/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Billigste forsikring til 18 årig knægt
Fra : bassenborg
Vist : 2840 gange
100 point
Dato : 11-01-10 21:31

Min dreng bliver snart 18 år.
Hvordan får man den billigste forsikring når man er 18 år og skal have bil for første gang.
Knægten er villig til at køre med en boks (eller hvad det nu hedder) der gør forsikringen billigere.
Er der evt. andre tiltag der gør forsikringen billigere?
Bilen bliver nok en til mellem 15-25.000, elller en mulighed kunne også vær en ny bil til omkring

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-01-10 21:35

Alka introducerer, at de unge kan tage et kursus, gennem dem, som så giver dem adgang til en billigere forsikring.
kurset mener jeg koster omkring 3800,- kr.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 110 point
Dato : 11-01-10 21:41
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-01-10 22:26

der har været noget med, at hvis man købte en bestemt bil, kunne man få forsikringen til under 3000 kr om året. men om det findes mere ved jeg ikke. ellers skal han regne med min. 15000 bare for en ansvarsforsikring.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-01-10 22:28

Brugt bil til ca. 25.000 kr., så ansvarsforsikring alene. Ny bil til omkring 100.000 kr., så kik efter tilbudene med forsikring med i handlen, se fx her:

http://www.hyundai.dk/default.asp?pageid=11&id=2726&nodeid={DB52620B-3681-43B4-A2C5-B9A6E6CB1E4A}&passed=true

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-01-10 22:29

Ja, det er ikke billigt, at starte som ny ung billist. Kender det godt her fra huset.
Men sådan er det altså.

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 11-01-10 22:32

Hvis jeg går ind og beregner på ALKA, kan han få en ansvarsforsikring til under 10.000.
Det forudsætter at han tager et "Respekt for fart" kursus, men det kan også sagtens betale sig

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-01-10 22:34

http://www.hyundai.dk/default.asp?pageid=618&nodeid={FB708B68-D78D-43C2-B669-6DFCBBD712E5}

allerede her står der at hvis man er under 25 er prisen steget til omkring 8500,- kr

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-01-10 22:37

Citat
Hvis jeg går ind og beregner på ALKA, kan han få en ansvarsforsikring til under 10.000.
Det forudsætter at han tager et "Respekt for fart" kursus, men det kan også sagtens betale sig

lige netop det jeg har skrevet tidligere kl. 21.35 og 21.41

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 11-01-10 22:44

Citat
lige netop det jeg har skrevet tidligere kl. 21.35 og 21.41

Lige præcis

Det var også mest en kommentar til trimare46

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-01-10 22:48

ok, bassenborg, troede blot ikke du havde læst tidligere indlæg

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 11-01-10 22:57

Lad bilen forsikre i dit navn til han begynder at tjene nogle ordentlige penge

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-01-10 23:01

Citat
Lad bilen forsikre i dit navn til han begynder at tjene nogle ordentlige penge

Dårlig ide, især hvis de flytter hjemmefra.

Den fidus har forsikringsselskaberne regnet ud og du kan komme til at sidde med hele regningen, i et uheld, - eks. med personskade på 250.000 kr osv osv hvis det viser sig der er fusk.
Jeg ville ikke turde.

Een ting er at familien har 2 biler, hvoraf den ene af og til bliver brugt af den unge. Men hvis de først er fløjet fra reden, kan du ikke bruge den mulighed.

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 12-01-10 00:18

GF forsikring plejer altid at have lave priser.
Dog har jeg set billigere, hvis du er elite billist, men det er nok ikke tilfældet her.
https://www.gf-forsikring.dk/Ny-kunde/Koretojer

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 12-01-10 00:22

Efter at have set deres priser, tror jeg at keg trækker ordet billigt tilbage.
Sidst jeg havde en bil forsikret hos dem, gav jeg noget med 5-600 pr ½ år
hvilket ikke eksisterer mere.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-01-10 01:24

Forsikringer er svinagtigt dyre, og især for unge mennesker under 25.

Den eneste måde at gøre det så billigt som muligt er at undersøge markedet og finde det billigste selskab evt. kombineret med de tiltag (kurser o.s.v.) der kan gøre det lidt billigere.

En gammel bil kan det ikke betale sig at have kaskoforsikret.

På en ny bil er det et krav med kaskoforsikring medmindre den betales kontant.

Finansieringsselskaberne har som nævnt ofte gode tilbud på forsikrikringer, jeg ved dog ikke hvor "unge mennesker"-venlige de er.

