/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
ER DET IORDEN ??????
Fra : chicapigen
Vist : 995 gange
300 point
Dato : 06-01-10 19:20

hejsa kandusser

jeg hørte lige i tv avisen at nu skal kurt westergård ha livvagter døgnet rundt , hvad siger i til det ???

er det iorden at vi skatteborgere skal betale for det ??????

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 06-01-10 19:22

om det er iorden

jeg er skisme ligeglad

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 06-01-10 19:27

Det er det vel?!

Ytringsfrihedens Pris.

Måske skulle vi bare sige et simpelt ord: "Undskyld". Så vil denne Fatwa vist blive ophævet:

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-01-10 19:32

Ja,det er helt iorden.Vi har selv skabt problemet,ved at modtage alverdens krapyl.

Nu står vi med resultatet.Men jeg kan "berolige" dig med at KW sagen,kun er begyndelsen.

Men vær glad for at vores land er blevet "velsignet",med indvandringen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-01-10 19:33

Citat
er det iorden at vi skatteborgere skal betale for det ??????

Hvem skulle ellers betale for det?

Vi gør det også for forskellige politikere, uanset om man kan lide dem eller ej!
Og hvad koster det ikke med sikkerheden, når en præsident kommer til landet - det har været meget dyrt når USA's præsident har været på besøg.

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 06-01-10 19:36

jeg det er det, prøv at tænke på hvad vi ellers betaler for

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-10 19:45

Ja da - hvad ellers.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-01-10 19:53

Ja selvfølgelig - der ingen udefra der skal bestemme hvad vi må og ikke må og fortolke ytringsfriheden for os.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-01-10 19:54

Men hvad mener du selv chicapigen ?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 310 point
Dato : 06-01-10 19:56

Citat
er det iorden at vi skatteborgere skal betale for det ??????

Både og .
Jeg syntes han gik meget for vidt med de tegninger...ytringsfrihed eller ej.

Han er samfundet en mega dyr borger efterhånden

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 06-01-10 20:02

nej det er Brian M der koster multo

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 06-01-10 20:03

ja jeg mener stort set det samme som jer andre, at vores ytringsfrihed skal ingen udefra komme og bestemme over , men dermed er det ikke sagt at jeg syntes om de tegninger . jeg mener nu at de aldrig skulle ha været trykt .

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 06-01-10 20:04

den største skade skete da fjoget skule belære muslimerne om den danske ytringsfrihed

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 20:38

Nej det er ikke i orden, fjolset gjorde hvad han gjorde for at provokere og nedgøre andre (læs muslimer) og dækker sig nu ind under vi ytrings frihed, det er misbrug af ytrings frihed i mine øjne, at så reaktionerne ude i verden er helt ude af proportioner det er en anden sag, men sket er sket og vi er vel nødt til at beskytte dummernikken.
Og så er han den største kylling der findes, krybe i ly ude på badeværelset og lade en 5 årig alene med en voldsmand - FØJ siger jeg bare

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-01-10 20:51

Citat
Og så er han den største kylling der findes, krybe i ly ude på badeværelset og lade en 5 årig alene med en voldsmand - FØJ siger jeg bare

Det har også berørt mig dybt at han laver sådan et stunt

Men det beviser jo hvor ligeglad han er med andre end sig selv.

Jeg så lige på FB at der er oprettet en STØTTEGRUPPE for ham.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-01-10 21:50

Jeg syntes det er helt i orden at vi betaler for hans livvagter

Jeg syntes også det var i orden første gang tegningerne blev trykt, men anden gang var at gå langt over stregen

Vi har ytringsfrihed, og den skal ingen pille ved, og jeg syntes det er flot regeringen ikke har sagt undskyld, prøvet at forklarer hvad ytringsfrihed er

Jeg er overbevist om, at det var en panikhandling at han løb i skjul uden sit barnebarn, det kan vi overhovedet ikke dømme, vi ved ikke selv hvordan vi ville have reageret

ps.. vi har da også haft vagter 24 timer i døgnet på en militæridiot der var her på tålt ophold, jeg tror ikke Iran betalte den regning

