/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
SIM-kort afvises hos Telenor
Fra : steenfibiger
Vist : 2553 gange
100 point
Dato : 08-01-10 11:43

Jeg har haft den samme simple NOKIA telefon og det samme SIM-kort i mange år, købt hos Orange, som senere blev overtaget af Sonofon, og nu overtaget af Telenor. Det hele har fungeret perfekt hos Orange og Sonofon, men nu som Telenor-kunde sker det ret ofte at telefonens display viser: SIM-kortet afvist. Jeg kan så slukke telefonen, tænde igen og starte telefonen op uden problemer. Hvad skyldes denne afvisning af SIM-kortet, som optræder ca. en gang om ugen, både i Danmark og i udlandet? Har det noget med Telenor at gøre? Jeg har ikke sagt noget til Telenor. Jeg kunne jo risikere at skulle have helt ny telefon eller SIM-kort. Ulejligheden er jo begrænset, så længe det kun sker en gang om ugen, men jeg undrer mig over, hvorfor det sker så regelmæssigt. En gang oplevede jeg at batteriet var helt tømt for strøm. Er det fordi den har brugt meget strøm i et forsøg på at holde forbindelsen?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-10 11:46

Jeg tror det er din telefon/batteriet der er noget galt med og ikke SIM-kortet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-10 11:52

Og jeg tror det er SIM kortet der har en fejl, kontakt Telenor og de sender et nyt SIM kort med samme nummer, det kostede ikke en krone for mig da jeg fik nyt SIM kort fordi det forrige var for gammel, jeg bruger også Telenor

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-01-10 12:28

Nu har jeg to forskellige svar. Indtil videre kan jeg leve med problemet.
o.v.n.: Bliver det gamle SIM-kort lukket i samme øjeblik man bestiller et nyt? så man er uden telefon indtil det nye SIM-kort kommer?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-10 12:40

Det kan jeg sige ja til, da jeg havde lagt telefonen kunne den ikke bruges mere de kunne da godt vente et par dage så jeg kunne nå at modtage det nye kort, mit gamle kort var så gammel at den krævede flere volt end de nye telefoner kører med, kan det være tilfældet med dit kort?
Husk på at det ikke er skråsikre svar vi kommer med her, kun kvalificerede gæt

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-01-10 12:40

Problemet opstod i forbindelse med overgangen fra Sonofon til Telenor!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-10 12:41

Sikkert ikke tilfældet for dig, du bruger samme telefon - jeg havde købt en ny

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-01-10 12:42

Det er samme telefon og samme SIM-kort jeg har brugt gennem alle årene, og ellers fejler hverken batteri eller telefon noget!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-10 12:42

Det er jo bare et navne skifte, der er ingen forskel på teknik eller andet da de kom til at hedde Telenor

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-10 12:45

Kender du en som har en anden udbyder? Du kunne jo prøve at skifte SIM kort i telefonerne, bare for at se om problemet følger telefon eller SIM kort, men lad nu være at ringe helt vildt med en anden mands SIM kort

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-10 12:49

Jeg har altid min telefon tændt, døgnet rundt året rundt, og den bliver ladt op næsten med samme interval hver gang

Så jeg sidder lige og tænker, at det måske alligevel er batteriet og ikke telefonen, når din tlf. også kun skaber sig en gang om ugen

Du har vel ikke mulighed for at afprøve et andet batteri, inden du beder om nyt SIM-kort

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-01-10 13:28

Nu er det altså også sådan at det anbefales at slukke sin telefon en gang imellem, - for når du tænder den søger den samtidig opdateringer.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 08-01-10 13:42

blot til info ..
Orange blev overtaget af Telia

"8. jul. 2004 12:03Telia har opkøbt den danske del af Orange for 4,5 mia. kroner af France Telecom. Dette inkluderer Orange's underskud på godt 2 mia. kroner."

at din telefon skriver simkort afvist betyder at simkortet kommer ud af position eller evt er slidt og ved at være slidt ned, så du skal have det byttet hos sonofon/Telenor.
du ringer blot til deres kundeservice så sender de dig et nyt.

vh
D9N

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-10 15:59

Citat
at din telefon skriver simkort afvist betyder at simkortet kommer ud af position eller evt er slidt og ved at være slidt ned, så du skal have det byttet hos sonofon/Telenor.
du ringer blot til deres kundeservice så sender de dig et nyt.

Enig

Og en tilføjelse, så ka det evt. også skyldes støv o.lign. der er kommet ind i telefonen gennem tiden, som så har sat sig i "forbindelsen" mellem kortets chip og telefon.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-01-10 18:28

Dert smarteste er at gå ind i en butik.

Der kan de lave det nye sim kort med det samme, og så risikerer du ikke at skulle undvære telefon i et par dage.

MEN få dem til at ringe til kundeservice og sikre at det er uden beregning, ellers vil der pludselig optræde et beløb for sim kort udskiftning på din næste regning.

Og som en anden har vævnt, så er det en rigtig god ide, at slukke sin telefon en gang om ugen, bare et par minutter, og så kan den tændes igen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-01-10 21:40

Citat
mit gamle kort var så gammel at den krævede flere volt end de nye telefoner kører med

Samme forklaring fik jeg hos Sonofon da jeg skiftede til en nyere arbejdstelefon, kortet var vel 4-5 år gammelt.
Til gengæld havde jeg privat et TDC-kort helt fra 1996, det virkede i 4 telefoner december sidste år, og kun kasseret idet jeg skiftede abonnement.

Chippen kan være slidt, ligesom det sker for dankortet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-01-10 21:42

Citat
det virkede i 4 telefoner december sidste år

Schludder
Det virkede i 4 telefoner INDTIL december sidste år.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-10 11:07

Det kan være meget mere banalt.

Det hvor dit simkort er sat i der en række kontaktflader med kuldbelægning. En at disse kontakter kan have en dårlig forbindelse.

Det bedste er at tage kortet ud og tørre guldfladerne af med en klud med lidt isopropylalkohol på.

Jeg havde det samme ned en firmatelefon for nogle år siden. Da der ikke går støm af nævneværdig størrelse i de små kontakter, er der ikke noget til at holde dem rene.

Når dy har renstet kortet og sat det i igen, er dine problemer formentlig væk.

vh Ben

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 10-01-10 12:57

Jeg prøver at rense kontaktfladerne, tak Benjamin.Hansen. Og tak til alle andre for de mange tips og ideer.

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 18-01-10 10:27

Tak for svaret Benjamin.Hansen. Dit råd har virket i foreløbig en uge. Det fungerer nu perfekt.