/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hvor køber man bly/tin plader ?
Fra : PeterPeter
Vist : 6961 gange
50 point
Dato : 11-01-10 15:43

Kære alle

Når man laver skorstensinddækning, sørger man for at ligge et stykke bly/tin plade til at "tætte".
Jeg har et gammelt tilstødende rum(bryggers) til mit hus, hvor jeg godt ville "tætne" samlingen oppe på taget med sådan et stykke tin !!

Men hvor køber man sådan noget henne ??
Kan man købe det i metermål eller hvordan ??

Er det dyrt ??

Håber I forstår !

På forhånd tak for hjælpen...

/Peter

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-01-10 15:48

Hej peter.
Dem bestiller du ved det nærmeste byggemarked.
Vores blev bestilt hos XL byg.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 11-01-10 16:11

Her er en rulle på 4m, den koster kr. 375.-

http://www.dba.dk/inddaekningsbly-isopal-1-s/id-63772421/

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 50 point
Dato : 11-01-10 18:11

Hej Peter.

Det nemmeste du kan gøre er at tage et mål af det stykke du skal bruge, og så henvende dig hos din lokale blikkenslager - hvis ikke du kender en kan du sikkert finde ham i telefonbogen ....
Dahab´s link er ganske udmærket, men det er jo Den Blå Avis, så hvis du ikke bor i nærheden er det måske knap så interessant. Det inddækningsbly som tagdækkere bruger er også kun 40 cm bredt, hvilket også fremgår af annoncen, så hvis du skal bruge et større stykke er blikkenslageren den rigtige vej.
De ruller bly man får hjem til at klippe af til diverse inddækninger (skorstene, udluftninger, ovenlysvinduer o.s.v.) er som regel 125 cm brede, så her kan du få stykket præcis som du ønsker.
Et smalt langt stykke kan loddes sammen, så det passer til dine mål, det kan blikkenslageren også gøre - at lodde bly kræver lidt øvelse, så det er næppe et "gør-det-selv-projekt"
Bly er ikke det billigste matriale, men snak lidt med manden på værkstedet hos den lokale, måske har de nogle stumper liggende som kan erhverves til en fornuftig pris.
hilsen
Bennymanden (blik & rør)

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 11-01-10 21:43
Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 11-01-10 22:16

Mit link var primært svar på hans spørgsmål om prisleje, nu ved han da lidt om prislejet.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 12-01-10 14:22

Kære alle
Tusind tak for jeres meget kvalificerede svar - tusind tak.

Skal jeg give point til kun én af jer ?? - Så bliver det Benny

Endnu engang tak....

/Peter

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 12-01-10 14:23

Tak for svaret bennymanden.

Tusind tak for det kvalificerede svar....

/Peter

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-01-10 16:28

Selvtak Peter - - - altid en fornøjelse at kunne være til hjælp.