/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Uopdragent og provokerende vejr.
Fra : Heidi-Ho
Vist : 863 gange
100 point
Dato : 07-01-10 15:15

Nøøøj, hvor vejret i hele Europa opfører sig uopdragent og umodent.
Har Al Gore og hele hans hale af nikkende ja-sigere, ikke forklaret det uopdragne vejr, at det skal opføre sig varmere - ca. 2 grader (fra hvilken år det så skal måles fra, har vi ikke fået noget at vide om) og ikke opføre sig som nu, hvor sneen bare vælter ned og havene frysser til.

Lige før jul blev der interviewet, (i dansk tv oven i hatten) en selvbestaltet klog vejrmand, der udtalte sig nok så skråsikkert om, at de hvide jule som vi engang i fortiden havde haft (????) det var slut nu... snemandsbygning i juletiden er slut.!!!!!
Men hvad gjorde det uopdragne vejr.?? Jo, det havde den frækhed at give os hvid jul....tsk, tsk. tsk....hvad skal det dog ikke ende med.? En ny istid.?

Det store spørgsmål der blæser i snestormen; Vil Al Gore nu lave sine dommedagsprofetier om.?
Vil dommedagsprofeterne omsider skele lidt til Henrik Svensmark teorier.???

Dommedagsprofeterne omskriver nok den gamle talemåde; een svale gør ingen sommer - til , 30 graders frost gør ingen vinter.

Nu vil jeg gå ud og bygge en snemand. Jeg henfaldes til barndommes sorgløse år - og kan høre min bedstemors ord for mig;
"Gak yd og byg dig en snemand, men placer guleroden det rigtige sted, din skarnsknægt"!

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 15:22

Alle klager over vejret_ men hvem gør NOGET ved det.

Syntes det er rart nok, bare man har det varmt, når man kommer hjem.
Vågnede med 13* og syntes nok, at det var koldt, og vandet var frosset.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 15:26

Citat
Det store spørgsmål der blæser i snestormen; Vil Al Gore nu lave sine dommedagsprofetier om.?

Det er for sent at rette op på alt hvad vi har ødelagt,
men der er bare ingen der vil indse DET.

Hvem i alverden skulle kunne få Nordpolen til at fryse til igen.
Skal man lave en kæmpe fryser til det, tænk på al den CO2 det ville koste.

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 07-01-10 15:31

Det er sku for at vi skal betale noget mere i miljøafgift. Sådan de kan få flere penge til sig selv.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-01-10 16:15

Jeg er glad for at høre, at nogen i din familie vidste, hvor du gerne ville placere guleroden, skarnsknægt

For øjeblikket har Australien varmerekorder, men de ligger jo også langt væk fra os, eller osse er det omvendt.

Mit konstante, og aldrig besvarede (fornuftigt altså) spørgsmål når man beskylder politikerne for at bruge klima til at opkræve flere skatter osv., er, hvorfor skulle politikere, der har en tidshorisont frem til næste valg, bruge et så langsigtet, og for en del menensker kontroversielt, problem til at opkræve skatter med. Hvis de vill opkræve flere skatter er der masser af ting, de kunne tage op, som kunne påvirke næste valgkamp, fx beskæftigelsesarbejder med at renovere jernbaner, broer, veje, kloakker, som kun bliver dyrere ved at blive udskudt, og som kunne få folk i arbejde i år!

Der er næppe mange af de nulevende vælgere, og slet ikke politikere, der vil kunne mærke evt. resultater af klimaindsatsen.

