/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
installering
Fra : jeb3
Vist : 665 gange
100 point
Dato : 13-01-10 09:03

Jeg har en photoshop 6.0 - gammel men effektiv - og betalt :)

Jeg har windows xp.
De plejer at kunne fungere sammen.

Men nu har jeg formateret og kan bare ikke få den skide photoshop ind igen.
Når jeg klikker på at den skal installere lukker programmet simpelthen ned :(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-10 09:06

Fejl på CDen....

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 13-01-10 09:16

En mulighed er at rense cd'en.

Metode 1: Vask den med en dråbe opvaskemiddel og en blød børste, skyl og tør.

Metode 2: Poler den med en blød klud. Indefra og udad, ikke runde bevægelser.

Hvis cd'en stadig ikke virker, kan det skyldes en bitte fejl i opsætningen af XP - jeg har været ude for problemet nogle gange.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-10 09:27

Du har formateret og installeret XP

Har du også installeret alle driverne.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-01-10 09:32

Eyvind - ja dem jeg akn huske jeg skal bruge.
dvd'en dur i hvert til fælde fint - jeg har installeret flere ting :)
Selve skiven har fungeret mange gange før.
Jeg kan bare huske, at den skal ind, før jeg ligger Indesign ind.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-01-10 09:33

Jeanettesmor, hvad gjorde du ved det problem med en fejl i opsætningen?

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 13-01-10 09:44

jeb3 -

du vil sikkert ikke kunne li' svaret, men jeg tog tyren ved hornene og startede helt forfra. At formatere disken og installere XP er ikke nogen tidskrævende opgave, på en 40 GB partition tager det hele under en halv time. Windows opdateringerne er også til at overse rent tidsmæssigt, men så kommer alt det andet....

Men nu har jeg også et hav af mere eller mindre tunge programmer, bl.a. Photoshop 7, og det tager tid at lægge dem ind igen.

Jeg har naturligvis back up af alle programmer og filer.

Begynder min XP pro at gøre knuder, bruger jeg altid denne radikale metode til rensning - meget mere tilfredsstillende end småreparationer.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 13-01-10 09:55

Hvorfor forsøger du at lægge Photoshop 6.0 ind, - hvis du senere skal lægge Photoshop 7.0 ind?
Hvis Photoshop 7.0 er en opgradering af Photoshop 6.0, skal du bare begynde med Photoshop 7.0, - så kommer der en menu som beder om den tidligere udgave.
Du bytter CD'en til 6.0 og svarer på spørgsmål bl.a. serienummer. og du bytter igen CD'til 7.0 og fortsætter.
Ammitz

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 13-01-10 10:03

Ammitz -

du blander desværre to indlæg sammen.

jeb3, som stillede spørgsmålet, har Photoshop 6.

Undertegnede, som besvarede spørgsmålet, har Photoshop 7.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-01-10 10:06

Det er Indesign jeg skal have ind :D

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-10 10:20

En metode som jeg bruger til at genoprette styresystemer med drivere og programmer er:

Oprette partition til XP (ca. 25 GB alt efter harddiskstørrelse)
Installere XP
Lægge drivere ind
Lægge programmer ind
Færdiggøre installation
Oprette partition på resten af harddisken
Lave mappe på D: til backup
Lave backup af C: partitionen og lægge den i backup mappem med datonavn 01jan10
Efterhånden som jeg vil afprøve et program så laver jeg lige en bacup først, og går det skidt med programforsøget kan jeg lige installere den nyligt lavede backup.
Jeg benytter Acronis som ligger på Hirens Live CD der kan hentes Her:
http://www.hirensbootcd.net/
rul lidt ned og vælg "select a version" med pilen >>Hirens boot CD 9.8 >> klik så på download
hent og gem på skrivebordet
Det er en iso fil som kan brændes i Nero > kopi > brænd billedfil til disk (CD)

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-01-10 10:27

Citat
Det er Indesign jeg skal have ind :D

- eller Illustrator eller Acrobat eller...

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 13-01-10 10:35

Lad mig forstå dig ret, jeb3:

Det er i virkeligheden ikke Photoshop, du har problemer med. Den har du installeret og nu vil du gerne have Indesign ind ved siden af?

Beklager, det program har jeg aldrig haft og kan ikke hjælpe dig.

Til daglig bruger jeg Xaras programmer, de er betydelig nemmere og ulige hurtigere at bruge end Adobes.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-01-10 10:39

Er du sikker på at du taster den rigtige kode for at kunne installerer photoshop?

hawaii7

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 13-01-10 10:51

Åh, - ja, - undskyld!

Ammitz

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-01-10 10:56

Jeg skal have Photoshop ind først.
Jeg kan ikke komme så langt som til at taste koden - når jeg ligger skiven i, starter den op, og jeg kan vælge hvad jeg vil. Der klikker jer på installer Photoshop, og så lukker programmet ned.

Når det engang er installeret skal jeg have Indesign fra Adobe Creative suite ind. Den kræver Photoshoppen først.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-10 11:00

Du er vel administrator på den XP

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-01-10 11:12

Ja, det er min egen :D

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-10 11:20

Ja ja - men derfor kan du da godt have sat dig selv som bruger uden ret til at installere.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 13-01-10 12:41

Er du sikker på, du har fået slettet alt fra Harddisken inden du igen begyndte at installere din XP?
Det virker næsten som om noget fra tidligere, ligger tilbage og blokerer for din installation.
Når vi her i huset begynder helt forfra bruger vi Kill-disk, som fjerner ALT, - før vi begynder på en frisk. - Det var bare en tanke jeg fik!
Ammitz

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 13-01-10 13:01

Der er fejl i din XP. Den skal ikke lukke ned når du vil installerer et program. Er der fejl på din CD skal XP komme med en fejlmelding.
Kan du installerer andre programmer?
Du kan da selvfølgelig godt installerer InDesign uden at have Photoshop.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 13-01-10 13:08

Nej, HUGO BØRGE, hvis CS pakken er købt på grundlag af en Photoshop 6.0, - skal CS lige have lov til at snuse til den gamle Photoshop 6.0, - før man kan installere videre fra CS.
Sådan må jeg også selv gøre det, da min CS er en opgradering fra min Photoshop 7.0.
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-01-10 15:00

Hvad nu jeb3?
Vil du acceptere et af svarene, - eller er du taget på ferie?
Ammitz