/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Gammel plakattegner
Fra : TariLiex
Vist : 705 gange
200 point
Dato : 09-01-10 20:45

Hej

Jeg søger navnet på en dansk gammel filmplakat tegner, vi tror han tegnede fra omkring 1930 - eller deromkring.

Han har blandt andet tegnet plakater til Charles Chaplin og Fyr og Bi.

Hjælp :)

Accepteret svar
Fra : NoQia

Modtaget 210 point
Dato : 09-01-10 21:27

Hej,
Der er måske Sven Brasch du tænker på? Han lavede bl.a. filmplakater til Fyr og Bi, Chaplin og Garbo-film, men også tegninger til bøger, blade og aviser. Det passer vist udmærket med 20'erne og 30'erne.

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 10-01-10 02:01

Plakat tegner, troede du mente en planke værks maler = Grafiiti maler nu omdage.
Ellers havde jeg en hel del af de Gamle ? Bio reklamer
Hvem kan ikke huske og mange andre.
http://i17.tinypic.com/85fpd2s.jpg

Godkendelse af svar
Fra : TariLiex

Dato : 10-01-10 12:00

Tak for svaret NoQia.
Fantastisk, lige ham som jeg manglede.
Mange mange tak! :)