/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Sang til audition
Fra : hyldeborg
Vist : 772 gange
300 point
Dato : 10-01-10 09:58

Hej!

Nu er der måske nogen på dette site der tror jeg er helt galt afmarcheret. Og det er jeg muligvis også. Jeg stillede nemlig det samme spørgsmål 3 gange i aftes. Den første kommentar jeg fik, handlede om det procentvise antal af annullerede spørgsmål fra mig af. Men jeg vil faktisk rigtig gerne have hvis nogen vil forsøge at svare på mit spørgsmål

Jeg gjorde så det, at jeg accepterede svar på mine 3 enslydende spørgsmål, i et forsøg på at vise, at det ikke er fordi jeg er nærig med mine point.

MEN - nu prøver jeg altså lige en gang til

Min søn på 14 år har siden han var 6 år gået til drama, de sidste par år suppleret med teatersport. Nu er der snart audition til et udendørs sommerspil, som han gerne vil være med i. Til denne audition skal man bl.a. synge en sang efter eget valg. Min søn er en bedre skuespiller end han er sanger, og jeg vil gerne hjælpe ham med at vælge en sang som er nem at synge. Og med nem mener jeg, at den er "slagfast" og ikke ligger for højt i tonelejet. Det må gerne være en med lidt "fut" i

Er der nogle derude der har erfaringer i den retning, eller måske ligefrem musikalsk forstand, som kan hjælpe os?

På forhånd tak

De bedste hilsner fra
hyldeborg

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 10-01-10 10:05

Hvis din søn ikke engang selv kan finde på en sang der ligger til hans stemme, og øvrige sangtalent, så find noget andet end sang at stille op i!

Se eventuelt X-Factor, hvor mange unge mennesker der stiller op, som vitterligt ikke har en tone i livet, som burde være "stoppet" af en forælder eller venner, der havde nosser nok til at fortælle vedkommende at de nok skulle satse på en anden karierre!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-01-10 10:19

Prøv at kigge på denne side http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=1&page=3 så får du måske en ide!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 10-01-10 10:54

Og så kan han opfordre puplikum til at synge med, så hører man ham ikke så meget

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-10 11:41

Citat
Min søn er en bedre skuespiller end han er sanger, og jeg vil gerne hjælpe ham med at vælge en sang som er nem at synge. Og med nem mener jeg, at den er "slagfast" og ikke ligger for højt i tonelejet. Det må gerne være en med lidt "fut" i

Din søn er 14 år. Synger han ikke med på nogle af de sange, som han lytter til? Hvilken genre er hans favorit?
Det er for mig ikke muligt at råde dig.
Du og din søn bør være de nærmeste til at finde ud af, hvad han kan synge til den audition.
Han kan jo evt. rådføre sig der, hvor han går til drama. De må jo også kende ham.

Du skriver

Citat
Til denne audition skal man bl.a. synge en sang efter eget valg.

Så skal han åbenbart også fremvise andre talenter. Det kan jo være, at de talenter er så store, at det med sangen ikke bliver det afgørende.

Men hvilken sang, det kan jeg ikke råde om.

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 10-01-10 14:53

Han skal nemlig fremvise andre talenter, og jeg er sikker på, at det med sangen ikke er altafgørende. Det må derfor gerne være så nem en sang som muligt at fremføre, så han ikke skal bruge sine kræfter på det, men bruge dem på det han er bedst til. Nemlig at spille skuespil

Godkendelse af svar
Fra : hyldeborg

Dato : 10-01-10 16:44

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-01-10 17:34

Han skal vælge en sang, som han kan leve sig ind i og vise sit skuespil talent.

Hanne