/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Beksytte data på ekstern hardisk
Fra : Doros
Vist : 633 gange
200 point
Dato : 09-01-10 17:05

Er det muligt at beskytte sine data på en ekstern harddisk med adgangskode, således der skal anvendes adgangskode for at åbne drevet eller mapperne?. Hvis muligt hvor finder jeg programmerne, og er det gratis programmer?.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 17:07

Krypter disken

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 17:12

Eller se her: http://www.folder-password-protect.com/index.htm den kan du prøve gratis og købe hvis du synes om den, pris 35 $

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-10 19:11

Vista og win7
Højreklik på drevet / partitionen og vælg egenskaber > fanen sikkerhed.
Her kan du tildele adgang

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 10-01-10 00:12

Denne går du ikke forkert med, men LÆS før du laver noget du fortryder
http://www.ce-infosys.com/english/downloads/free_compusec/

Og det er gratis.

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 10-01-10 00:15

Alle kan læse hvad der er på dit drev, men krypterere du det, kan ingen åbne og/ læse dine filer.
Men følg vejledningen, ellers er du på den.
Husk på at en kryptering sletter alt på det drev du gør det på.
Bagefter kan du så lægge dine filer ind, og der er INGEN der kan læse dem.

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 10-01-10 00:21

--------------------------------------------------------------------------------
Eller se her: http://www.folder-password-protect.com/index.htm den kan du prøve gratis og købe hvis du synes om den, pris 35 $

Sjovt nok, lægger du disken over på en anden maskine, så kan man læse alle filerne.
SÅ meget med den sikkerhed, skal det virkelig batte, så SKAL DET KRYPTERES,
og ikke bare lægges som en eller anden skjult folder_mappe, som alle kan læse,
eller hente filer fra, på andre maskiner.

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 10-01-10 00:31

Selv bruger jeg denne, som er næsten umulig at åbne for almindelige brugere
den har større sikkerhed end Bankernes SSL cryptering, som kun er på 128
Man laver bare en kontainer, som er krypteret med password selvfølgelig, og den
kan du bare flytte med som det passer dig = filen altså.
http://www.safehousesoftware.com/VideoTour.aspx

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 10-01-10 00:37
Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 200 point
Dato : 10-01-10 00:53

Krypter drevet med truecrypt http://www.truecrypt.org/

Super sikkert, og super gratis \o/

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 10-01-10 19:59

Hej bruuno117

Jeg har planer om, at krypterer det ekstrene drev 100%, er der noget jeg skal være opmærksom på?. Skal jeg tage bacup af noget - Jeg tænker har på, hvis jeg på et tidspunkt skal anvende den eksterne harddisk på en anden computer eller bliver nødsaget til at geninstallerer styre systmet på nuværende, hvordan sikre jeg jeg altid kan åbne drevet/ hente mine data. Har du haft nogle problemer med programmet?.

Godkendelse af svar
Fra : Doros

Dato : 14-01-10 05:53

Tak for svaret bruuno117 - Hvordan tager man bacup af nøglefilerne, eller hvor finder man dem navn på filer?