Fogh kørte jo klimafrihjul 6 år (ikke en frø, ikke en fisk osv), hvorfor skulle han have vendt på en tallerken hvis ikke han var blevet overbevist (i det mindste om det ville være en god idé at give Dk et bedre image og en FN-konference), DF kører stadig på frihjul, det er da på kort sigt det nemmeste.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-10 16:15

Det hele er for at bremse udviklingslandene i at udvikle sig, for ellers er der ingen vi kan udnytte.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 07-01-10 16:21

Nu hvor fredsønskerne fratager politikerne de menneskelige fjendebilleder, har de opfundet en ny fjende, nemlig CO2, for at få os til lommerne og stemmeurnerne. Sagen er, at vor klode altid har haft temperaturudsving, også længe før vi mennesker begyndte at futte kul og olie af.
Det er naturligvis rigtigt, at det er klogt at spare på resurserne, så der er noget til de næste, men hovedproblemet er, at vi formerer os som kakerlakker og nu er blevet så mange, at vi også bor der, hvor jorden skal have fred til, at restituere sig. Desuden er det meget værre med alle de kemiske forbindelser vi selv har skabt, dem er kloden ikke gearet til, at nedbryde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 18:15
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 18:19

Eller hva' med Grønland

http://www.dmi.dk/dmi/byvejr_gl?by=4390

Det lyder da helt sjovt... at der er varmere nordpå end her

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 07-01-10 18:20

Og jeg der troede, at Heidi-Ho var en pige - ikke en skarnsknægt .

Kan man bygge snemænd, når sneen er under 5 minusgrader ?

Hilsen Mm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 18:22

Citat
Kan man bygge snemænd, når sneen er under 5 minusgrader

Det må jo komme an på en prøve

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 07-01-10 18:26

Citat
Det må jo komme an på en prøve
Puh-ha-da, der er sq alt for koldt og mørkt
udenfor nu til at lege .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 18:30

På med flyverdragen og denne her

http://www.friluftsgrej.dk/lygter_kikkerter/pandelamper_77_da/

Rigtig god fornøjelse

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-01-10 19:20

Citat
Og jeg der troede, at Heidi-Ho var en pige - ikke en skarnsknægt

Næ,jeg er ikke en pige, jeg er og bliver en skarnsknægt.
Heidi-Ho, er sammensatte bogstaver fra mit for - mellemnavne og efternavn....

Om man kan bygge en snemand når det er frost.?.....Joooo, det gik. Meeeeeen, man skal ikke nyse....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-10 19:22

Det er ikke vejret der er noget i vejen med. I morgen formiddag skal jeg ud og gå tur, vi er nødt til at finde ud af om der er meget is på søerne og om dyrene har det godt. Ja det er koldt, men hvor er det skønt at komme ind efter en tur på 5 km.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 07-01-10 22:45

Citat
Heidi-Ho, er sammensatte bogstaver fra mit for - mellemnavne og efternavn....
Herligt .

Og det er sq nogen dyre pandelamper. Så jeg tog en peterolsenlampe, masser af tøj på, men jeg kan ikke få den skide sne til at hænge sammen. Nu vil jeg tage mig noget aftensmad, få noget varme i hænder og alle andre steder igen, og hygge mig lidt. BRRRRRRRR, hvor var det koldt .

Hilsen Mm (Ja, fjæset er blegt, og tuden er rød efter al den leg i sneen )

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 07-01-10 22:50

For sgu da også. Jeg må også være en skarnsknægt, for jeg har lige opdaget, at Nordsted1 har bl-et mig . Så undskyld til Nordsted1, fordi jeg kaldte dig en sur stodder .

Hilsen Mm (Det varer åbenbart længe, inden næsen også bliver hvid)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 22:53

Citat
Og det er sq nogen dyre pandelamper
Jeg ondte dig det godt, men altså en anden gang kan du bare købe dem i en tigerforretning, de er ganske udemærkede... manden bruger dem når han skal grille på campingpladserne når det blevet mørkt

I stedet for en snemand, kan du så ikke bygge en lille beskeden igloo... husk rigeligt med huller i, og så sæt fyrfadslys i, det er så hyggeligt, og så er det hurtigere bygget end en snemand

Du må lave noget kaka

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 22:57

Ups jeg ophæver BL øjeblikkeligt, den blev taget i brug, da jeg troede du var superspammeren

ps... jeg er en stodder-inde

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 07-01-10 23:08

Det glæder mig meget, og det skal du have tak for . Og jeg er heldigvis ikke "den unævnelige".
Citat
ps... jeg er en stodder-inde
, hvordan skulle man nu også vide det. Ihh altså. Og Heidi er en knægt. Man bliver aldeles forvirret . Nu vil jeg bare spise og IKKE "se" mere om sne og igloer for i aften. BRRRRRRRRRRRR . Så hyg jer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 23:17