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 06-01-10 21:55

Selvfølgelig skal KW beskyttes, og der skal ikke sættes pris på Ytringsfriheden, da den ikke er til salg.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-10 22:06

Men for s............. hvor er det ærgeligt, at de skulle spille smarte på den avis.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-01-10 22:11

Citat
Nej det er ikke i orden, fjolset gjorde hvad han gjorde for at provokere og nedgøre andre (læs muslimer) og dækker sig nu ind under vi ytrings frihed, det er misbrug af ytrings frihed i mine øjne, at så reaktionerne ude i verden er helt ude af proportioner det er en anden sag, men sket er sket og vi er vel nødt til at beskytte dummernikken.
Og så er han den største kylling der findes, krybe i ly ude på badeværelset og lade en 5 årig alene med en voldsmand - FØJ siger jeg bare

Helt enig med O.V.N.

Nu skal vi altså ikke løfte fanen så højt op så vi ikke kan nå jorden. Det var misbrug som der skrives
af ytringsfriheden over alle grænser. Desværre er der ingen der vil indrømme det.
Prøv og spørg direktionen i ARLA + andre eksportfirmaer hvad de mener om KW.
Han hytter sin egen skin. Hvad med barnebarnet. Han er en ynkelig stakkel.

Citat
ps.. vi har da også haft vagter 24 timer i døgnet på en militæridiot der var her på tålt ophold, jeg tror ikke Iran betalte den regning

Hvor har du det fra Nordste1

Hvis det er ham fra Irak der boede i Sorø, så havde han ikke vagter på 24 t. i døgnet. Der kørte en Pol. patrulje forbi der hvor han boede engang i døgnet. Han stak da heldigvis også af.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 22:13

Selvfølgelig skal vi have vores ytrings frihed, det kan der overhovedet ikke sættes spørgsmåltegn ved, men bevist at provokere og kun for at provokere, og så henvise til ytrings friheden, der sætter min moral grænsen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-01-10 22:53

Nu var det jo ikke KW der fandt på de tegninger, han har blot bidraget ligesom 40 andre tegnere på opfordring fra Jyllandspesten.

Og at de er blevet opfattet som en provokation, er jo ikke ensbetydende med at det var ment som en sådan oprindeligt.

At tøsedrengen KW gemmer sig på toilettet og lader sit 5-årige barnebarn sidde alene med en indtrænger må være en sag mellem KW, hans familie og hans moral, men selvfølgelig har han krav på beskyttelse ligesom alle andre der forfølges på grund af religion, race eller politisk overbevisning.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-01-10 23:00

Selvfølgelig skal han have livvagter. Selvom JP burde betale dem, fordi han/de har handlet så dumt!

Der skal strammes op på hvormeget medierne kan tillade sig at udbassunere. De skal sq til at tænke sig om, de jornalister, som mener, at ALT skal frem uanset, om det går ud over menneskeliv eller landets sikkerhed.

Altså dumhed har intet med ytringsfrihed at gøre - der er jo ingen grund til at opføre sig middelalderligt eller blive hjernevasket for at få sit budskab frem. Man kan også synke for dybt...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-01-10 23:06

Smokie... jeg har muligvis taget fejl af, hvor meget den overvågning bestod af, der står kun PET og politiet overvågede ham... men det var nu også mere det fakta, han også havde kostet penge

ca en cm nede på siden

www.politikerlede.com/konservative.htm

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-01-10 23:06

Citat
Selvfølgelig skal han have livvagter. Selvom JP burde betale dem, fordi han/de har handlet så dumt!

