/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
P-Piller
Fra : Sira
Vist : 486 gange
40 point
Dato : 26-04-03 19:09

Jeg er den glade ejer af en snart to-årig Border Collie.
Hun er en glad og lærevillig hund, som jeg sætter meget pris på.
Vores nabo har en stor og glad slædehund, som hund er meget gode venner med.
Det er jo godt og de skal også havde lov til at lege.

Men jeg vil ikke så gerne have at hun skal havde hvalpe, så jeg søger et godt og anerkendt p-pille mærke at give hende.
Tak på forhånd....

Mvh. Sira

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 26-04-03 21:34

Hej Sira - jamen skal du ikke bare have dem igennem din dyrlæge - eller havde du tænkt dig bare at købe dem på apoteket. ( kan man overhovedet det, uden at få en recept fra dyrlægen ? )
Må, men hvorom alting er synes jeg da stadig du skal konsultere jeres dyrlæge.

Hej Hej

Hilsen Karina

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-04-03 02:09

Hvis det er en definitiv beslutning, at hunden ikke skal have hvalpe, er det meget bedre at få hende steriliseret end at give hende p-piller.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 40 point
Dato : 27-04-03 11:45

Enig med Rellom, -sterilisation er et forholdsvis lille rutineindgreb. Steriliserede hunde bliver tit ældre og får en bedre alderdom end ikke-steriliserede hunde. -P-piller skal du selvfølgelig tale med dyrlægen om... hvis man da stadig bruger dem... -der er risiko for forskellige bivirkninger. Men jeg synes, at begge dele er et meget stort indgreb i hundepigens fysik, hvis det KUN er for at hun også skal kunne lege med naboens hund den ene uge 2 gange om året, hvor hun kan risikere at få hvalpe...
Men tag en snak med dyrlægen om, hvad der bedst for lige netop DIN hund.
Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : Sira

Dato : 27-04-03 15:37

ok-tak for jeres råd.
Jeg tager kontakt med dyrelægen, men jeg vil ikke sterilisere hende da hun skal havde mulighed for at få hvalpe senere med en anden border collie....men tak....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-04-03 16:32

---Hvad med slædehunden?? skal han også have hvalpe engang? I hundeverdenen er det jo lige så almindeligt, at det er "manden" der står for antikonceptionen... Hvis naboen er lige så glad for de to hundes venskab som du er, så var det jo også en mulighed, at han blev kastreret. Det er et endnu mindre indgreb...
Hilsen Birgitta.

Godkendelse af svar
Fra : Sira

Dato : 29-04-03 19:42

Tak for svaret Birgitta

Du virker så god seriøs i dine besvarelser.
Mvh Sira

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-04-03 18:21

Tak for de pæne ord, Sira.