/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Lorte Kandu.dk
Fra : webgun
Vist : 841 gange
100 point
Dato : 07-01-10 04:52

Hvad er entlig meningen med dette forum?.
Jeg er godt træt af at man efterhånden ikke kan stille nogen spørgsmål uden at tråden fluks omdannes til et Chatforum, brugerne imellem. man ser 100% bort fra det , først nævnte spørgsmål??.
Og alle de "superbrugere" laver ikke andet end at undskylde med "at de er her ihvertifald ikke for pointenes skyld" og det er jo netop det som er direkte løgn. hvis man opretter et spørgsmål med nogle fornuftige point, så synger de kloge hoveder som de har forstand til, gud hvor jeg brækker mig

Kommentar
Fra : webm

Dato : 07-01-10 05:14

Det er faktisk frivilligt at være her, hvis du ikke kan lide lugten i bageriet er du jo velkommen til at finde et andet...

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 07-01-10 06:14

Citat
gud hvor jeg brækker mig
Håber du har brækposer

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 06:40

Tja, det var så 2 gode eksempler på det + mit indlæg.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 07:39

Jeg vil da gerne have nogle beviser på bordet -- ikke kun et, men flere, da det åbenbart er et problem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-10 07:50

Problemet er i de fleste tilfælde spørgsmålstillerens EGEN skyld...

Man stiller et spørgsmål som brugerne så vil have uddybet for at kunne svare, men spørgsmålstilleren svarer ikke før 14 dage efter

Dermed går det hele i stå (selvsving) og svarerne begynder at gætte sig frem til forskellige løsninger ud fra EGEN overbevisning

Sådan fungerer Kandu IKKE....

Fidusen er netop den hurtige respons på det meste.

Derfor bør man BLIVE ved sit spørgsmål hvis man vil undgå det går op i "fnidder" mellem de øvrige...

Det er IKKE Kandus skyld at brugerne ikke kan finde ud af at bruge sitet på en ordentlig måde....

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 07-01-10 08:10

Det skyldes kandu uret som går forkert

Kommentar
Fra : pve

Dato : 07-01-10 10:44

Citat
Det skyldes kandu uret som går forkert

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-10 10:53

Her stiller du et spørgsmål.
http://www.kandu.dk/Spg142862.aspx

Du får så nogle gode forklaringer fra forskellige vinkler.
At du så ikke forstår forklaringerne er ikke din skyld.
Det er dem som svarer der ikke er gode nok.

Og her får du så det sidste forsøg på at hjælpe dig:
http://www.kandu.dk/Spg142862.aspx#1639179

Men det er længe siden du selv deltog i spørgsmålet.
http://www.kandu.dk/Spg142862.aspx#1639075

Men men men - du havde lagt dit spørgsmål i kategorien Smalltalk (småsnak) som er beregnet til at snakke om alting og hvor det ikke behøver at være seriøst.

Så måske du burde rette "lortekandu" til lortebrugere på kandu.

Ps. Dem der svarer på Kandu.dk er brugere ligesom dig selv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 11:08

Eyvind til det første spørgsmål, svarer jeg således

Citat
Jeg gør følgende

Kopierer teksten ind så den er i musen (ctrl+c)- som Exterminator skriver, så teksten bliver blå og så kopier ind

Dernæst trykker jeg på papirclipsen (ikonet ved siden af smilyen)

Når jeg så får citattegnene frem, flytter jeg markøren indimellem de to tegn, og sætter teksten ind --tryk crtl+v

Inden du sender, kan du trykke på luppen oppe til højre - så kan du se om det ser rigtigt ud

Citat
Det er dem som svarer der ikke er gode nok.

Syntes du, det kunne være forklaret bedre...Webgun, må da også spørge igen, og fortælle hvor præcist det går galt... Det kan være temmelig svært at forklare, når først man selv kan hitte ud af det, for så bliver det nemt for os der bruger citat

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-10 12:53

Hi hi Eyvind ..som du ka sige det

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-01-10 12:57

Kommunikation på skrift er altid svært.

Man misforstår nemt hinanden.

Spørgeren er nødt til at tænke sig godt om, og formulere spørgsmålet, så der kommer så lidt misforståelser, som muligt.

Giv hinanden "lidt snor".

Man får ikke mange point for at sidde og ærgre sig over, at andre hjælper andre og derved får point.

