/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Smiley+citat
Fra : malmin
Vist : 744 gange
100 point
Dato : 09-01-10 15:01

Min pc og jeg forstår ikke hinanden!!!!!

Når jeg vil sætte en smiley midt i en sætning, springer den automatisk ned til næste linje.

Når jeg indsætter et citat, bliver det foregående jeg har skrevet slettet, og kun citatet står tilbage.

Hvad gør jeg forkert?

Skriv venligst ikke i pc sprog, men almindeligt dansk, da mit pc sprog ikke er særligt godt endnu.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 09-01-10 15:12

Du bliver nok nødt til at fortælle lidt om dit operativsystem samt din webbrowser.
Er det Windows eller Ubuntu er det for eks. Firefox
Du behøver ikke at føle dig så allene i verden, for det samme gør min.
Jeg har bare lært at leve med det.
Men det bliver da spændende at høre svaret
Højris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 15:55

Du bruger Firefox jeg kan genkende din forklaring, engang skrev jeg til Kandu teamet og fik svar at de er opmærksomme på problemet og arbejder på en løsning, det er over 3 år siden
kan du ikke skrive koden på de smiley du jævnlig benytter? Koden til citat, kode, fed og underskreget er også noget du selv skal skrive hvis du vil sætte ind lidt under noget du har skrevet.
Det er Kandu serveren som ikke forstår din browser, teamet siger at de læser med i denne kategori så måske sker der noget, vi er efterhånden mange som har skifte den langsomme Internet Explorer ud

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 09-01-10 19:27

Jeg troede virkelig at det var mig der var dum.

Jeg bruger Windows Vista, men hvis det er Kandus server der ikke kan forstå min browser, så føler jeg mig knap så dum
Efter dum ville jeg så havde sat denne smilley, men som det kan ses, er den sprunget ned på næste linje.

Jeg må så undvære at indsætte citater, jeg har heller ikke så meget brug for det, men jeg synes det var underligt at jeg ikke kunne, når andre kunne!!

For at det ikke skal være lyv, har jeg ikke fået mail om at der var kommet kommentarer til mit spørgsmål - min pc har været på, siden jeg skrev spørgsmålet. Så jeg gik ind i "vis dine indlæg" og sandelig om ikke det var kommet svar.

Det kan være at al den frost påvirker Kandus server så den "fryser" svarene

Jeg siger tak for hjælpen.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 21:07

Citat
fed og underskreget
Hvad dælen er det ?

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 09-01-10 22:21

Jeg ville skrive til Kandu.dk, for at klage min nød, men det kunne jeg heller ikke. Da jeg klikkede på "send" kom denne tekst frem:
Værten SMTP blev ikke fundet. Kontrollerer at du har skrevet servernavnet korrekt.
Emne 'Nyt emne',Konto:'POP3' server 'SMPT', Protokol: SMTP, Port:25, Sikker(SSL): NEJ, Socket-fejl:1101 Fejlnummer: 0x800CCOD

Og det blev jeg ikke klogere af.

Hvordan gør i andre, når i skriver til Kandu.dk?

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 22:29

Du skal vist blot skrive dit indlæg i det fora, der hedder Kandu. Så skulle der være en chabce for, at Teamet ser det .

Hilsen Mm

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 22:30

Nåhr ja, her er vi jo allerede .

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 09-01-10 22:31

Hallo hallllo nu er der da noget der higger helt på tværs, !!
malmin siger
Citat
Jeg bruger Windows Vista

Det har jeg nu aldrig oplevet i vista, men som o.v.n. er inde på i firefox der er den gal hvergang.
Citat
Det er Kandu serveren som ikke forstår din browser

Efter det som vi ved nu kan det ikke være Kandu serveren den er galt med.
Men hvor ligger den hund så begravet. ??
Højris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 22:32

Skriver en mail eller skriver her i kategorien Kandu.dk, teamet siger at de læser med, den fejl du fik har jeg også set, den har ikke noget at gøre med noget du har gjort, teamet fik gang i mail nogenlunde på den tid, så de har sikkert rodet med serveren dengang vi sendte

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 22:34

Citat
chabce
Skal være chance

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-01-10 22:34

Jeg har i dag benyttet følgende E-mail adresse service@kandu.dk
Og det lykkedes for mig, at sende mailen.
Men jeg har tidligere oplevet samme problem som du skriver malmin.