Men det skal vel også overvejes, om det kan betale sig for en ung fyr, at sætte sig i gæld for måske 150000 for at spare måske 2000 om året i forsikring, eller om en gammel bil er ok at opnå lidt erfaring i mens der tjenes noget anciennitet op på forsikringen

Citat
Lad bilen forsikre i dit navn til han begynder at tjene nogle ordentlige penge

Det er faktisk hamrende ulovligt, det kan både sønnike og farmand komme i spjældet for.

Det bliver takseret som dokumentfalsk og forsikringssvindel.

Citat
Een ting er at familien har 2 biler, hvoraf den ene af og til bliver brugt af den unge

Ja, den er så kun gangbar såfremt det kan dokumenteres, at det ikke i virkeligheden er den unges bil, og/eller at den unge ikke har fri råde-og brugsret over bilen, som om det var hans egen, men kun låner den en sjælden gang.. (Og ved de fleste selskaber stiger selvrisikoen så lige til i hvert fald det dobbelte, såfremt der sker uheld og føreren er under 25)

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-01-10 11:15

Hvis i beslutter jer for at købe ny bil så tjek med forhandleren om forsikring der de er sikkert billigst.

Hvis i køber brugt så tag og ring rundt til de forskellige så kan de fortælle jer meget mere præcist hvad det vil kom til at koste og evt handle om prisen.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 12-01-10 12:14

Her er lidt om mine egne erfaringer.

Min første bil (som 18 årig) var en VW Golf 2,0 GSI som på daværende tidspunkt var 10 år gammel. Men kaskoforsikring var Codan langt billigst (rent faktisk var der meget få selskaber at vælge imellem - da langt fra alle vil forsikre nye billister) Jeg gav 24.000 om året ca. for kasko/ansvar hvilket lå godt 5.000 under det næstbilligste tilbud. Men skal det være billigt så undgå ALT med en motor over 1300 ccm og alle sportsmodeller... Men regn med at forsikringen koster små 8.000 årligt som udgangspunkt.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 12-01-10 12:19

I øvrigt så drop at forsikre bilen i eget navn. Det giver den uheldige bivirkning for den nye billist, at han rent fasktisk optjener ancinitet og derfor på et senere tidspunkt skal til at starte på de dyre forsikringstrin. Hvis dette sker når han er 26 år og har brug for en nyere familiebil er det bestemt ikke morsomt!

I øvrigt er selvrisikoen meget høj hvis han er skyld i et uheld og kører i dit navn... hvis de overhovedet vil dække skaden!

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 12-01-10 12:20

Det giver den uheldige bivirkning for den nye billist, at han rent fasktisk IKKE optjener ancinitet

(hvorfor FANDEN er der ikke en edit knap på dette lorte forum!?)

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 12-01-10 12:21

Dog kan der gøres noget andet smart - og helt lovligt:

Han skal finde sig en kæreste som er elitebillist og flytte sammen med hende. Forsikre bilen i hendes navn, og efter 3 år kan han flytte den til eget navn og er så lige pludselig elitebillist selv!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-10 13:06

Hvis din søn vælger at få sin bil forsikret hos Alka, så vær opmærksom på følgende

Citat
Giver Alka rabat på din bilforsikring?
Når du har gennemført kurset, kan du få rabat på en bilforsikring hos Alka til priser, der typisk ligger på under det halve af markedsprisen. Din bil skal leve op til følgende betingelser, for at du opnår rabatten.

Motorstørrelse max. 2,0
HK max. 150
Ekstraudstyr max. 30.000 kr. inkl. speciel maling
Bilen er ikke ombygget
Bilen er ikke tunet (Chip, Turbo m.v.)

http://www.alka.dk/Privat/Ny%20kunde/Forsikringer/Koeretoejer/Respekt%20for%20fart.aspx

Jeg læser jo her, at din søn er en pilfinger

Citat
Min dreng har fået sin knallert konfiskeret, efter han blev taget i at køre ulovligt to gange.

http://www.kandu.dk/Spg137882.aspx

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 12-01-10 17:27

Citat
Jeg læser jo her, at din søn er en pilfinger

Det var dengang

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 12-01-10 20:38

Har selv undersøgt mulighederne. Min yngste dreng på 18 er forsikret hos GF til 8.800 med golf 1,8, og sammen med kæresten så de begge optjener ancennitet

Den ældste har nu kørt 3 års skadefri, og betaler 7.630 for en BMW med 420 hk ( kun ansvar)

I gamle dage kunne man køre i fars navn, men selskaberne straffer hårdt idag, i tilfælde af skade.

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 12-01-10 22:24

Tak for svaret smuller54.
...Og tak til alle andre også