/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Kandu.dk
#NavnPoint
ans 29307
Nordsted1 17379
Klaudi 12740
dova 10843
molokyle 10182
3773 9640
o.v.n. 9176
bentjuul 8962
refi 7900
10  arne.jako.. 6470
DR HD
Fra : findus10
Vist : 1677 gange
40 point
Dato : 13-01-10 15:19

Jeg ved ikk rigtig om det er den rigtige kategori at sille dette spørgsmål i men tager en satser :)
Jeg har ingen problemer med at finde de nye hd kanaler men på DR HD har jeg intet billed men lyd og kan også modtage info om hvilke progammer der kører nu og næste. dr ramasjan og k har jeg både billede og lyd så kan ikk helt se problemet, jeg har en HD boks fra Canal Digital.
Nogle der har samme problem og kender løsningen?

Findus10

 
 
Kommentar
Fra : refi


Dato : 13-01-10 15:22

Du kører med mpeg2 og IKKE mpeg4

Kommentar
Fra : McBobo


Dato : 13-01-10 15:54

Prøv inden i lyd-opsætningen og vælg et andet lyd format (boxen)

Kommentar
Fra : granner01


Dato : 13-01-10 16:29



Refi har ret, DR HD sendes som mPg4 og din boks kan sikkert kun tage mPg2.

Kommentar
Fra : fun2


Dato : 13-01-10 17:08

Hvis du kan se DR K og Ramasjan er det en MPEG4 boks, og så er problemet dit TV, forbindelsen mellem dekoderboks og TV eller indstilling af dit TV.

Hvilket TV er det og hvordan er det forbundet med dekoderboksen?

Kommentar
Fra : refi


Dato : 13-01-10 17:10

Citat
Hvis du kan se DR K og Ramasjan er det en MPEG4 boks


NEJ....

De sendes OGSÅ som mpeg2 - men DR HD gør IKKE.....

Kommentar
Fra : fun2


Dato : 13-01-10 17:17

Fra: http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Antenne/20091020170333

Hvis man ønsker at se alle DRs kanaler, skal den digitale modtager være en MPEG4-modtager. Med denne kan man se DR1, DR2, DR Update, DR Ramasjang, DR K, og hvis tv'et er forberedt til HD også DR HD. Hvis den digitale modtager er en MPEG2-modtager, kan man kun modtage DR1 og DR2 (samt TV 2 og lokalt/regionalt tv, som naturligvis også kan modtages med en MPEG4-modtager) - og det kun frem til 2012, hvor alle kanaler kræver en MPEG4-modtager.

Kommentar
Fra : Lassepg


Dato : 13-01-10 17:45

Jeg har nøjagtig samme problem. Eller problem og problem, det er fordi at mit tv kun understøtter mpeg-2, så skærmen er sort, men der er lyd og man kan se hvilke programmer der kommer....

Kommentar
Fra : trimare46


Dato : 13-01-10 18:16

hvis der er lyd på dr hd, så er det en mpeg4 box. men du skal ind og ændre på indstillingerne. jeg havde kun sort-hvid billede, men straks der blev ændret en indstilling var der farve på igen.

Kommentar
Fra : Lassepg


Dato : 13-01-10 18:52

---trimare46--- Bare fordi der er lyd på behøver det ikke at være mpeg-4, for jeg har mpeg-2 og der er lyd men intet billede !

Kommentar
Fra : findus10


Dato : 14-01-10 12:58

Jeg har min Canal Digital Hd Boks, som er koblet til en projekter så det er vel på min hd boks jeg skal ændre nogle indstillinger og i så fald hvad skal jeg lede efter?

Kommentar
Fra : granner01


Dato : 14-01-10 14:02



Hvis du har en MPG2 boks så skal du ikke lede efter den. For så kan du ikke tage DR HD.

Hvis din boks er MPG4, så kan du tage den. Men det står på boksen, så hvad med at undersøge det? Hvis det er en MPG4 så står det der. Står der ikke noget, så er det nok en MPG2.

Kommentar
Fra : fun2


Dato : 14-01-10 16:17

Det er ikke sikkert at din projektor kan vise HD. Hvad er det for en projektor og hvordan er den koblet til dekoderen? Det er sandsynligvis her du skal lede efter fejlen.

