/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Tvunget sprimg i excel
Fra : Brassovitski
Vist : 713 gange
200 point
Dato : 13-01-10 11:29

Hej
Min chef mener at man i excel kan stå i en celle og så definere at når man trykker ENTER, springes der til en bestemt forud defineret celle. Er dette en mulighed, og er det en standardfunktion der nemt kan defineres, altså ikke med en macro?

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 13-01-10 11:35

Du kan definere om du vil gå til cellen til højre eller cellen nedenunder. Har aldrig hørt om det andet.

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 13-01-10 12:42

Funktioner/Indstillinger/
Fanen Rediger

Flyt markering efter enter.

(du kan faktisk også flytte opad og til venstre)

Kim

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-01-10 15:13

Hej k_m_s
Alt det du foreslår kender jeg godt. det er slet ikke disse funktioner det handler om. Jeg tror desværre nok cheferens hukommelse er lidt hullet. Men jeg venter lige og ser om der er nogen der har et bud, på en løsning. Det kan jo godt laves med en macro, men så bliver det godt nok lidt besværlig.

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 13-01-10 17:08

Det kan du, det kræver at du har "Direkte redigering" slået fra
(Funktioner, Indstillinger, Rediger)

mvh W

Kommentar
Fra : eha57

Dato : 13-01-10 20:13

jeg tror jeg ved hvad din chef tænker på. vi kan gøre et forsøg. nu skriver du ikke hvilken version I bruger så funktionerne kan ligge lidt forskelligt( dette er 2007). men prøv dette:
start excell>marker 3 tilfældige celler(hold ctrl nede og klik på 3 celler) >formater>lås celler
gennemse>beskyt ark. stil dig et tilfældigt sted i regnearket og brug tab tast ( ikke enter som du skriver) markeringen vil flytte sig mellem de markerede felter

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-01-10 07:00

Hej eha57
Det er office 2007.
Metoden du beskriver kender jeg godt. Jeg har en del 'Formularer' jeg har lavet i excel på den måde, altså låste/farvede celler som der ikke kan skrives i, og så de celler der kan skrives i. Jeg bruger så metoden til at låse med, som du beskriver, men det er ikke helt det samme som at springe fra en aktiv celle, og så til en prædefineret anden celle, ved tryk på ENTER.
Han påstår det er noget han en gang har lært på et udvidet excel kursus, dem har jeg også været på et par stykker af, men har aldrig fået vist den mulighed han tænker på. Jeg tror han husker fejl.

Kommentar
Fra : eha57

Dato : 14-01-10 16:03

ok- det var forsøget værd

Annuller spørgsmålet
Fra : Brassovitski

Dato : 18-01-10 23:03

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål