/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Hvorfor sover printeren. ?
Fra : Højris
Vist : 538 gange
200 point
Dato : 08-01-10 05:20

Dyret er en HP Pavilion og så med ubuntu 9.10 og firefox.
Det gik faktisk temmelig hurtigt med at finde driver og hvad den nu fandt på.
Men når jeg sender et dokument sker der ikke og en hujende fis.
Og dog sker der det at den "altså printeren" starter med at gå fra dvale tilstand og så op til at melde 100%normal 01
Derefter sker der så ikke mere. Hvorfor ikke ???? og hvordan får jeg scanneren med også.
I Windows virker det.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 08-01-10 07:45

Start med at skrive hvilken model pinter det er samt hvilken Linux Distro ?

Det kan jo sagtens være at systemet foreslår en driver ( men som slet ikke kan bruges)
F.eks på job har jeg en Ricoh MPC4500 (Som bruger HP laserjet 2200 driver)

Men sådanne er der s? meget - men uden info kommer man ingen vegne.
check evt lige output af /var/log/errors - syslog og messages!

Det giver e ide om hvad der foregår i systemet!

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 08-01-10 13:13

Ja selvfølgelig, det var en forglemmelse.
Dyret er en HP Pavilion og så med ubuntu 9.10 og firefox.
Printeren er en Brother 165 c

Citat
samt hvilken Linux Distro ?

Distro er ubuntu 9.10
Citat
check evt lige output af /var/log/errors - syslog og messages!

Det giver e ide om hvad der foregår i systemet!

Hvor henter jeg de output og logs.
Højris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-10 14:27

Som der står så skal finde logs i mappen VAR som du kommer til fra Filsystem - mappen Var - mappen Log, du finder nemt flere syslogs og messages og hvis der har været nogen fejl så er der også en eller flere errors, er der en error så åben den og lad peque vejlede dig, jeg kan ikke fatter nemlig ikke en brik af alle de logs

Kommentar
Fra : slynglen

Dato : 08-01-10 17:11

Har du kigget i printerens egenskaber ? det ser sådan ud på min maskine ( ubuntu 9.04 )

http://peecee.dk/uploads/012010/printersettings.png