/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gemme ALT på ekstern harddisk
Fra : Sbasse
Vist : 1430 gange
200 point
Dato : 07-01-10 18:05

Hej Derude

Jeg har hørt, at man kan gå ind et sted i computeren og flytte alle sine dokumenter, nøgler, m.m. over på en ekstern harddisk/andet, inden man formaterer sin computer.

Jeg har en Acer Aspire 9420 med Vista.

Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 07-01-10 18:16

brug acronic det kan bruges i ? dage uden betaling

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-01-10 18:19

Gå ind og lav en alm. backup fra dit C-drev til din externe HDD Eller kopier det over på din externe HDD.

Fx: kopi dok til Drevbogstav for extern HDD.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-10 01:44

Windows har en indbygget backup funktion, find under Start, Alle programmer, Tilbehør og ellers kan du da manuel flytte eller kopiere dine mapper over på den eksterne

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 08-01-10 09:57

Hvis du har Windows 7 kan du lave en 100% kopi af din nuværende computer. Så slipper du for at installere alle programmerne igen og du har alle filer, mails etc. Det ligger under controlpanel system og sikkerhed -> sikkerhedskopier -> systemafbildning. Det er da også muligt, at man kan det i de andre windows versioner. Det sparer dig i hvertfald for en masse tid, hvis det virker.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-01-10 10:41

Du kan også Clone hele din HD med noget clonesoftvare, jeg bruger Norton Ghost

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-10 06:28

Du kan lave et 'mirror'/'image' af hele din harddisk med Norton Ghost:

http://www.symantec.com/norton/ghost

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sbasse

Dato : 12-01-10 21:12

Hej Alle
Tak for jeres besvarelser, og undskylder det sene svar, jeg har ikke fået besked om at nogen har skrevet på mit indlæg.

Da jeg "ingen besvarelser" fik, så begyndte jeg at gemme alt mit skrammel på den eksterne, dok for dok, noget værre mak-værk.

Annuller spørgsmålet
Fra : Sbasse

Dato : 12-01-10 21:14

Jeg annullerer dette spg., da jeg desværre "ingen svar" modtog, og derfor ikke synes jeg kan give point til én bestemt. Og derudover var det meget kringlede svar som blev givet, - er ikke lige så meget inde i div termer.

Tusind tak for jeres hjælp!!!!!