Der skal da godt nok ikke meget til at forvirre dig

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 08-01-10 00:51

Det har du ret i, men hellere være for-virret end weird . (Nok det uopdragne vejrs skyld ). Men nu har jeg fået lidt føde, varmen og så god nat til hr. Heidi og fr. Nordsted1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-01-10 14:12

Lige et godt råd til jer snemænd og iglo byggere - og naturligvis også til andre der opholder sig i sneen....hmm... jeg kunne måske ha' valgt at sætte det gode råd i den rubrik der hedder "tips og gode råd" og score et hav af stjerner for rådet....men nej, det er nu rådet skal bruges.......

Det kommer her....

Når man er blevet svedig efter at ha' rendt rundt og bygget snemænd - eller iglo'er, så kan man godt føle sig lidt tør i halsen. Fristende er det, at liiiige tage lidt sne op i munden og læske den tørre gane....Men.!!!! Hold jer for guds skyld langt væk fra den gule sne.!!!!!

Det var bare et pisse godt råd.

Mvh.

Hr. Heidi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-10 14:47

Tak for det gode råd... godt jeg ikke er farveblind

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 08-01-10 16:29

. Man er altid modtagelig for gode råd. Så mange tak for det. hr. Heidi, men den der hvide sne er sikkert osse forurenet, så snup en "Snebajer" fra Albani

Hilsen fru Major

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-01-10 19:03

Kære fru Major.

Nu endelig ikke for mange snebajere fra Albani. Man bliver så pis...æh tissetrængende af at drikke bajsere i kulden - og så er det jo, vi får gul sne.

Vil I høre en gammel historie.??...........................................Jo, I vil.!!!

2 tømrersvende stod skiftevis, og sparkede hinanden i skridtet, da pastoren kom forbi.

"Hør, mine gode venner, gør det der ikke bare en lille smule nas".?? Spurgte præsten.

"Naaarj, vi har da sikkerhedssko på"

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 08-01-10 19:27

.

Det er jo så ikke lige alle, der kan stå op og skrive deres navn med tis i sneen .

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-01-10 21:18

Citat
Det er jo så ikke lige alle, der kan stå op og skrive deres navn med tis i sneen

Nej det har du ganske ret i - især ikke, hvis man hedder, Isabella.

Må jeg i den forbindelse sakse en sang fra Ørkenens Sønner.?.........................Jow, jeg må.!

Skal synges til melodien: Loveletters in the sand. I ved, den der med Pat Boone - ham smørtenoren - I ved nok....

Når du rejser din vej,
Så synger jeg for dig,
imens jeg tisser dit navn i sneen.
Folk som kommer forbi,
Vil se en lille pige,
Stå og skrive med spredte ben.
At skrive Ib - at skrive Ib,
Og Bo - at skrive Bo,
Er el-ementært.
Men johnny Nu - men Johnny Nu,
Det er - det navn det er,
Fortvivlende svært.
Åh Johnny skynd dig og kom,
Før blæren den er tom.
For jeg stå og tisser dit navn i sneen.
Hun står og står og tisser hans navn i sneen

Mhv.
Hr. Heidi-Ho

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 08-01-10 21:50

http://peecee.dk/upload/view/216170

Her er der da nogle piger, der øver sig, blot ikke i sneen .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-10 21:56

Og her løsningen

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 08-01-10 22:16

Citat
Men johnny Nu - men Johnny Nu,
Det er - det navn det er,
Fortvivlende svært.
Så er det altså slet ikke så svært for os alligeveller .

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-01-10 23:28

EJJJJJJ.!!!!! Hvor godt, Major og Nordsted. Jeg må lige tygge på den til i morgen.

Sov godt, Piger.

Mvh.

