/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Ny mail og internet udbyder
Fra : Fattig
Vist : 545 gange
100 point
Dato : 11-01-10 21:04

Jeg har skiftet internetudbyder og fået ny mail adresse.
Er der en smart måde at meddele dette på til f.eks, bibliotek, fagforening og firmaer som løbende sender post eller skal jeg kontakte hver enkelt for at sikre at få post fra disse kontakter. Jeg har meddelt dem der står i mit adressekartotek den nye adresse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-10 21:13

Hvilken e-mail program bruger du? Med Windows Live mail kan du sende en mail til alle i adresse kartoteket, bare åben Kontakt personer og klik på Handlinger, klik på Ny mail og klik på Alle i det vindue som åbner, Outlook Express kan også men på en lidt anden måde

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-01-10 21:15

vælg en gmail og læg den i outloook express, eller hvad du bruger
så behøver du aldrig at skifte mere

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-01-10 21:20
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-10 21:20

Åh nej Ferik ikke dig også jeg har nok at gøre med slås med Eyvind som også anbefaler skod gmail, spørger er sikkert tilfreds med sin mail udbyder så lad være med det pjat eller fortæl om flere udbydere af mail

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-01-10 21:22

Citat
bibliotek, fagforening og firmaer som løbende sender post eller skal jeg kontakte hver enkelt for at sikre at få post fra disse kontakter. Jeg har meddelt dem der står i mit adressekartotek den nye adresse.

Til alle dine kontakter kan du nok ikke gøre ret meget mere, og så kun håbe at de gider/husker at rette i deres systemer.

Men der vil helt sikkert også være visse steder, hvor du selv kan logge på - at du selv bør rette dine oplysninger - det kunne evt. gælde hos din fagforening!

Hyggeligt arbejde!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-01-10 21:25

Citat
vælg en gmail og læg den i outloook express, eller hvad du bruger
så behøver du aldrig at skifte mere

Det kunne selvfølgelig være en mulighed, men nu har fattig allerede skiftet internetudbyder og allerede sendt mail til alle kontakter - sådan læser jeg hans spørgsmål!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-01-10 21:29

Gør det ikke...
Nu har du jo en historisk chanse for at undgå spam.

Meddel kun din nye mail adresse til de du ønsker at kommunikere med fremover...
Hvis du går et halvt år tilbage i din inbox, har du nok de fleste?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-01-10 21:32

o.v.n
jeg har brugt Gmail i over 4 år uden et eneste problem
har i øjeblikket gemt ca. 88000 mail der
det er dejligt, jeg kan jo så søge i dem

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 11-01-10 21:40

Hvordan meddeler jeg Kandu den nye adresse?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-01-10 21:40

ikke for noget - hvad skal man bruge 88.000 mails til? - Gemmer du også alle mails fra Kandu? Og du kan kun læse den, når du er online!

Jeg synes, at det kun er meget få mails der er ældre en 1 år - der har nogen interesse!
En stor del af mine mail's slettes dagligt (nyhedsmail/kandu m.m.), hvorimod mail med indhold kan overleve i op til 1 år - og meget få har overlevet fra starten!
Og har jeg meget vigtige mails, gemmes de i en speciel folder.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-01-10 21:42

Citat
Hvordan meddeler jeg Kandu den nye adresse?

Det gør du ved, at rette i din profil.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-10 21:44

Citat
har i øjeblikket gemt ca. 88000 mail der
det er dejligt, jeg kan jo så søge i dem
Det kan du også i Hotamil og Yahoo mail + flere, og de har da noget der ligner et privatlivs politik, det har Google ikke - alt søges igennem og bruges til målrette reklamer og andet skidt til dig, selv Mozilla (Firefox) som ellers tidligere har været meget for Google anbefaler nu deres brugere at lade være med at bruge tjenesten, netop på grund af Googles snagen

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 11-01-10 21:45

IBM670
Ja rigtigt læst, Jeg har meldt adressen til dem der er i mit adressekartotek.
Til alle jer der er behjælpelige kan det oplyses at jeg bruger outlook. Hvilket jeg har tænkt mig at fortsætte med.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 110 point
Dato : 11-01-10 21:52

Citat
Ja rigtigt læst, Jeg har meldt adressen til dem der er i mit adressekartotek.

Så kan du ikke gøre så meget mere, udover at du selv manuelt retter din E-mail adresse på sider hvor du har et bruger login (f.eks. Kandu, Jobnet, Fagforening m.m.).

Og så abonnerer du måske på et antal nyhedsbreve fra forskellige steder - hvis du vil være rigtig flink sletter du de gamle abonnenter (hvis de ikke kan rettes) og så opretter du nogle nye.

Så der kan godt ligge et større arbejde i dit internet skift!

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 11-01-10 21:58

Tak for svaret IBM760.
Så er jeg klar til at komme videre.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-01-10 22:00

Selv tak!