Men pas på hvordan du kritiserer Kandu teamet!
Jeg blev kritiseret over - at jeg fortalte dem, at de ikke udsendte mail's, og da jeg rykkede for svar nogle timer senere - synes vedkommende at jeg kom med for hårde ord - det var trods alt en gratis side!

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 09-01-10 22:47

Tak for dit råd IBM760

Jeg gik ind på Kandu.dk "regel side" og der klikkede jeg på den e-mail adresse der stod på siden, og så kom der en mail rubrik frem, som jeg skrev i. Men jeg skal måske bare sende Kandu.dk en almindelig mail?

Jeg har snart lært mange nyttige ting, af alle jer flinke brugere.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-01-10 22:55

Du går ind på siden Kontakt Kandu.dk

Kontakt Kandu.dk

Citat
Vi vil meget gerne høre dine kommentarer, da vi bestræber os på at gøre kandu.dk så anvendeligt som overhovedet muligt for netop dig. Såvel ris som ros modtages med kyshånd.

Der er mange brugere som stiller spørgsmål direkte til os her på kandu.dk, og dette vil vi meget gerne være foruden, det er ikke os herinde hos kandu.dk, som svare på folks spørgsmål, det er derimod de andre brugere af systemet.

For at stille et spørgsmål hos Kandu.dk skal du trykke på "Stil spørgsmål" ude i menuen til venstre.

Eftersom vi får mange e-mails hver eneste dag, kan der til tider godt gå et par dage før vi når til netop din e-mail. Så hvis du har generelle spørgsmål omkring brugen af kandu.dk, så lad de andre brugere af systemet hjælpe dig.

Spørgsmål "om brugen af kandu.dk" kan stilles her : kandu.dk

Hvis du derimod har problemer med din konto eller lignende, så kan vi kontaktes på denne adresse. service@kandu.dk

Med venlig hilsen

Teamet bag kandu.dk

Og så trykker du på teksten "service@kandu.dk" på 3 nederste linie - så starter den med at lave en E-mail.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 09-01-10 23:01

Der var nøjagtigt sådan jeg gjorde, men så kom den lange forklaring om at Værten SMTP ikke blev fundet o.s.v
Og så vil jeg sætte en smilley efter o.s.v, men den springer selvfølgelig en linje ned.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-10 23:04

Flyt markøren om foran din smiley kode og tryk 1 gang på backspace knappen, den store oppe til højre i tastaturet med pil til venstre, så hopper smileyen op på plads

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 23:05

Måske du skal kopiere Kandu´s emailadr. over i dit eget mailprogram og sende derfra

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 23:07

Du kan også sætte et citat ind, bare du gør det før du begynder at skrive noget, eller selv skriver koden som jeg gør nu med Firefox på Ubuntu computeren
Citat
men den springer selvfølgelig en linje ned

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 23:09

Citat "springer" altid en linie ned.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 23:09

Spar besværet for både dig selv og teamet, de bliver bombaderet med mail og de har sikkert læst hvad vi skriver her, hvorfor kan i hidse jer op over at mailserveren er nede et par timer? se den forvirrede smiley er oppe på linjen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 23:10

Bruger du Firefox major fidus? Prøv at skrive et rigtig langt indlæg og sæt så en citat ind

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 23:11

Jeg er bestemt ikke ophidset, o.v.n. .

Hilsen Mm

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 09-01-10 23:12

Du er GENIAL o.v.n. . Nu mangler jeg bare at finde ud af at indsætte citat, så jeg ikke føler mig som en mere Jubii

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 23:16

o.v.n.
Citat
Bruger du Firefox major fidus?
Nej, det gør jeg ikke. Derfor rykker et Citat allegeveller en linie ned, når det indsættes midt i en sætning. Men hvad er en major fidus ?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-01-10 23:17

o.v.n.

Citat
hvorfor kan i hidse jer op over at mailserveren er nede et par timer?

Ja, det er umiddelbart ikke hvad Kandu svarer kl. 20:58:
Vores email server har været nede det meste af dagen, og er nu blevet startet på ny.