Hr. Heidi-Ho.... Jode læi haj hoooo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-10 23:31

Hva' ska' du tygge på

Accepteret svar
Fra : Majormajor

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-10 00:28

Det kunne jeg altså også godt tænke at vide . Og med den "Tislet" får vi ikke, som herrene, de sidste par dråber i trussen .

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-01-10 14:53

Hejsa igen......HIK......

Jeg har i formiddags udført et forsøg - og nu vil konen skilles.!!!???
Jow, nu skal I bare høre - jaeee....altså læse, hvis det skal være korrekt - og det skal det jo.

NÅ!!!

Her i formiddags kørte jeg hen til kiosken, som ejes af en flink, dejlig mand, som forøvrigt er Inder. Gandi, kalder vi ham. Det gør vi - byens borgere, fordi hans navn er ligeså lang som et ondt år.
Gandi går altid rundt med stor en turban på evigt smilende hoved. Gandi er gift med en kone, selvfølgelig, og har 4 søde børn.

Byens bedste borgere har altid spekuleret på, hvordan i hede hule helvede Gandi kan leve af kiosken, når der både er kone og 4 børn der skal fødes.
Nå men, skattefar undrer sig også over hvordan Gandi og familie kan tjene til livets ophold - så meget handel er der da heller ikke.
Skæbnen ville da også, at Skattefar en dag kom på besøg. Nu er jeg jo ikke den der render med sladrer, men onde tunger i byen påstår, at der mødte 4 flotte sorthårede revisorer op en dag i kiosken og ville se Gandi's regnskaber. Onde tunger påstår ligeledes, at der gik 5 timer før de kom ud af butikken igen, men denne gang var de totalt gråhåret og så meget forvirret ud i ansigtet. Og Gandi.? Jaeee, han lever stadig i bedste velgående..Og spørger man ham om hvordan de gik med skattefars besøg, griner han over hele hovedet så turbanen rykker frem og tilbage, og siger med udstrakt arme "Skattefar ikke finde fejl hos Gandi.....Narjjjjjj, narjjjjjj. Gandi ærlig mand....Jarh, jarh.

Nå men, det var dette hersens forsøg vi kom bort fra. Jeg kørte som sagt hen til Gandi - "Papa's Kiosk" Hedder biksen - så hvis I nogen sinde kommer til en by hvor I finder "Papa's Kiosk - ja, så bor jeg nok ikke langt derfra.
For nu at gøre en kort historie lang - eller er det omvendt.? så bad jeg om 4 Albani sneøl.
"Det har mig ik på lager" grinede Gandi. "Du kan få rest af min Tuborg sneøl, Jah".?
Jeg fik så 4 Tuborg sneøl. Ud i bilen, og hjemad på raske fjed.

Da jeg kom ind i køkkenet knappede jeg en sneøl op. Konen så godt nok overraskende ud.
"Hvaaaad har du gang i".? Spurgte konen undrende.
"Jeg skal lave et forsøg med 4 sneøl".! Sagde jeg
"Hmmmmm.....Hvordan forsøg.? Har du tænkt dig at drikke 4 sneøl inden middag".!!! Spurgte konen og rystede på sit kønne hoved.

Nå enden på det hele var, jeg drak 4 sneøl. Godt nok må jeg indrømme, da jeg havde drukket de 2 skulle jeg godt nok tisse.....Meeen, da det var et forsøg måtte jeg hellere holde mig indtil alle sneøl var drukket.
Nå, ned med de sidste sneøl. Århhhh for helvede skulle jeg tisse nu. Ud ad køkkenet i en fart.
Jeg hørte godt nok konen råbe - "Hvad sker der dog".? Og i farten råbte jeg tilbage - "Jeg skal lave et forsøg".!!!
Jeg for ud i naboens sneklædte pløjemark. Lynede op, trak kalorius frem, der forøvrigt havde fået en normal størrelse p.gr.a. kulde Og så begyndte jeg at skrive - tissende - KRISTENDOMSKUNDSKABER. - OG.!!!! Jeg skrev det sku'.!! Dog indrømmer jeg, at der liiige var tis nok i tanken til at sætte punktummet, men det blev sat.