Så synes du måske også, at DF skal betale for Pia's livvagter?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-01-10 23:11

Selvfølgelig skal han have livvagter. Vi har ytringsfrihed og hvis regeringen ikke kan finde ud af at smide dem ud som ikke kan finde ud af det, så skal folk der er truede have livvagter. Og så må samfundet betale, for det er samfundet der har bestemt at denne regering skal bestemme.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 23:32

Det er samfundets skyld - men hvem er samfundet? Os allesammen? Hvis ja så er det os alle som har bestemt at vi skal have den regering vi har

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 23:34

Var det at twiste dine ord granner01

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 06-01-10 23:53

Citat
Så synes du måske også, at DF skal betale for Pia's livvagter?
Hammer god ide. For P.K. er også en værre provokatør .

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 06-01-10 23:55

Citat
Der skal strammes op på hvormeget medierne kan tillade sig at udbassunere. De skal sq til at tænke sig om, de jornalister, som mener, at ALT skal frem uanset, om det går ud over menneskeliv eller landets sikkerhed.

Hvis du får din vilje, så er det første skridt på vej mod begrænsning af ytningsfriheden, og den begrænsning er bestemt af andre, for du får ikke selv en lyd at skulle have sagt.
Citat
Altså dumhed har intet med ytringsfrihed at gøre - der er jo ingen grund til at opføre sig middelalderligt

Det er s'gu heller ikke os der opfører sig middelalderligt. Men fortsæt bare i din tankerække, for så skal du nok få både ytringsfrihed og middelalder at føle hen af ve3jen. Selv synes jeg dit billede (under profilen) er betydeligt kønnere, end hvis du er gemt bag et slør eller en burkha.
Citat
Man kan også synke for dybt...

Du har ret, helt ret, men med modsat fortegn, for at være så sort inde i hovedet at man vil gå rundt og slå ihjel for en tegnings skyld, så må man være uhyre middelalderlig.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 07-01-10 00:58

Citat
Nej det er ikke i orden, fjolset gjorde hvad han gjorde for at provokere og nedgøre andre (læs muslimer)

Hvis du dermed mener, at Kurt W sidestiller muslimer med bombemænd, så er du dæleme ikke særlig god til at tolke hans tegning.

Selvfølgelig sidestiller han ikke muslimer med bombemænd! Hans tegning forestiller muhammed med en bombe i turbannen. Hvor mange bombemænd ser ud som manden på tegningen? Tegningen ER et sidestykke til den appelsin (held) der uforvarende landede i Aladins turban. På samme måde landede der UFORVARRENDE en bombe i muhammeds turban. Hvordan kan man tolke det anderledes end at Kurt W mener at muhammed er TOTALT uden skyld i at visse muslimer/terrorister bomber løs i hans navn?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 07-01-10 00:59

Kunne godt tænke mig hvor dette her ender. Måske skal den ene halvdel af danmarks befolkning
yde beskyttelse af den anden halvdel.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 07-01-10 01:07

Citat
Og så er han den største kylling der findes, krybe i ly ude på badeværelset og lade en 5 årig alene med en voldsmand - FØJ siger jeg bare

Rationelt set kan det virke egoistisk at efterlade barnebarnet, men jeg synes egentlig ikke det er så underligt, at en mand, der har måttet leve under det pres det må være at være i reel livsfare 24/7 går i panik, når hans værste mareridt ser ud til at gå i opfyldelse. Jeg tror faktisk langt de fleste ville gå i panik eller i det mindste miste overblikket og derved muligheden for de mest hensigtsmæssige handlingsmuligheder i en så grotesk situation. Det ville være nemt og omkostningsfrit for mig (og også dig) at påstå, at vi altid vil sætte vore børns liv foran vores eget, men ret beset har vi ingen som helst idé om, at det også skulle være tilfældet i virkeligheden.

To ting ved vi.

1. Vi ved, at PET havde meddelt Westergaard, at en evt. galning ville være fokuseret på ham alene.

Ergo, hvis du vil klandre nogen, så er det PET for at give ham dårlige instruktioner, men det er der næppe basis for.

2. Vi ved, at øksemanden kom MELLEM Kurt W og barnebarnet. Altså MELLEM stuen hvor barnet sad, og toilettet hvor Kurt W kom ud fra.

