/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IE er holdt op med at fungere
Fra : Ji9
Vist : 2212 gange
500 point
Dato : 13-01-10 16:37

”Internet Explorer er holdt op med at fungerer.”
Disse boxe popper op 10-20-30 gange i løbet af en aften.
Jeg kan ikke finde nogen løsninger på problemet. Troede det holdt op når jeg fik opgraderet til Win7.
Jeg har godt virus prog/Firewall osv. Købt Windows – (Win XP Pro lavede aldrig dette!)
Men det fortsætter med at kræve ufattelig mange ”forsvind” > KLIK.
Selv min egen hjemme side vil den lukke ned?

Mit spørgsmål!
Er der en her der vil hjælpe mig (på Dansk) med at få de boxe til at stoppe deers pop op:
”internet explorer er holdt op med at fungerer.”
Kan ikke finde noget her på siden? Der MÅ være andre med dette irriterende og tidskrævende problem?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 16:49

Det problem havde jeg også på win7, det hjalp da jeg fik downloadet den sidste nye Java

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=java+download&meta=&aq=0&oq=java

Om det var den der manglede, eller om det var et tilfælde ved jeg ikke, men skidtet virker her

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-10 17:49

Skift dog den umulige og langsomme browser ud med Firefox, det er kun på Kandu og måske din netbank at der kan blive problemer, det kan så løses af tilføjelsen IE Tab som kører Internet Explorer inde i Firefox, og der kører den både hurtig og stabil:
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-10 17:51

Citat
Om det var den der manglede, eller om det var et tilfælde ved jeg ikke,
Sikkert rent held, den browser er både langsom og umulig at have med at gøre

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 13-01-10 17:53

Hvad med at bruge Firefox i stedet for.. der findes masser af små tilføjelser/tillægsprogrammer du kan installere og slippe for pop-up m.m. (explore er yt, hvis du spørger mig)

Installere firefox og en pop-up killer, så slipper du for alt muligt reklamer, pop-up m.m.

Firefox
http://www.mozilla.com/da/

Tilføjelser: Adblock Plus 1.1.3 (pop-up killer)
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1865

Download video fra feks. Youtube
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/3006

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 13-01-10 17:59

Og ja, giver o.v.n. total ret.... skift til firefox

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 18:24

Citat
Installere firefox og en pop-up killer, så slipper du for alt muligt reklamer, pop-up m.m.

Det er jo ikke pop-up'erne der er problemet, men at skidtet ikke virker, man bliver smidt af nettet (jeg gjorde, specielt når jeg var inde på et spil)

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 13-01-10 18:59

Nordsted1.... Har du læst spørgsmålet...

Citat
Mit spørgsmål!
Er der en her der vil hjælpe mig (på Dansk) med at få de boxe til at stoppe deers pop op:
”internet explorer er holdt op med at fungerer.”
Kan ikke finde noget her på siden? Der MÅ være andre med dette irriterende og tidskrævende problem?

SKIFT TIL FIREFOX OG PROBLEMET ER LØST

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 13-01-10 19:02

Det lyder til du har et problem, med afvikling af spil.....

Citat
Det er jo ikke pop-up'erne der er problemet, men at skidtet ikke virker, man bliver smidt af nettet (jeg gjorde, specielt når jeg var inde på et spil)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 19:02

Mcbobo... og jeg læser det som at

Den popper op for at fortælle

Citat
”internet explorer er holdt op med at fungerer.”

Sådan gjorde den hos mig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 19:13

McBobo, hvis du læser højere oppe, så kan du se jeg har fået løst mit problem

Ji9... kan du ikke lige komme ind i tråden,og fortælle lidt mere??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-10 19:59

Rens din registreringdatabase !!! Det er næsten med garanti dér dit problem findes

Brug f.eks.:

1.) Ccleaner ( http://www.ccleaner.com/ )
2.) TweakNow RegCleaner ( http://www.tweaknow.com/ )
3.) Advanced SystemCare ( http://www.iobit.com/ )

..til automatisk, at rense din registreringsdatabase for knækkede reg.nøgler i IE

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 13-01-10 21:21

Microsoft siger selv som troubleshoot:

1) update your windows software
2) Turn off IE add-ons you don't recognize
3) perform a free fullservice scan using windows live OneCare scanner

Additional troobleshooting
1) Disable all add-ons (one at the time) until you can no longer reproduce the problem
2) Turn off 3 party browser extentions (also known as adds om)
Reset IE settings

Det var svaret fra MS til mig med hensyn til samme problem

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 13-01-10 23:06

Har prøvet via GOOGLE Oversætte at få din text på DANSK/ jeg aner ikke hvad der står:
Oversættelse fra Engelsk til DanskVis med latinske bogstaver
Microsoft siger selv som fejlfinding:

1) opdatere din Windows-software
2) Sluk IE add-ons du ikke genkender
3) foretage en gratis Fullservice scanning med Windows Live OneCare scanner

Yderligere troobleshooting
1) Deaktiver alle tilføjelsesprogrammer (et ad gangen), indtil du ikke længere kan genskabe problemet
2) Sluk 3 part browser extentions (også kendt som tilføjer om)
Nulstil IE-indstillinger

---------------------------------
1) JEG HAR JO NETOP LIGE OPDATERET WINDOWS (LORTE VISTA) som jeg købte min PC med - til Win7 som jeg fik tilsendt på en skive og install.
2) Sluk IE add-ons du ikke genkender??? - HVAD ER DET NU?
3) 3) foretage en gratis Fullservice scanning med Windows Live OneCare scanner (*EHHH* jeg har KUN Windows egne pop up vinduer der i en uendelighed siger: ”Internet Explorer er holdt op med at fungerer.”