Misundelighed klæder ingen...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-10 13:24

Citat
Spørgeren er nødt til at tænke sig godt om, og formulere spørgsmålet, så der kommer så lidt misforståelser, som muligt.
helt rigtigt sagt, eller i det mindste selv deltage og specificere hvad der ønskes, netop profilen her glimrer med sit fravær i egne spørgsmål og så kan der nemt gå småsnak selv i den mest seriøse tråd, så kom på banen webgun og vær administrator i egne spørgsmål, det du lukker ud her er helt hen i vejret set i forhold til din egen manglende indsats

Kommentar
Fra : webm

Dato : 07-01-10 22:56

Det lader til at være "Spildte Guds ord på Ballelars"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 22:58

Mon ikke det bliver læst ved lejlighed

Kommentar
Fra : webm

Dato : 07-01-10 23:04

Citat
Mon ikke det bliver læst ved lejlighed

# Dato Pnt Spørgsmål Gruppe

1 07-01-10 500 avi til divx (6) Andet multimedie

2 07-01-10 100 Lorte Kandu.dk (14) Kandu.dk

3 05-01-10 50 oplysning om copyright (R) (1) Jura

4 12-12-09 100 mis i blok (17) Katte

5 12-12-09 100 citat-boks (38) Smalltalk

6 10-12-09 50 Skrappe danskere (23) Jagt

7 07-10-09 100 Er her grundlag for en sag? (13) Udlejning

Tja, det kan man jo så spørge sig selv om

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 23:19

Det kan være han sneer inde,og kommer i tanke om kandu

Nå for hevlede jeg må hellere smutte ud af tråden igen, det er jo ikke smalsnak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-10 10:59

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 08-01-10 13:28

. Men meningen er vel, at vi skal hjælpe hinanden .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-10 13:55

Igen et spørgsmål hvor spørger glimrer med sit fravær, jeg tror du har misforstået et eller andet, kom ind og deltag og vær din egen administrator, du kan dreje spørgsmålet hen i den rigtige retning ellers går der småsnak i tråden
Citat
Hvad er entlig meningen med dette forum?.
Jeg er godt træt af at man efterhånden ikke kan stille nogen spørgsmål uden at tråden fluks omdannes til et Chatforum
et urimeligt angreb på et udmærket forum synes jeg, det forventes at spørger kommer med input undervejs, det er bruger til bruger hjælp du får her, teamet blander dig ikke og så er det jo helt og aldeles frivillig at være her

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-01-10 16:20

Efter lidt begyndervanskeligheder synes jeg Kandu er et herligt sted at være bruger i .
Citat
Hvad er entlig meningen med dette forum?.
Det er vel, som Chris skriver, et forum, hvor brugerne blot skal hjælpe hinanden med forskellige problemer. Men som o.v.n. spørger, hvor bliver du selv af i dit eget indlæg her, hvor du da allerede har fået et på konkrete svar ?

hilsen Mm

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 12-03-10 00:17

o.v.n.
Nu er der nogle(læs mig) som kun er her når de trenger extern viden, der kan gå mdr imellem. Så kan dig og de andre mindrebemidlede kopiere mine spørgsmål/ profil lige så tosset i vil, kiss my black ass!!!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-03-10 00:43

webgun

Du skal da ikke tage o.v.n. alvorligt. Han er laver kun rav i andedammen og vil ikke tages alvorligt .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-03-10 01:12

webgun - få dig et liv, og forsøg at tænke positivt!

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 23-03-10 16:51

Citat
Hvad er entlig meningen med dette forum?.

Kære Webgun.

I Kandu- og Smalltalk-foraerne må vi vist godt ævle løs omalt muligt. Men i de andre fora skal vi svare anstændigt på, hvad spørgerne spørger om og ellers ikke andet .

Hilsen Kirstine .

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-03-10 20:42

Med andre ord - ganske almindelig pli....

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 23-03-10 23:56

Ihhh altså Hanne. Hvor får du det dog fra ?

Hilsen Kirstine .

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 25-03-10 12:54

Citat
"Spildte Guds ord på Ballelars"

Hvem er Ballelars ????????

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-03-10 15:08

Nemlig, Kirstine - hvem ER han?

Det er nok ham, der sidder øverst på halmballelæsset

Eller er det ham, der deler baller ud? I dobbelt forstand

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 25-03-10 20:57

Ballelars kan vel også være en ukristilig sjæl fra Ballerup

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-03-10 21:56

Jow deet.... ka' han vel - tror du så, at han hedder "Lars"? tihi

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 25-03-10 23:04

Gudfader (hvem han så end er ) Hanne, du må sq ikke spørge om sådan noget. Nu skal jeg jo til at tænke .