Jeg tror vi har fået slået fast at det er en MPEG4 dekoder...

Kommentar
Fra : refi


Dato : 14-01-10 16:19

Du kører bare udenom projektoren - virken den så - ja så har du fejlen

Kommentar
Fra : fun2


Dato : 14-01-10 16:54

@refi: Du skrev "13-01-10 17:10"
Citat
De sendes OGSÅ som mpeg2 - men DR HD gør IKKE.....


Er det rigtigt? Eller skrev du endnu en gang noget der ikke har hold i virkeligheden?

Kommentar
Fra : refi


Dato : 14-01-10 17:06

NEJ...

Kommentar
Fra : JegErHer


Dato : 16-01-10 11:34

REFI du må ha kabel tv, for OverTheAir i Danmark er det kun MUX1 som indholder MPEG2, de andre benytter kun MPEG4 (Ja alle Boxer's kodet kanaler er i MPEG4 på MUX3-5).


Foreskellen på signallet på eks. 'DR Ramasjang' og 'DR HD' er opløsningen ikke komprimeringen (MPEG2/4). 'DR Ramasjang' og DR1,DR2,TV2 har alle samme lave opløsning, mens 'DR HD' som navnet siger er en HD (Højopløsning Kanal).
Mange blander desværre HD og MPEG4 sammen, hvorfor der er så mange som ikke forstår de nye signaller.
MPEG er komprimering, MPEG2 er den komprimering som DVD blandt andet bruger, men alt i MPEG2 er ikke DVD. MPEG4 har en meget bedre komprimering end MPEG2 hvorfor man også vil skifte til rent MPEG4 i 2012, da der så er mere plads (båndbrede) til flere kanaller eller nogle HD kanaller.
Blueray bruger MPEG4, da filmen ellers slet ikke kun være på skiven.

Opløsningen kan være foreskellige 576i eller p, 720p, 1080i (1080p kræver alt for meget båndbrede og benyttes ikke i Danmark)
Og det er ikke alle fjernsyn/projektor som kan gå helevejen op
Nedestående har jeg ikke nogen bekræftning på:
HD ready optil 720P
Full HD optil 1080i
True HD optil 1080i (Blueray film fåes i 1080i)


Vedr. "gratis" kanalerne og MPEG læses her:
http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/MUX2.asp

Kommentar
Fra : refi


Dato : 16-01-10 11:54

Citat
REFI du må ha kabel tv


Korrekt - men har egentlig ikke noget med sagen at gøre...

Citat
Mange blander desværre HD og MPEG4 sammen





Citat
Foreskellen på signallet på eks. 'DR Ramasjang' og 'DR HD' er opløsningen ikke komprimeringen


Har ALDRIG påstået andet

HELE spørgsmålet går på den komprimeringsmåde spørgeren MODTAGER på - og IKKE andet.
Projektor kom først ind i spørgsmålet meget senere

Så ALLE de første kommentarer er egentlig UDEN betydning....

Kommentar
Fra : JegErHer


Dato : 16-01-10 12:57

REFI: Jo du har

Citat
fun2>Hvis du kan se DR K og Ramasjan er det en MPEG4 boks


REFI>NEJ....

REFI>De sendes OGSÅ som mpeg2 - men DR HD gør IKKE.....


Forkert Alle kanaler på MUX2 bliver sent i MPEG4 ikke MPEG2, og der med sendes også 'DR K' & 'Ramasjan' også i MPEG4, og kraver derfor Boks/TV med MPEG4 support.


Kommentar
Fra : JegErHer


Dato : 16-01-10 13:30

UPS, jeg byttede om på i & p vedr. Full/True HD

i er interlaced, hvilket gør at hver anden linje bliver opdateret på et tidspunkt, hvorefter de resterende linjer vil blive opdateret kort tid derefter. Dette gør altså at kun et halvt billede bliver opdateret ad gangen. Result lidt uro i billedet.

p er progressivt, hvilket medfører at hele billedet bliver opdateret på én gang.

Så FullHD er 1080p og sendes ikke over DVB-T antennen i Danmark, fåes vist nok kun via Blueray.

