/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Præmie
Fra : vagnr
Vist : 743 gange
100 point
Dato : 09-01-10 21:41

Hej Piaskov

Jeg er ked af at du er så knibsk, at jeg, som åbenbart ikke hører til dine favoritter, ikke kan sende dig en pm, derfor dette spm.

Du var så venlig for lidt over ½ år siden at sende mig en besked om, at jeg havde vundet månedens præmie, det sendte jeg flg kommetar om forleden. Men Nordsted1 fortalte mig i anden sammenhæng, at beskeder efter spm er lukket ikke automatisk går til spørgeren, så for en ordens skyld gentager jeg min kommentar.

Hej Piaskov

I dag fik jeg en overraskelse, af den gode slags, et brev fra Kandu.dk med en check på 500 kr. Da jeg så kuverten tænkte jeg, hvad nu, slet ikke på præmien, men den var god nok.

Da jeg også har et par julegaver jeg skal bytte til penge, bliver præmien omsat til en 18 års Laphroiag, som er på tilbud for 599 kr. 48%, det er en investering der vil noget.

http://www.juuls.dk/get/21409.html

"Æren, det billige skidt", som PH sagde, må jeg åbenbart til at bytte med "æren er det fagreste guld" i hvert fald når den bliver nydt i selskab med en dejlig single malt. Du, og de øvrige kanduer, samt teamet, vil få masser af venlige tanker undervejs.”

Jeg kan tilføje, at jeg har købt whiskyen, smagt på den sammen med min viv, pragtfuld whisky, hvis man er til hårde stoffer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-10 21:45

Tillykke med præmien

Jeg har da os bare fået en check på 500,- den er vekslet, den var OK

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 09-01-10 21:52

Citat
at jeg, som åbenbart ikke hører til dine favoritter, ikke kan sende dig en pm, derfor dette spm.

Det kan du så nu

Og hjertelig tillykke med præmien.
Skønt den er kommet frem.

Citat
at jeg har købt whiskyen,

Men jeg vil smage

Det er bare guf når det er kvalitet.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 22:01
Kommentar
Fra : pve

Dato : 09-01-10 22:07

Jeg vil da også gerne melde mig ind i klubben over personer som har modtaget en lille hyggelig check

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-01-10 22:11

Citat
Jeg vil da også gerne melde mig ind i klubben

pve...skønt for dig.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 09-01-10 22:12

Min præmie overstiger jeres...
Mine tre børnebørn sov her sidste nat
vvdriver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 23:13

Skål til alle som har modtaget en (måske dæknings løs) check jeg skåler i cognac i aften, egen import fra Spanien

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 23:18

"Budem zdorovy" i cognac

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-10 23:49

Sikke i kan...

Men jeg er nu mest misundelig på vvdriver.. sprut og penge er ikke det værste der kan ske....

men at have hele tre børnebørn på overnatning, lyder som han/hun har vundet den største præmie

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 23:57

Kom til at fundere lidt over ordet "misundelig", og det kan vist nok bruges negativt. Nemlig på den måde, at man ikke under nogen noget . Men er ellers helt på linie med dig Nordsted. En plovmand kan man sq altid spare sammen til, men ikke til børnebørn .

http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=misundelig&submit=S%F8g

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-10 06:25

Jeg er helt enig med Nordsted1, tarveligt af vvdriver at blande rigtige værdier ind i det

Misunde har altid haft en grim klang for mig, betyder jo

jeg under dig ikke det du har

hvor det franske envie, der på engelsk er envy, mere betyder

jeg har lyst til at være ligesom/have det samme som dig

og det er en følelse som jeg gerne står ved, engang imellem, uden dog at ønske at bytte liv med andre.

Så jeg savner et mere positivt ladet synonym for misunde (på dansk, altså).

Tænk at vi er verdens lykkeligste folk og kun har et grimt ord som misunde + en jantelov.

Hvis det ikke var fordi jeg altid står tidligt op, ville jeg tro jeg skulle gå i seng igen, sådan noget småfilosofi en tidlig søndag morgen.

Fortsat god week-end til jer alle, lader spm. stå lidt endnu

Kommentar
Fra : pve

Dato : 10-01-10 09:32

Citat
Mine tre børnebørn sov her sidste nat
, ja skønt hvis de rent faktisk også vil sove

Jeg har to (ikke-børnebørn) som sover her næsten hver dag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-10 09:32

Jeg nåede kun lige at se den check >>>>>>>>>>>>>>>>>>fush, så var den væk.
Jeg kunne nu bedre li' at få ting.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 10-01-10 09:36

Eyvind var det ikke kun vaffeljern der blivet givet som gave ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-01-10 09:42

pve... nej det var ikke "kun" vaffeljern, jeg har haft vundet usb-nøgler med lille radio i, og jeg mener det var Dova der vandt en printer

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-01-10 09:43

Citat
Eyvind var det ikke kun vaffeljern der blivet givet som gave

Nej da

Jeg vandt en rigtig god (og dyr) DVD afspiller

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-10 10:01

Jeg vandt en dejlig canon printer, som desværre blev slidt op.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-01-10 15:20

Eyvind, du lyver.. Fyfy.. Du er almindelig bruger, så du kan ikke have vundet noget som helst!

--Forresten har jeg selv fået dobbeltprofil nu. Jeg har ikke kunnet logge på i 3 dage, så i desperation oprettede jeg en ny Birgitta-profil. Men den kunne jeg heller ikke logge på med.
Jeg ved forresten ikke, om jeg kan nu.

I aner ikke, hvor træls det er, at stå ude og kikke ind på kandu og alle trådene... Men ikke kunne skrive et eneste ord selv...

Nåmen åbenbart er der kommet lidt længere ventetid på præmierne. Jeg ventede da kun i 3 måneder.
---Så bliver man så meget mere overrasket, når checken endelig dukker op.

Tillykke med whiskyen,vagnr . Det er da noget sjovere end et waffeljern.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 10-01-10 16:07

Citat
Hvis det ikke var fordi jeg altid står tidligt op, ville jeg tro jeg skulle gå i seng igen, sådan noget småfilosofi en tidlig søndag morgen.
Og det var jo min skyld, at du fik en halvskidt start på søndagen . Jeg håber, at du trods det har haft en god dag alligeveller ?
Citat
et mere positivt ladet synonym
Må så blive en lang sætning: "Ih, hvor jeg dog under dig det, men bare det var mig!" .

Hilsen Mm

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 10-01-10 16:22

http://synonym.oooforum.dk/suggestions.php?word=misunde&search=1
Kan sq ikke finde et positivt ladet ord for "misunde"

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-10 18:10

Tak for svaret piaskov, uden dit gamle spm., ville jeg have været helt rundt på gulvet da jeg fik brevet.

Jeg var nu alligevel nok rundt på til at checke lidt, og så under kandu.dk, at præmierne er afskaffet, det havde jeg heller ikke opdaget

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-01-10 18:31

Citat
ville jeg have været helt rundt på gulvet da jeg fik brevet

Ja men nu kender du så årsagen.
Skønt når nogen vinder

Held og lykke med wiskyen ... håber den holder et års tid

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-10 18:59

Ok Birgitta dobbeltprofil
Det var nu også Emesen der vandt den printer.
Og e.c der vandt 500 kr.
Hilsen
Emesen
e.c
Eyvind