4) 1) Deaktiver alle tilføjelsesprogrammer (et ad gangen), indtil du ikke længere kan genskabe problemet: MENER DE ALLE MINE ANDRE PROGRAMMER DER IKKE ER WINDOVS ELLER HVAD?

5) Sluk 3 part browser extentions (også kendt som tilføjer om)
Nulstil IE-indstillinger: VED IKKE HVAD DET BETYDER-ER IKKE NØRD OG RODER HELLER IKKE MED SYSTEMFILER ELLER SKILLER MIN PC. AD.

6) HAR KUN ÉT SPØRGSMÅL (der ikke drejer sig om ny browser her & nu):
Er der en her der vil hjælpe mig (på Dansk) med at få de WINDOWS VINDUES-boxe

”internet explorer er holdt op med at fungerer.”

til at stoppe deres pop op der vi lukke mine sider, hver gang jeg prøverat se en side. (nej ikke porno) men ganske alm. Den Blå Avis/ Kommunens hjemmeside / kandu.dk / TV på alle kanaler/ og den slags

Tak fordi I er så aktive - overraskende

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 13-01-10 23:56

Har du prøvet molokyle´s råd 13-01-10 19:59? Hvis ikke - så prøv det .

Hilsen Mm

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-01-10 01:01

Ji9, prøv dette:

Gå ind i Kontrolpanel->Internet indstillinger-> "fane" avancereret -> "knappen" Nulstil!

Du skal kun gøre det, når browseren er i en ustabil tilstand (står der derinde)
Efterfølgende skal du nok installere Java, Flash osv!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-10 18:13

Citat
6) HAR KUN ÉT SPØRGSMÅL (der ikke drejer sig om ny browser her & nu):
Er der en her der vil hjælpe mig (på Dansk) med at få de WINDOWS VINDUES-boxe
nådada du er stædig og tror ikke at andet end Internet Explorer som dur, du har ellers fået det bedste forslag: nemlig skift over til Firefox, men det har så ingen interesse jeg fjerner fluebenet og smutter ud af tråden

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 15-01-10 04:53

Nordsted1 > Jeg Har install. Java - fuldt opdat.
men det virker ikke "hæmmende" på den omtalte box her.

o.v.n.> Jeg orker simpelthen ikke flere "Nyheder/manual læsninger" HER & NU.
Jeg har hørt mange rosende ord om Firefox.
Jeg tror på MEGET ANDET end Internet Explorer - men lige nu er jeg ikke parat til skift/ fortæl mig ikke Firefox er problemfri - det er der intet i denne verden der er!
Tak fordi du deltog

alka > kigger på dit råd, men min browser er ikke ustabil, jeg har kun et problm mht. en box der kommer og tror den skal noget jeg ikke har bedt om! Har både fin PC. og 25 MegaBit systemet køre tilfredsstillende - undtagen .... bla bla bla. ”Internet Explorer er holdt op med at fungerer.”

Det er bare P.... Irriterende at skulle klikke samme box VÆK flere gange i træk for endelig at få lov at se siden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-10 09:40

Citat
Kommentar Fra : Majormajor Dato : 13-01-10 23:56

--------------------------------------------------------------------------------

Har du prøvet molokyle´s råd 13-01-10 19:59? Hvis ikke - så prøv det .

Hilsen Mm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 16-01-10 04:46

Jeg aner ikke hvad de skrive eller hvad jeg downloader.
Er TEMMELG HANDICAPPET - KAN IKKE LÆSE ENGELSK.
Og oversætteren på Google gir ingen mening mht. dette.

Har kørt RegClean (det gav ikke noget)
Det er noget der er slået til da jeg købte Computeren - for boxen med beskeden:

”Internet Explorer er holdt op med at fungerer.”

Poppede osse op da jeg havde Wista. (Som den er købt med)
men det fortsætter åbrnbartmed opgraderingen af win7.

Jeg kan ikke begynde at klikke løs når jeg ikke VED hvad det er jeg klikker af / og til?
der blir NØDT til at være lidt "PC viden" bag klikkeriet, hvis jeg skal ind, de steder hvor man laver det hele om.

Det er med garanti et flueben der skal fjernes et sted?
MEN problemet er, at jeg ikke aner hvilket navn det kaldes - og HVOR jeg skal finde og fjerne det flueben?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-10 12:03

Som man ligger ? Har man redt !
..og vil man ik' lytte?
..så må man !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 19-01-10 00:26

MOLOKYLE, jeg ved ikke hvor gammel du er?
men du må være mindst 5 år yngre end jeg......
og du har helt sikkert megt meget viden om dette emne,

Det undgik dog dine unge øjne
at jeg ikke kan læse Engelsk (ja vi findes stadig)

Og at dette KUN er et spørgsmål på en chat >
Ikke et spørgsmål om liv eller død.

Men du er her så åbenbart stadig, det er da interessant

Venlig hilsen Ji9

jeg fylder 63 år

*GG*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-10 20:31

Min alder ka' du jo læse dig til i mine profiloplysninger ....hvis altså tør tage dem for 'gode varer' ???

..men: Dét har du jo tilsyneladende et probem med ...oder?

Jeg tror jeg følger o.v.n.'s eksempel: OAU (Over And Out).

</MOLOKYLE>