Det ville alt andet lige betyde at Kurt W skulle bekæmpe øksemanden for at komme til barnet, og med barnet i hænderne flygte ud af huset med en øksesvingende galning i hælene. Mener du i ramme alvor at en ældre herre som Kurt W sagtens ville kunne nedkæmpe en 23-årig mand (med kniv og økse) og dermed reddet sit barnebarn?. Hvis ikke du kan svare ja til spørgsmålet, så vil alternativet være, at Kurt W havde ladet sig slagte FOR ØJNENE af sit barnebarn, og så kan man da for alvor tale om at have traumatiseret og gjort et barn fortræd. Værre endnu, kunne gerningsmanden have valgt at dræbe barnet også, da han næppe havde været interesseret i at efterlade vidner til nedslagtningen.

For mig at se, så var barnebarnet langt mere sikker i den faktiske situation, end hvis Westergaard var rendt ind efter hende, og jeg hopper derfor ikke på bølgen af fordømmelse. Heller ikke selv om det er det aller letteste i verden at gøre.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 07-01-10 02:02

No1Here
Citat
Det ville være nemt og omkostningsfrit for mig (og også dig) at påstå, at vi altid vil sætte vore børns liv foran vores eget, men ret beset har vi ingen som helst idé om, at det også skulle være tilfældet i virkeligheden.

Du har fuldstændig ret. Hvor mange mennesker har f.eks ikke mistet et barn/barnebarn efter et skibsforlis, også selv om de før forliset aldrig ville tro at de ville opgive at få barnet med ud. Bag efter står de der med en rædselsfuld følelse og totalt smadret indeni, men får dog ALDRIG DEN FORDØMMELSE fra omverdenen som Kurt W. får nu. Derfor tror jeg også at fordømmelsen af Kurt W. er en slags hævn for noget man mente i forvejen, og ikke den givne situation. Havde han gået efter barnet og de begge var blevet slået i hjel, så ville de samme mennesker, der nu fordømmer ham, have dømt ham til at være jordens største fjols og idiot der var SKYLD i barnebarnets død, for det er da ikke den indtrængende voldsmand der er forkert på den, det ses tydeligt af denne diskussion.
Citat
Ergo, hvis du vil klandre nogen, så er det PET for at give ham dårlige instruktioner, men det er der næppe basis for

Netop, for i den konkrete situation var det jo netop det rigtige Kurt W. gjorde - ingen kom noget til rent fysisk, men Kurt W. er nok skrammet på sjælen resten af livet, bl.a fordi han skal udsættes for denne hetz.
Citat
Mener du i ramme alvor at en ældre herre som Kurt W sagtens ville kunne nedkæmpe en 23-årig mand (med kniv og økse) og dermed reddet sit barnebarn?.

Rigtigt, men igen fornemmer man at der ikke skal ske alverden for voldsmanden, som alle aviser nu beskriver som sådan en pæn, stille, rolig og ordentlig fyr. Hvad fa... skulle han med både kniv og økse hvis han ikke havde ondt i sinde. At han selv har gjort sine egne børn fortræd ved bare at forlade dem, det er der mærkeligt nok ingen der kan se.
Citat
jeg hopper derfor ikke på bølgen af fordømmelse. Heller ikke selv om det er det aller letteste i verden at gøre.

Det gør jeg heller ikke - jeg vil hellere lade andre kaste den første sten. Man kunne jo spørge dem først, der har mistet et barn i et forlis eller en brand om de vil kaste den første sten. Det tvivler jeg på de vil gøre (og jeg kaster heller ikke sten efter dem).

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 07-01-10 04:34

Han er dansk så vi skal beskytte ham ja!!!. fuck de utilpassede perkere/terorister, eller hvad de utilpassede hedder

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 07-01-10 04:36

o.v.m har lort i hovedet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 07:47

Citat
jeg hopper derfor ikke på bølgen af fordømmelse. Heller ikke selv om det er det aller letteste i verden at gøre.