Da jeg lettet kom ind i køkkenet igen, stod konen fuldstændigt måbende - og nærmest hvislende imellem de sammenbidte tænder "Hvad ind i hede hule helvede har du gang i".!!!??????
"Jeg laver da forsøg. Jeg ville se om jeg kunne skrive, med tisseleifen, kristendomskundskaber når man havde drukket 4 sneøl. Vil du med ud og se hvor flot det står".?
Konen rystede på hovedet og sagde disse sårende ord; "Du trænger da til at komme lidt ud i samfundet - IDIOT....Jeg tror jeg vil skilles".!!!!

Nå, jeg må hellere tage en middagslur først............ før jeg bevæger mig ud i samfundet og bliver skilt.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 21:24

Citat
og 4 børn der skal fødes.
Så går det da helt galt for Gandi, når han til den tid har 8 unger at "føde" på, men ham og konen kan jo bare nøjes med de 4, som de allerede har .

Og for satan da, hvor er du tarvelig. Nu fik jeg sq ondt i hele kraniet af grin. Skøre skid . Men jeg kan ikke fatte at konen vil skilles. Hun burde være meget stolt af sin meget fantasi"fulde" mand, nemlig . KRISTENDOMSKUNDSKABER. - Hvor får du det dog fra . Og som du dog kan med tisseleifen .

Mon Nordsted1 kan kyle 4 snebajere ned, og så forsøge med "Tisletten"? Jeg falder om efter 2½ ølbajer .

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-01-10 22:14

Ja ja, Majomajor, prøv du at drikke 4 sneøl, blevet kaldt idiot, truet med at blive skilt (hvem fanden skal så forsørge en.?) Og så i en halvbrandert, skrive et indlæg - så ryger der hurtigt et par finker

Nå men, konen er blevet sød igen....Hubba....hubba.... troede jeg.....liiiiige - og kun lige indtil jeg fik sagt; Elly, din gamle hugorm, i morgen laver vi forsøget med dig. Som ekstra hjælp får du lov til at bruge tisseletten, plus, som ekstra bonus får du lov til at drikke 6 guldøl med gashåndtag......og så skal du bare tisse-skrive; Shalom aleikum.
"Sådan noget pis beskæftiger jeg mig ikke med" Sagde hun.

Åhhh for fanden da, hun er sku' da osse så pissekedelig

Hyg dig Majormajor - godt nickname iøvrigt - og særlig når man udtaler det på engelsk - sådan her;
Mædjormædjor - var det korrekt udtalt.?

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 22:27

Hejdu Heidi.

Heidi altså. Kan du SÅ styre dig . Det er sq noget herligt pis, du fyrer af .

Her er så lige et program, hvor du kan lave et gratis-foto af dig selv.

http://www.peters1.dk/sjov/ansigt/?nr=1

Og hyg dig selv Heidi, som vel på dansk udtales: Haidi
Citat
Mædjormædjor
Ser helt rigtigt ud . Og udtal det så efter indtagelse af 6 snebajere .

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-01-10 08:55

Hold da kæft - det billede der kommer frem, det ligner jo.

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-01-10 09:04

Tak for svaret Majormajor - alias Mædjormædjor.
Tak for sjov "ordleg"

Nordsted, også en tak til dig.

Kort sagt, det var pisse hyggeligt at skrive med jer. Jeg blev sku' i helt godt humør.

Mvh.
Hr. Heidi-Ho.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 10-01-10 12:56

Og selv tak til dig søde Heidi (Haidi). Pragtfuldt at "snakke" med dig , Granner, Nordsted1 m.fl. . Jeg er stadig i et vældigt godt humør. Har nemmerlig læst hele tråden igennem igen .
Citat
Hold da kæft - det billede der kommer frem, det ligner jo
Så er du sataneme en flot fyr .

Mange varme hilsner fra Mædjormædjor . (Herren i huset er fhv. generalmajor )