/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Drukket motor
Fra : Dieter
Vist : 591 gange
100 point
Dato : 09-01-10 14:31

Jeg har en helt ny Texas Fejemaskine. Har brugt den i går.
Men i dag kan jeg ikke starte den. Jeg tror at den er drukket efter mange startforøg.

Hvordan får jeg den i gang igen ?

Tændrøret er blevet renset !

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 09-01-10 14:41

Du skal bare ryste den, så kan den starte igen.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 09-01-10 14:43

´Hvis den er druknet skal du give den fuld gas uden Choker den skal have så meget luft igennem som muligt...

Træk så i snoren og et par gange... Når den skyder første gang skal du give den lidt choker, og så se om du kan holde liv i den....

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-01-10 14:45

Hvis dit tænderør var helt tørt, var den ikke druknet, når det er så koldt som det er nu og den står ude i frost, skal de have lidt meget choker lige i de første omdrejninger.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-01-10 14:53

Min erfaring er at du skal trække 2 gange i snoren med choke så trykker du ind choken og så starter den.
alimak

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 09-01-10 15:00

Som sidste udvej... brug noget diesel koldstart (æter).
Giv den en lille pust ved indsugningen,bare lige en lille pust ???.
vvdriver

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 09-01-10 23:19

Drukket motor
Væk den, eller sæt en timer-alarm til den, så skal den sikkert nok vågne op.
Håber da den holder fri et par dage.

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 09-01-10 23:21

Har brugt den i går
......
Var det i dag eller i morgen, eller om en times tid,
For så er der flere muligheder, angående dagene

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 10-01-10 03:23

Er der ikke noget med en lille gummikugle der først skal pumpes op på de små motorer til sådan en fejemaskine ?
Læs lige hvad der står i din instruktionsbog til den.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-01-10 03:44

Klassikkeren er, at man glemmer at slå stopkontakten fra igen, men det har du vel kontrolleret.
Når du har renset tændrøret, så tør det med en liggterflamme, og inden du sætter det i igen, trækker du lige i snoren et par gange (uden choker). Derefter starter du den efter instruktionsbogen.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 24-01-10 13:20

Tak for svaret Benjamin.Hansen.