/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brænding af film
Fra : marc43
Vist : 609 gange
100 point
Dato : 10-01-10 23:08

Jeg har hidtil ikke haft problemer med at brænde egne producerede film eller andre DVD´er. Når de er blevet komprimeret til 4,7 Gb har jeg brændt audio_ts og video_ts filerne med mit gamle brænderprogram "Sonic". I mellemtiden har jeg fået ny PC og bruger enten Nero eller NTI til at brænde filerne. Min DVD-afspiller kan dog ikke genkende filerne og starter ikke op. Heller ikke min Xbox vil læse filerne. Til gengæld vil min søns DVD-afspiller gerne afspille den og det samme gælder min PC.

Hvad gør jeg forkert?

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 110 point
Dato : 10-01-10 23:18

Vista har indbygget et "DVD maker" program der kan lave DVD'er, det virker.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 10-01-10 23:51

Jeg havde Vista en kort overgang og kan godt huske det, men tolkede det mere som et program, der kunne lave menuer o. lign. Nu har jeg Windows 7 så DVD maker er ikke med. Er det dette http://www.sothinkmedia.com/movie-dvd-maker/?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-01-10 23:59

Det ligner ikke det program.
Jeg har mest brugt det sammen med Movie-Maker, når man beder om at brænde en DVD, starter Movie-Maker DVD-Maker, der så brænder, det kan dog også køres alene. Det med at lave menuer foregår i Movie-Maker

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-01-10 10:50

Citat
Nu har jeg Windows 7 så DVD maker er ikke med

øhhhh jo, windows dvdmaker findes også i win7

start --> skriv dvd og det burde være det øverste program

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 11-01-10 11:35

Ja det har du da ret i og det minder også meget om det andet jeg fandt. Eneste problem er bare, at DVD Maker af en eller anden grund ikke kan finde min DVD brænder. Det har jeg da aldrig oplevet før.

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 12-01-10 09:20

Tak for svaret BertelBrander.

Det var nok det, der kom nærmest selv om det ikke rigtig hjalp mig.