Men dit ur går måske meget langsomt ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 23:21

Det er rigtig sjov at bruge Firefox og så skrive et rigtig langt indlæg, derefter er der lige en citat som skal med og man trykker på citat ikonen oven over indlægget, vupti som er ALT væk som er skrevet det sker også hvis man vil skrive med fede typer som her, jeg har skrevet alle koder med tastaturet og ikke trykket på de ikoner, man bliver vel klog af skade

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 23:23

Citat
Men dit ur går måske meget langsomt ?
næ det tror jeg ikke, jeg undrede mig lidt i formiddags over at der ingen mails kom, men savnede dem ikke

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 23:24

I stedet for at bruge det der citat-fiduseri, kan du da blot skrive fx sådan her:

Kommentar til nn´s indlæg Dato: 09-01-10 22:55: Til det du skriver der, vil jeg ......

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 23:30

Citat
jeg har skrevet alle koder med tastaturet
Det må dog være besværligt. Slip ræven løs, snemand, og brug Windows Explorer .

Hilsen Major (fidus?)

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 09-01-10 23:32

Citat
I stedet for at bruge det der citat-fiduseri, kan du da blot skrive fx sådan her:

Kommentar til nn´s indlæg Dato: 09-01-10 22:55: Til det du skriver der, vil jeg ......

Jeg kan starte med et citat, men det virker lidt dumt, hvis jeg skal bruge det længere inde i det jeg skriver.

Selvfølgelig kan jeg gøre som du skriver Majormajor - og det har jeg også gjort, men det ser nu lidt smart ud med de citater!, men nu har o.v.n lært mig at sætte smiley rigtigt

malmin

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 23:35

Hvad nu hvis det er et citat fra en hel anden side, for eksempel en nyhed fra TV2? Nå ja så kan man sætte et link ind til siden, det kan man også til et indlæg her i tråden, for eksempel det tredie indlæg fra Majormajor som er skrevet klokken 22.30:
http://www.kandu.dk/spg143836.aspx#1652602

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 23:37

Citat
det ser nu lidt smart ud med de citater!
Jeps og mere strømlinet .

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 23:43

Ihhh altså o.v.n.
Citat
det tredie indlæg fra Majormajor som er skrevet klokken 22.30:
Og jeg som troede, at ingen havde lagt mærke til det lille beskedne indlæg .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 23:44

Citat
Slip ræven løs, snemand, og brug Windows Explorer
sgu da ikke på min Ubuntu computer nu må du styre dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 23:45

Før du får storheds fornemmelser, så var det altså et tilfældigt indlæg jeg valgte

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 23:47

Jamen sødeste o.v.n. da. Så må du jo anskaffe en ny komputer med et rigtigt styresystem .

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 23:50

Citat
Før du får storheds fornemmelser,
. Ikke noget problem. For dem har jeg da i forvejen .

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 09-01-10 23:52

Undskyld, men har du glemt "klods" foran Majormajor.

Det var bare et spørgsmål?

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 23:59

Ihhhhhhh altså malmin, der er ikke noget, der hedder klodsmajormajor

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-10 00:04

Er der da noget som hedder majormajor jeg har hørt om en generalmajor men aldrig en majormajor det er vist storhedsvanvid

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 10-01-10 00:06

Joooo, det er der. Hvis man vil forstærke virkningen. Derfor betegner du dig som Majormajor, for at få mere slagkraft, for der er ikke nogen/noget der hedder Majormajor. Men fejlen var selvfølgelig min, jeg skulle havde skrevet Klodsklodsmajormajor. UNDSKYLD

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 10-01-10 00:10

o.v.n. altså, se mit indlæg: Dato : 09-01-10 23:50. Jeg har kun "storhedsfornemmelser", ikke storhedsvanvid

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 10-01-10 00:12

Så, så, nu ikke mere om mig .

Hilsen Klodsklodsmajormajor

Godkendelse af svar
Fra : malmin

Dato : 10-01-10 00:27

Tak for svaret o.v.n. Du har gjort min Kandu hverdag meget lettere.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-10 00:31

Selv tak . vi lærer så længe vi lever, heldigvis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-10 00:34

Så du udsendelsen på DR K forleden malmin? Om Betlehems stjernen, du havde vist et spørgsmål om emnet engang