/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Akvarieforretninger i Nordtyskland?
Fra : Papaalfa
Vist : 3926 gange
100 point
Dato : 06-01-10 23:47

Hej!

Jeg har medio december 2009 været i Flensborg, hvorunder jeg bl.a. var rundt i byen for at se på de akvarieforretninger, som jeg havde fundet via Internettet. Imidlertid viste det sig, at de adresser, som jeg havde udfundet inden turen til Flensborg, ikke holdt stik i virkeligheden, idet to forretninger ikke længere eksisterede. Jeg fandt to forretninger, der er med i kæden "Das Futterhaus". Den ene ligger i Batteriestrasse 8 og den anden i Schleswiger Str. 48.

Kan det virkelig passe, at der i Flensborg kun er to forretninger, der oven i købet er med i den samme kæde? Eller er den nogen, der har kendskab til yderligere akvarieforretninger i Flensborg eller ca. 40-50 kilometer syd for Tønder (det østlige Nordtyskland) eller 40-50 kilometer syd for Padborg (det vestlige Nordtyskland)?

Det kan for en god ordens skyld bemærkes, at "Das Futterhaus" har et godt udvalg, hvad angår akvarieartikler, men at prisen på akvariefisk ikke ligger langt fra de priser, som findes i Danmark. Det er til gengæld rimeligt fordelagtigt prismæssigt at købe akvarieplanter, som sælges for 3 planter/bundter for 3,49 euro.

Det lader også til at være faguddannet personale, der beskæftiger sig med akvariefisk, -planter og tilbehør. Personalet er tilmed så ærlige, at de ikke sælger "was das Zeug helt", idet jeg ikke begge forretninger hørte, at kunder blev frarådet at købe fisk. Den ene kunde fulgte det råd, som ekspedienten gav, mens den anden købt selvom ekspedienten påpegede, at de fisk, som kunden købt, kunne ende som levende foder for de fisk, som kunden i forvejen havde i sit akvarium. Kunden tog chancen og ekspedienten kan i givet fald ikke lastes for, såfremt det ender galt.

I Danmark har man nogen gange fornemmelse af, at forretninger vil sælge en piratfisk, selvom den skal gå i en bowle. Moralen og dyreetik har nogen gange trange kår, når blot der er udsigt til ussel mammon! Det lader til at være anderledes i Tyskland - og det giver respekt hos mig!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-01-10 01:02

Hvor langt vil du køre? Fra Flensburg til Kiel er der desværre omkring 90 km.

Umiddelbart tyder det på, at i Kiel og omegn findes der 5 forretninger i kæden "Das Futterhaus".
http://www.kaufda.de/Kiel/Das-Futterhaus/p-r185

Og i Flensburg og omegn skulle der være 4 forretninger:
http://www.kaufda.de/Flensburg/Das-Futterhaus/p-r185

Og 1 enkel i Rendsburg: http://www.kaufda.de/Schleswig/Das-Futterhaus/p-r185
Og 1 i Husum: http://www.kaufda.de/Husum-SH/Das-Futterhaus/p-r185

Evt. kan du også søge via deres hovedside: http://www.futterhaus.de/

Annuller spørgsmålet
Fra : Papaalfa

Dato : 27-01-10 22:03

-