Gå´nat, jeg er

Kommentar
Fra : webm

Dato : 26-03-10 00:15

Spildte Guds ord på Balle-Lars er et populært udtryk, der stammer fra titlen på skriftet Spildte Guds Ord paa Balle-Lars fra 1861 forfattet af pastor J. E. Gjellebøl (1816-1890) fra Præstø. Dette handler om pastorens forgæves forsøg på at få den dødsdømte Lars Nielsen, kaldet Balle-Lars, til at angre sine synder. Udtrykket bruges således i dag om en situation, hvor velmente råd eller klog tale ignoreres.

Om Balle-Lars

Balle-Lars blev født i 1820. Hans fulde navn var Lars Nielsen Bahl – deraf muligvis kaldenavnet "Balle-Lars". Hans mor Johanne (som også blev kaldt 'Balle-Johanne') kom desuden fra landsbyen Balle. Balle-Lars gjorde militærtjeneste og blev efter forsvaret af Fredericia udnævnt til korporal i den danske hær. Titlen indebar dog ingen økonomiske fordele for ham, og han og hans familie var ganske fattige. Balle-Lars boede i en årrække i Ejby (dengang Eiby) og var derfor også kendt under navnet Balle-Eiby.

Anklaget for mord

Balle-Lars havde før sagen, der endte i hans dødsdom, inkasseret 1 måneds tugthus for at stjæle et par seler og derefter 1 års tugthus for at stjæle fem brædder til en dør i sit hus. Han var efter sin militærtjeneste desuden involveret i diverse tyverier og forsikringssvindel, uden noget kunne bevises (han tilstod dog disse ting sammen med mordet).

Anklagen lød på, at Balle-Lars i 1858 blev bestilt af en bonde til at myrde Ane-Marie Henningsdatter i Ugledige mod en sum på 100 rigsdaler. Bondens motiv for dette var, at Ane-Marie, der var enke efter bondens afdøde far (dennes anden kone), hindrede bonden i at overtage familiegården. Lejemordet blev udført som skuddrab med haglgevær. Først gik alt glat, men Balle-Lars kom til at tale over sig til sin svoger og blev efterfølgende arresteret. Han tilstod først, men trak senere sine ord tilbage.

2. august 1860 afsagde Højesteret dommen for mordet: Halshugning og hjul og stejle til både bonden og Balle-Lars. Denne dom blev dog omstødt af kongen (Frederik 7.) til livsvarigt fængsel for bonden og til "kun" halshugning for Balle-Lars.

Jakob Elisius Gjellebøl, sognepræsten i Præstø, hvor Lars Nielsen sad fængslet, skulle berede ham til døden og besøgte ham i alt 21 gange. Han konstaterede dog til sidst, at Lars Nielsen var "forstokket og uimodtagelig for Religionens Paavirkning", da denne ikke angrede, men derimod alle 21 gange igen benægtede at have begået mordet.

Balle-Lars endte med at få hugget hovedet af på galgebakken i Ugledige skov, hvorefter han blev begravet uden ceremoni på stedet. Hans sidste ord gik også på en benægtelse af mordet.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 26-03-10 00:58

Kære webgun

Fantastisk stykke af den barske side af Danmarkshistorien. 1000 tak for det, du .

Hilsen Kirstine

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-03-10 18:54

Hold da op da , trykker man bare på knappen, webm? og så starter historietimen?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 26-03-10 19:04

Sådan er det jo her på Kandu, ingen skal gå forgæves...

Hav en rigtig god weekend.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 26-03-10 20:43

Ti-hi. Det næste bliver så nok, at nu er fanden løs i Laksegade , fordi vi alle sammen har boltret os i dit sp. (Som du vist nok har fået en form for svar på, ik ?).

Også god weekend til dig. Og gid at du aldrig må komme forgæves .

Hilsen Kirstine .

gid betyder forhåbentligt: jeg håber

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 26-03-10 20:43

Jeg gad ikke slå gid op i ordbogen .

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-03-10 14:06

Så'en bog er også fuld af numre.... bl.a......

Kommentar
Fra : webm

Dato : 27-03-10 18:46

majormajor jeg tror du blander webgun som er spørgeren i denne tråd og så undertegnede
webm

Sådan du!

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 27-03-10 23:13

Sorry Webm .