/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win7 og program..
Fra : bolette
Vist : 1989 gange
200 point
Dato : 11-01-10 18:48

Hejsa til jer..Så er den gal igen
Jeg har win7 på min nye maskine. Det startede med at jeg ikke kunne lægge java ind..
Fik lagt Sun Microsystems Inc. 1.5.0_06 og så kan jeg gå på netbanken...Ville godt ha`java men så kommer denne fejlmeddelse..."Denne installationspakke kunne ikke åbnes. Kontroller. at pakken findes, og at du har adgang til den, eller kontakt programforhandleren for at kontontrollere, at dette er en gyldig windows installer-pakke".
Og nu har jeg problemet igen Men bare med et program..Som jeg bare må eje
Har kontakte suport der hvor jeg købte min computer.. De kunne ikke hjælpe mig. Computeren er ca 3 mdr.
Mvh.Bolette.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-01-10 18:53

1. det var dog en gammel java du har fundet, kan du ikke inst. den nye herfra: http://www.java.com/en/download/index.jsp

2. måske det ville gøre det lidt nemmere at svare hvis vi fik at vide hvilket program du prøver at installere

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 19:06

Det har jeg jo prøvet...Der kommer den fejmeddelse "Denne installationspakke kunne ikke åbnes. Kontroller. at pakken findes, og at du har adgang til den, eller kontakt programforhandleren for at kontontrollere, at dette er en gyldig windows installer-pakke".

Jeg tror det har noget med win7 at gøre.

Det program jeg vil installere http://www.lightscribe.com/downloadsection/windows/index.aspx?id=810 og det er win7.. det er den samme fejlmeddelse jeg få.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-01-10 19:14

jører du evt. 64 bit?

men prøv lige at hente offline versionen af java: http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=35684
gem på skrivebordet og kør når den er hentet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-01-10 19:18

Mystisk. Jeg kører også med win 7(32 bit) men har ikke haft problemer med programmer overhovedet. Du kan jo og installere og køre dem i kompatibelt tilstand

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-10 19:21

Citat
Og nu har jeg problemet igen Men bare med et program..Som jeg bare må eje

Er du logget ind som administrator ?

Har du slået popup vinduer fra ?

Har du tjekket om det er din firewall eller andre sikkerhedsprogrammer der blokerer ?

Det er de 3 fejl der normalt er skyld i den fejl du omtaler......

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 19:25

Jo 64 bit .. java virker stadig ikke..det er det samme..

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 19:45

Jeg går ud fra at jeg er logget ind som administrator, da der ikke er kode på og en bruger..
Har du slået popup vinduer fra ..Ja det har jeg.
Har du tjekket om det er din firewall eller andre sikkerhedsprogrammer der blokerer ..Men jeg ka godt installere andre programmer..Bare ikke de to programmer.

Undersøger lige det med firewall og sikkerhedsprogrammer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-10 19:47

Hent og gem programmer på skrivebordet.
Højreklik på de programmer som ikke vil >
vælg "Fejlfinding i forbindelse med kompatibilitetsproblemer"
Følg guiden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-10 19:47

Citat
Har du slået popup vinduer fra ..Ja det har jeg.

Det kan så misforståes....

Du skal acceptere popup i dette tilfælde....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-10 19:55

Det bør være her at du henter / tester om hvaddu skal bruge http://java.com/en/download/manual.jsp

Hvor der står lidt om 64bit lidt nede af siden.

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 20:04

Eyvind .. Der blev ikke fundet nogle problemer.

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 20:13

Har prøvet java igen og igen...Det virker ikke. Har prøvet at køre i kompatibelt tilstand. Det er den samme fejlmeddelse....
"Denne installationspakke kunne ikke åbnes. Kontroller. at pakken findes, og at du har adgang til den, eller kontakt programforhandleren for at kontontrollere, at dette er en gyldig windows installer-pakke".

"Fejlfinding i forbindelse med kompatibilitetsproblemer" er også prøvet uden held.

Jeg tror sgu de har givet mig en falsk win7

Det skal lige skrives at jeg havde det problem første dag jeg tændte svinet

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 20:19

Nu mens jeg har jer Så har jeg slettet min explorer ikon (Kom lige til det :) ) Hvor er det lige at man kan hente den henne...???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-01-10 20:22

Ikonet er jo bare en genvej. Bare lav en ny og før ud på skrivebordet, hvis det er der du vil have den, eller måske ned på proceslinjen som hurtigstart

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-01-10 20:23

Ellers så ligger der en ny genvej i Start - Alle programmer. Den kan du kopiere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-10 20:31

Altså
Har du 2 problemer.
1. Du kan ikke få java ind.
2. Der er et program du ikke kan installere................hvad er det for et program.

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 20:33

Det er også det der er problemet.. Jeg har ikke nogle der Når jeg så søger på en fra mit drev og lægger den ud på skrivebordet..Kan jeg ikke komme på netbanken og andre sjove ting. Nu kommer jeg på internettet med en genvej fra en hjemmeside som jeg har gemt på skrivebordet. Underligt ikke .....

