/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Husvandværk
Fra : Danis
Vist : 1416 gange
20 point
Dato : 26-04-03 13:12

Jeg har så meget vand nede i min kælder, nu pumer jeg alt vandet ud i kloaken, i stedet for det kunne jeg sende det il en vandtank, mit spørgsmål er, er det nogen god ide og sætte et sandfilter og aktivkulfilter på og hvordan

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-04-03 15:10

Hej Danis

Nu har du godt nok sat dit spørgsmål under Møbel-reperation... men hvis du ikke får gjort noget ved dit "vandværk" (rep. dit vand-problem), så kommer du nok snart tilbage under "husreperation"
Hvis det vand, du påtænker at udnytte er til havebrug, så ser jeg intet formål i at filtrere. Hvis du påtænker at benytte det til brugs/drikkevand... så la' vær' du risikere at forgifte hele husstanden - absolut ikke nogen god idé, hvis du spørger mig.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-03 17:30

Hvis du vil udnytte vandet i din kælder, kunne du samle det og bruge det til toiletskyl.
Men jeg tror ikke det kommer til at lugte sælig godt. Til drikke/brugsvand - nej.
Vandrensning/filtrering kræver lidt mere end bare filter. I svømmehaller bruger man ganske vist sand- og kulfilter, men det bliver desuden tilsat klor og saltsyre i et ganske bestemt forhold, som bliver kontrolleret flere gange dagligt, med et ret dyrt udstyr af folk med nøje kendskab til dette.
Havevanding - ja.
Emesen.