/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Nålepude
Fra : elise
Vist : 895 gange
100 point
Dato : 26-04-03 09:29

Er der nogen, der har en ide til en syet nålepude, der kan sidde på en opslagstavle?
Vh Elise

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 26-04-03 14:11

Hej Elise!
Lav en firkant (eller ruder-form) i pap.
Klip et rundt stykke stof (eller ovalt hvis du har lavet pap i ruderform), som er lidt større.
Buk rundingerne på stoffet ind ved hjørnerne så langt ind, så de lige passer at de efter lader en lille trekant af pappet være fri i alle hjørnene.
Sy stoffet på tre af kanterne, og put fyld i (kapok eller vat).
Sy den sidste kant på.

Nu skulle du have en nålepude med blottede hjørner, hvor du kan sætte tegnestifterne fast. Hvis det skal være lidt pænere kan du starte med at lime noget stof på pappet.

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 26-04-03 14:13

... man kunne også sy et platteophæng på bagsiden af en anden nålepude...

Kommentar
Fra : elise

Dato : 27-04-03 18:21

Jeg kunne godt tænke mig noget andet - måske er det en ide at sy et ophæng på bagsiden af en anden nålepude, men det kunne jo være at en eller anden har set noget smart et sted?
Vh Elise

Kommentar
Fra : elise

Dato : 27-04-03 18:22

Jeg kunne godt tænke mig noget andet - måske er det en ide at sy et ophæng på bagsiden af en anden nålepude, men det kunne jo være at en eller anden har set noget smart et sted?
Vh Elise

Accepteret svar
Fra : LottaJ

Modtaget 100 point
Dato : 20-07-03 11:56

Hej Elise

Jeg har lavet en sjov nåle pude til ophængning, måske kan du bruge ideen. Køb en lille fotoramme, afmontér glasset, lav en pude på størrelse med rammen og clips den fast på bagsiden. Smart og nemt at hænge op, da der er beslag på rammen.

Hvis du ønsker yderligere vejledning eller fotos, kan du maile mig på; lotta.hornbech@adr.dk

Godkendelse af svar
Fra : elise

Dato : 22-07-03 20:09

Tak for svaret LottaJ. Det lyder som en rigtig god ide, som jeg vil prøve - jeg har en lille ramme i forvejen.....
Kh Elise