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 20:38

Nej jeg har faktisk et mere det med ikonet "explorer"

Her er så det program:

http://www.lightscribe.com/downloadsection/windows/index.aspx?id=810

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 11-01-10 20:39

Lad os prøve noget nyt..... Hvad med om du.......

Prøver at hente og installere firefox og herefter installere java programmet igennem firefox... måske er det explorer der skaber problemer for dig.... (popup,firewall,....m.m.)

Det er et skud i tågen, men det er et forsøg hver....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-10 20:53

Og HUSK nu lige.....

Selvom du er ENESTE bruger skal den slags filer ofte først downloades (for ikke at give fejl) derefter højreklikkes og "kør som administrator"....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-10 20:55

Dette grundet at de ofte SKAL på nettet for at registrere sig da der ændres i regbasen.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-10 20:58

Hvis du kommer fra en XP computer, så er du vant til bare at dobbelt klikke for at installere programmer, Windows 7 og Vista skal du højre klikke og klikke på Kør som administrator, du er nemlig ikke administrator automatisk og jeg tror at det er der problemet er

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 20:58

win7 køre den ikke med en explorer 8??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-10 21:01

Det er vi så enige om Refi der er kommet mange forslag uden den mest indlysende, nemlig manglende administrator rettigheder

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 21:02

Ok...Det vidste jeg ikke :)) Prøver lige

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-10 21:03

Citat
win7 køre den ikke med en explorer 8
hvis du mener Internet Explorer 8 - så jo eller rettere: Er der en browser med? Eller har du installeret den?

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 21:08

har årøvet at hente det ned og højreklikkes og "kør som administrator..Det samme lort!!!

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 21:08

årøvet ...=prøvet..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-10 21:17

Citat
Det samme lort!!!
øh er det programmer du vil installere eller? Har du Internet Explorer 8? Klik på Hjælp oppe foroven og klik igen på Om Internet Explorer, der står hvilken program som du bruger til gå på internettet med

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 21:18

Internet Explorer 8 - Den var installeret på computeren fra starten.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-10 21:23

Har du nogen sikkerheds programmer som kan spærre for installering af programmer og browser tilføjelser?

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 21:28

I får det lige igen

Internet Explorer 8 - Den var installeret på computeren fra starten. - Men mangler en explorer ikon nu, har slettet det der var. - Har prøvet at finde en ny ikon(Ved god det er en genvejsikon). Kan ikke finde nogle på min disk, der kan fungere ordenligt på internettet.

Java kan jeg ikke få installeret. Fejmeddling.."Denne installationspakke kunne ikke åbnes. Kontroller. at pakken findes, og at du har adgang til den, eller kontakt programforhandleren for at kontontrollere, at dette er en gyldig windows installer-pakke". har prøvet 50000000 gange.Køre med Sun Microsystems Inc. 1.5.0_06 det er det eneste der virker "sådan"...

http://www.lightscribe.com/downloadsection/windows/index.aspx?id=810 når jeg installere dette program er denne fejlmeddelse. .."Denne installationspakke kunne ikke åbnes. Kontroller. at pakken findes, og at du har adgang til den, eller kontakt programforhandleren for at kontontrollere, at dette er en gyldig windows installer-pakke".

Har højreklikket og "kør som administrator"....Virker heller ikke..

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 21:31

sikkerheds programmer ...hvor finder jeg det her i win7..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-10 21:38

Citat
Kontroller. at pakken findes
det lyder mistænkelig, hvad hulen klikker du på? Er det en fil som du har hentet eller hvad? du gør et eller andet helt forkert

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-10 21:40

Citat
Internet Explorer 8 - Den var installeret på computeren fra starten.

Det passer IKKE....

Der er hverken browser eller mailprogram på en 7er

Er det en opdatering fra Vista du kører med....

Sikker på du kører med en "lovlig" version ????

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 21:41

Nu har jeg et problem mindre... Har fået ikonet med explorer

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 21:45

Jaaaaaaaaaaa det er da rigtigt Ups den har jeg da selv installeret,. "lovlig" version det håber jeg da :) ok Hvad skal jeg så... Jeg skal jo ha` et eller andet for at kommet på nettet..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-10 21:55

Nu begynder du at modsige dig selv....

Du må da vide HVAD du har installeret.....

Du har op til flere gange påstået du HAR været på nettet og hentet Java....

Er det fiskenettet du henter filer fra....

Citat
Nu har jeg et problem mindre... Har fået ikonet med explorer

Hvor fik du det fra

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 11-01-10 22:01

Du refi...Hvorfor modsiger jeg mig selv... Jeg ved sgu da godt hvad jeg har install.
I skal ikke hjælpe mig mere. jeg klare mig selv..Ellers tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 12-01-10 11:02

kører win 7 32 bit og har lige install begge programmer uden broblemer

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-01-10 11:18

- typisk:

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 8
- Annullerede 11
- Slettede 0
Ialt 21

- spild af tid...