Fuldstændig enig

Citat
Jeg er overbevist om, at det var en panikhandling at han løb i skjul uden sit barnebarn, det kan vi overhovedet ikke dømme, vi ved ikke selv hvordan vi ville have reageret

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 09:58

Citat
jeg hørte lige i tv avisen at nu skal kurt westergård ha livvagter døgnet rundt , hvad siger i til det ???

Vi betaler jo skat for det.

MEN:

Når man tænker på andre mennekser der ikke tør møde op i Retten for at vidne
uden at skulle være bange for represalier, så er der ALTSÅ noget der er temmeligt SKÆVT
Eller andre, der BARE får en nød-telefon, efter gentagne volds episoder og som måske ender med døden til følge.
Eksempler kan i selv finde, der er sikkert masser af dem.

Men systemet er nu engang som det er, ret det istedet for.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-10 12:35

Jeg kan da lige uddybe mit indlæg, ingen i hele folketinget, som vi har sat derind, er mand for konsekvens. Nemlig at smide dem ud som ikke vil respektere Danmarks ytringsfrihed.

Bliver en dansker truet fordi vedkommende benytter sin ytringsfrihed og bliver personen efterfølgende truet, så skal vedkommende beskuttes. Og det med at begrænse avisernes ret til at skrive

Men smid de imamer ud som ringede rundt i verden og sagde til folk at de skulle protestere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 12:37

Granner01, jeg kan kun give dig ret,men flere af dem er jo blevet danske statsborgere,

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-01-10 12:42

Citat
Der skal strammes op på hvormeget medierne kan tillade sig at udbassunere. De skal sq til at tænke sig om, de jornalister, som mener, at ALT skal frem uanset, om det går ud over menneskeliv eller landets sikkerhed.

Bare en umiddelbar tanke i irritation over, at pressen er totalt ligeglade med andre menneskers liv. Selvfølgelig kan vi ikke begrænse ytringsfriheden. Pressen må til at gribe i egen barm, og lære to nye ord for dem: "Moral og etik". That's all.

Asbjørn2 -

Citat
Altså dumhed har intet med ytringsfrihed at gøre - der er jo ingen grund til at opføre sig middelalderligt eller blive hjernevasket for at få sit budskab frem. Man kan også synke for dybt...

Det er netop ikke os, der skal synke lige så dybt, som islamisterne.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-01-10 12:44

IBM760 - Kurt Westergaard er ikke valgt af nogen andre end JP, så nej.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-10 12:49

Sporer man en anelse intolerance eller er det kun racisme en udtalelse længere oppe: KW er jo dansk så ja vist skal vi beskytte ham at han er født i Danmark og af indfødte forældre gør ham ikke automast til en ideal borger, vi skal beskytte alle som har opholdstilladelse i Danmark og er truede uanset om de hedder Kurt eller Mohammed

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-01-10 14:58

Citat
Sporer man en anelse intolerance eller er det kun racisme

Der var den igen.......

Det er efterhånden bedrøveligt at se hvordan DANSK modstanderne,kører racisme våbnet i stilling.
Hvergang de ikke lige kan klare den på argumenter.Så har de aut. (tror de) vundet "slaget".
Derfor er sådan en tråd total formålsløst. Og derfor kun lige denne slut indlæg,fra min side.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 15:10

Mosebaek,du kan lige så godt lærer det først som sidst, når vi kritiserer/taler mindre pænt om, så er vi pr.automatik racister

Men de nye danske, må kritiserer både os og landet i en uendelighed...uden nogle løfter et øjenbryn... det er jo så synd for dem

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 07-01-10 15:10

det skal han have, HVIS vi skatteborger betal 200mio til nogen kan få fedtsugning kan vil vel også betale lidt til ham

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 07-01-10 16:56

Tak for svaret piaskov. lige mine ord :) ,og tak til alle jer andre der har givet jeres besyv med

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 26-07-10 03:24

gaml nyhed