/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Intern til ekstern
Fra : zebra_fisk
Vist : 329 gange
100 point
Dato : 07-01-10 18:53

Hej...
Jeg har en Hp pavillion stående hvor bundkortet er gået, men så tænkte jeg at jeg vel stadig kunne bruge harddisken.
Mit problem er så om jeg kan/hvordan jeg får den lavet ekstern har læst lidt om noget med harddisk kabinetter. Harddisken er en "Serial ATA-150" findes der et kabinet til den og vil det virke på Mac
Er der evt. en anden måde at gøre det på.
Og til sidst vil jeg kunne boote den op med den windows der ligger instaleret på harddisken.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-10 19:18

Jeg har sådan en harddiskboks, en NQ 14001 fra NorthQ og i den har jeg en gammel harddisk fra min tidligere computer. Den kører på IDE stik men hatddidkboksen kan også køre med SATA.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-10 19:27
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-10 19:28
Kommentar
Fra : edison

Dato : 07-01-10 19:37

det er inted problem, de bokse kan du købe mange steder, bare husk at den skal ha extern
strømforsyning,
hvis du er heldig kan du boote fra den, problemet er bare driverne til din nye maskine, og at du skal aktiver windows igen. altså ny nøgle, da win instalationen er lavet til dit gamle bundkort

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 20:26

Citat
men så tænkte jeg at jeg vel stadig kunne bruge harddisken.

JA

Citat
Mit problem er så om jeg kan/hvordan jeg får den lavet ekstern

Køber en af oven-nævte bokse.
ELLER sætter den til din PC som Harddisk # 2 i så fald skal den køre som SLAVE

Citat
vil det virke på Mac

Tvivler, da MAC sikkert kører andre formater end MS

Citat
Og til sidst vil jeg kunne boote den op med den windows der ligger instaleret på harddisken

KUN hvis bundkort/ og andet, er det samme (Hedder det samme) som det, den kommer fra.
OG SLET ikke på en MAC

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 20:28

Citat
granner???

Noget GALT med dine taster
Citat
hatddidkboksen

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 20:31

Citat
"Serial ATA-150"

Har 2 bokse til salg, lige til at smide en 2,5 i, med USB kabler.
Så kan du altid hente DATA tilbage fra disken, og bruge den som EXTERN.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 20:42

Har 2 andre, som du kan afspille film/ data/ musik - med på TV & samtidig bruge som extern på din pc??
Til 2.5 disk.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 20:44

Citat
eller 2,5" (bærbar)

http://www.datamarked.dk/?id=418&recordid=3394
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=178217

Det var DYRT
selv på QXL er de billigere.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 20:46

Citat
http://www.datamarked.dk/?id=418&recordid=3394
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=178217

Og begge er til SATA = ikke ata/ pata

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 20:47

IT`s a wild world _ derude.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-10 21:19

Citat
Harddisken er en "Serial ATA-150"

MOn ikke det var en SATA der skulle til spam-free

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-10 21:39

Citat
hatddidkboksen

Ja sådan er det når man skal skynde sig lige inden man skal gå. Og så er lyset slukket.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 23:33

Citat
MOn ikke det var en SATA der skulle til spam-free

JO___I DINE LINKS ER DET SATA
SPØRGER SKULLE HAVE ????? en ATA/ pata?????__ELLER ?????????

Citat
Ja sådan er det når man skal skynde sig lige inden man skal gå. Og så er lyset slukket

OSSE FOR DENNE PROFIL_ nogen der vil overtage den`?

Smutter og kommer ikke igen.

Men skal lige have fyret de sidste pinger af

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 08-01-10 15:27

Citat
Smutter og kommer ikke igen.

Men skal lige have fyret de sidste pinger af

= Ualmindelig forvirret