jeg installeret printerdriveren (efter at have downloadet den fra en anden pc, lagt den på en usb nøgle og overført den til min pc) og ifølge HP var det en "succés"...

Men jeg kan stadig ikke printe. Hverken dokumenter, pdf-filer, mails eller billeder... Enten får jeg besked om at der er problemer med printer-indstillingerne - eller også sker der bare ikke en skid! Har også fået en besked om script-fejl med en fejlmeddelelse, der ikke siger flertallet af Danmarks befolkning noget...

Det skulle være så let HP...og så er det så svært!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-10 08:10

Citat
Men de medfølgende drivere til min printer understøtter ikke Windows 7

Citat
Det skulle være så let HP...og så er det så svært

Klart de "medfølgende" drivere IKKE understøtter - systemet var IKKE opfundet

Så normalt intet svært i det....

Glem ALT om div. skiver osv...

Både Vista og Win7 har SELV drivere til næsten alt... Om ikke andet en "standarddriver" der får tingene til at virke...

Det er kun hvis det tilsluttede udstyr har specialfunktioner at det er nødvændigt med deres egne drivere... (og så vil der normalt blive udviklet drivere fra producenten til download)

99% af selv meget gamle printere kører uden installation af noget som helst - det klarer styresystemet selv....

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 15-01-10 20:02

Citat
Det er kun hvis det tilsluttede udstyr har specialfunktioner at det er nødvændigt med deres egne drivere... (og så vil der normalt blive udviklet drivere fra producenten til download)

Det må så være tilfældet her! Jeg har prøvet at tilslutte printer uden installation af driver = kan ikke printe. Har prøvet at installere HP's driver til Windows 7 = kan ikke printe.

Jeg har brugt 117 forskellige fejlsøgningsprogrammer, herunder HP's - alle siger at printeren virker perfekt, er korrekt tilsluttet, er klar til brug osv..... den virker bare ikke!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-10 21:03

Det tyder så på det er PRINTEREN der er i udu....

Citat
alle siger at printeren virker perfekt, er korrekt tilsluttet, er klar til brug osv

Ja - det eneste Win IKKE kan er reparere teknikken i printeren....

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 19-01-10 22:45

Printeren virker med andre pc'er... Problemet er nu løst - har købt en anden printer!

Annuller spørgsmålet
Fra : Lincoln1242

Dato : 19-01-10 22:47

Problemet løst med ny printer...