/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win. server 2003
Fra : bantam
Vist : 341 gange
350 point
Dato : 26-04-03 19:37

Hej

Ja jeg er lidt på herrens mark, men håber nogle kan forklare lidt om hvad dette er for noget, for jeg ved det ikke.

Har i en nyhedsgruppe set nogle spørge om hvor de kunne få Win server 2003, og blev så henvist til denne side

https://microsoft.order-5.com/windowsserver2003evaldl/

Hvad er dette, og hvad går det ud på og er det noget jeg kan bruge.

Har win Me

Der står noget med 32 eller 64 bit hvad er det og hvordan finder jeg ud af det, hvis jeg kan bruge det

Nu håber jeg på at i kan give svaret, der er helt sikkert en der lige ved det

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-04-03 19:48

Hej Bantam!

Jeg kan hjælpe lidt; men nok ikke nok!

64 bit version kræver spec. 64 bits PC - så den tror jeg ikke du har

Men ellers så prøv og klik videre på download og der fremkommer bl.a. denne:
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/evaluation/sysreqs/default.mspx

Men der må være nogen der kan forklare lidt mere!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-03 19:50

Så vidt jeg kan se skal du have en 64 bit processor (den nye Itanium processor)
for at kunne bruge den nederste udgave. 32 bit udgaven er vist en prøve udgave.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-03 19:55

Hvis du kun har en pc du bruger hjemme, er min mening at du absolut ikke har noget at bruge winserver 2003 til. Hvis dit winME kører godt, så vær tilfreds med det, winserver 2003 er et professionel system beregnet til virksomheder og servere. Du vil være i stand til at køre 32 bit versionen af dette, da jeg går ud fra du har en 32 bit processor, men udfra dit spørgsmål at dømme, vil du ikke have noget gavn af dette system (som du selv siger er du på herrens mark! ) 64 udgaven af win server er beregnet til at køre på 64 bit processorer altså deciderede servere, men disse processorer er dog osse på vej til hjemme computerer selvom der nok vil gå nogle år før vi ser dem almindeligt anvendt. Mit råd er glem alt om winserver 2003 og hold dig til winme, eller opgrader til winxp, det tror jeg du får meget mere ud af.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-04-03 20:13

Kunne ikke sige det bedre selv, tedd

Manse9933

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 26-04-03 20:14

Hej tedd

Jamen, jamen, hvad er dette dog for noget jeg har rodet mig ind i ( er ikke spor teknisk),

men gider du når du får tid at forklare ( hvis du ved det) hvad ER det for noget,

og hvad bruges det til?

og hvad er forskellen på det jeg bruger nu?

Jeg ved godt det er tre ting, men håber alligevel

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-04-03 20:19

tedd har svaret på dit spg ,
men jeg forstsætter lige her for den link du har fået det skulle måske være denne
og hvis du gerne vil have den sendt pr post , så kan jeg lige oplyse at det koster ca $30
så helt gratis er det ikke
http://www.microsoft.com/danmark/products/windowsserver2003/introduktion.asp

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 360 point
Dato : 26-04-03 20:23

og hvis du så kigger dig lidt omkring på MS så er der læsestof nok
http://www.microsoft.com/danmark/products/windowsserver2003/overview.asp

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 26-04-03 20:33

Tak for svaret technet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-03 21:18

Ja tak for svaret *LOL* Lige for at svare fuldt ud så er winME som du kører nu "gearet" til ganske almindelige pc brugere som herr og fru jensen, da de ikke har brug for de lidt mere avancerede server og netværkfunktioner.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 26-04-03 21:35

Hej tedd

Håber ikke du blev fornærmet over at du ikke fik pointene, men da vi jo ikke endnu kan dele point, og technet lige kom med linket, hvor jeg kunne læse det jeg ville vide var det jo nærliggende at give ham dem

Da jeg også var glad for din forklaring opretter jeg lige et spgsm., hvor jeg skriver som overskrift til tedd, så kan du jo lige gi en kommentar, så får du også lidt point,

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-04-03 22:10

bantam >> jamen så kan jeg da gøre tedd glad hvis det er point der mangler for hvad skal jeg bruge dem til ??
for jeg kan da også læse mellem linjer (Ja tak for svaret *LOL*)
jeg laver lige et spg til tedd

jeg forstå bare ikke at at når der er windows problemmer at man ikke lige går på miKrosoft og lige tjekker

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 26-04-03 22:31

Til technet

Jeg forstår helt ærligt IKKE hvad du mener med din kommentar, og bliver faktisk lidt sur over den

Hvad mener du med at kunne læse mellem linier???. Jeg er faktisk også ligeglad med point, derfor fik du dem, fordi du på en for mig godt nok lidt nedladende måde gav mig den oplysning jeg havde brug for.

Da tedd også gav mig et pænt ( ikke nedladende svar), var jeg lidt i tvivl, men gav dem altså til dig.

Da jeg så måske føler at tedd måske føler sig lidt snydt (aner det ikke!!), men det gør mig ihvertfald ikke mig noget også at give ham lidt point, som tak.

Hvis du føler at jeg spørger "dumt", så lad dog for F...... være med overhovedet at deltage i spgsm.

Jeg havde vist klart givet udtryk for at jeg intet anede om emnet, og nærmest spurgte om det for at få stillet min nysgerrighed.

Vi er jo ikke alle

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-04-03 23:05

bantam > du fare jo op som en skoldet skid men det jeg mener er at der er så mange nu der har spurgt om det ene og det andet og hvis man nu kigger på mikrosoft så er faktisk alle svarene der
det er overhovedet ikke nogen kritik eller dumme spg men hvorfor ikke sætte sig ned 2 min og undersøge det først
men jeg skal nok lade være med at blande mig fremover i dine spg
------------------------------------------------------------------
nedladene hvordan det ?? er det dette du mener"og hvis du så kigger dig lidt omkring på MS så er der læsestof nok
"
jeg oplever bare så tit at folk ikke lige tjekker de efterfølgende links der høre med til en relevant side
-------
jamen dog! er det nedladene så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad du laver til dagligt ?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-04-03 23:11

bantam > så har slettet spg til tedd for at du kan sove roligt i nat

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 26-04-03 23:43

Hvad mener du med det??

bantam > så har slettet spg til tedd for at du kan sove roligt i nat

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-03 01:34

Rolig nu Det var technet der ville give mig de 350 point, da jeg egentligt havde svaret på dit spørgsmål (Undrede mig sgu lidt technet over at dit spg. forsvandt, så jeg kun kom til til forsiden, da jeg linkede fra hotmail, men det kan jeg så se en forklaring på her inde ) Skråt op med point vi er her for at hjælpe hinanden! Og nej jeg blev ikke fornærmet bantam Og omkring technet så tror jeg alle herinde værdsætter hans hjælp, så håber I begge sover godt nu

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-04-03 03:01

tedd > ja det er ganske korekt og jeg er 100% enig . sorry for that
men jeg gjorde bare det jeg synes var korekt men det er jo ikke nemt at stille alle tilfreds.
så bær lige over med mig