Kommentar
Fra : refi


Dato : 16-01-10 13:37

Citat
Forkert


NEJ - det er ikke forkert...

Du har jo lige konstateret at jeg får signal via kabelTV - og det er i mpeg2

Udover at spørger har en box fra CD - står der INTET om hvordan signalet modtages.....

Så det er ordkløveri



Kommentar
Fra : granner01


Dato : 17-01-10 14:30



Kors kan det være så svært, Refi siger det rigtige og DR HD er IKKE det samme
som et TV der har HD indbygget.

Og DR HD sendes i digital formatet mPg4.

Kommentar
Fra : fun2


Dato : 17-01-10 15:01

>granner01, Refi siger ikke det rigtige! Han siger at DR K og Ramasjan også sendes som MGEG2, det er forkert, det er urigtigt, og det ville klæde Refi at han fortalte at han tog fejl. Det bliver bestemt ikke bedre af at du giver ham ret.

Kommentar
Fra : refi


Dato : 17-01-10 15:15

Citat
DR K og Ramasjan også sendes som MGEG2, det er forkert, det er urigtigt


Det var da utroligt....

Jeg HAR slet ikke en mpeg4 modtager

Jeg modtager dem som mpeg2 (jeg har nemlig digitalmodtager)


Citat
og det ville klæde Refi at han fortalte at han tog fejl


Problemet er bare - jeg tager IKKE fejl.... Jeg ved da hvad jeg modtager


Kommentar
Fra : granner01


Dato : 17-01-10 15:19



Refi har stadig ret, jeg modtager DR-K og DR Ramasjang som mPg2 og DR HD som mPg4. Og min nabo som ikke har et TV med mPg4, de kan ikke se DR HD, men godt de to andre programmer.

Kommentar
Fra : fun2


Dato : 17-01-10 16:08

Nej granner01, det gør du ikke. Hvis man modtager fra en antenne (og ikke fra et fællesantenne anlæg) kan man ikke se Ramasan og DR K medmindre man har en MPEG4 dekoder. Det fremgår entydigt af det link jeg postede tidligere.

Kommentar
Fra : refi


Dato : 17-01-10 16:27

Hvem snakker nu "ved siden af"

Kommentar
Fra : fun2


Dato : 17-01-10 16:50

Refi, indrøm nu bare at du tog fejl, det er ok at skrive noget der ikke passer, hvis man er mand nok til at indrømme at man tog fejl. At granner01 skriver noget vrøvl, skyldes mest at hun ikke ved hvad hun snakker om.

Kommentar
Fra : refi


Dato : 17-01-10 17:06

Gentager...

JEG tager ikke fejl af det jeg har skrevet

Kommentar
Fra : fun2


Dato : 17-01-10 17:16

Naturligvis vil Refi ikke indrømme at han igen tager fejl...

Kommentar
Fra : refi


Dato : 17-01-10 18:03



Du lever op til "nick"

Kommentar
Fra : fun2


Dato : 17-01-10 18:26

Det står fast at Refi, som sædvanligt, udtaler sig om ting han ikke ved noget om, og når han får at vide at han tager fejl, vil han ikke indrømme det.

Kommentar
Fra : refi


Dato : 17-01-10 18:30



Kommentar
Fra : granner01


Dato : 17-01-10 18:34



Jeg ved helt sikkert at jeg modtager DR-K og DR-ramasjang som mPg2.
Og lad være med at sige at jeg ikke ved hvad jeg taler om, det er dig der ikke ved hvad du snakker om. For hvordan kan du vide hvad vi har?

Kommentar
Fra : fun2


Dato : 17-01-10 19:00

Refi er blevet stum, nu har kan han ikke poste andet end sære ansigter.

granner01, DR K og ramasjang bliver ikke sendt som MPEG2 på det jordbaserede net, uanset hvilket modtageudstyr man måtte have. Hvis man kan se DR-K og Ramasjang uden en MPEG4 dekoder er det fordi man har fællesantenne. Men hvad man kan på fællesantenne er fuldstændig irrelevant i denne sammenhæng.

Annuller spørgsmålet
Fra : findus10


Dato : 17-01-10 19:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål


Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177417
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407865
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste