/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvordan blokere man en hjemmeside ??
Fra : viskinge
Vist : 2477 gange
300 point
Dato : 06-01-10 11:41

Hvor kan man blokere sin PC, så ens børn feks. ikke kan gå ind på en bestemt hjemmeside???

Kører XP sp3 og IE8

MVH

Kommentar
Fra : peque

Dato : 06-01-10 11:42

Tja det kan du gøre i din Router mm hvis denne understøtter dette!
Eller skal du installere noget software til admin af hjemmesider

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 11:48

Ret nemt at tilføje en side i Host filen, så kommer der besked om at Siden kan ikke vises

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 06-01-10 11:49

der er mange antivirus programmer der har "børnebeskyttelse" se efter om din ikke har det

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-01-10 12:03

- gå i Kontrolpanel > Forældrekontrol og læs nærmere...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-01-10 12:06

Undskyld, i Vista: Kontrolpanel > Brugerkonti & Familiesikkerhed > Forældrekontrol

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-01-10 13:19

Citat
Ret nemt at tilføje en side i Host filen, så kommer der besked om at Siden kan ikke vises

Øh hvordan????

Citat
- gå i Kontrolpanel > Forældrekontrol og læs nærmere...

Der er ikke noget der forældrekontrol i kontrolpanel !!! (eller også kan jeg ikke finde det)

Citat
Undskyld, i Vista: Kontrolpanel > Brugerkonti & Familiesikkerhed > Forældrekontrol

Og det skal jeg bruge til ????????
Jeg skriver i spørgsmålet, at jeg kører XP.

MVH

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 06-01-10 13:29

Her er en forklaring i brugen af Host filen:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52&PN=1
et stykke nede er der forslag til et par programmer som kan hjælpe dig med arbejdet, for eksempel Host manager, der er link til at hente programmet nede på siden:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=138&PN=1&TPN=1

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 13:31

Hvis du bruger Host filen så er der blokeret effektiv, forslaget om indstillinger i Internet Explorer kan nemt omgås ved at bruge for eksempel Firefox browseren

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-01-10 13:34

Citat
Jeg skriver i spørgsmålet, at jeg kører XP.

- min fejl, sorry...

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 07-01-10 08:14

tør man spørge hvilket antivirusprogram du bruger?

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 07-01-10 08:22

du skriver du bruger ie8
der skulle være oppe i højre hjørne noget der hedder "funktioner"klik på den der kommer en rude hvor der for neden står "internetindstillinger" klik på den endnu en rude åbnes hvori der vises nogle faneblade foroven den øverste af dem hedder indhold klik på den og du vil så se et sted der hedder forældrekontrol
prøv derfra!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 09-01-10 17:40

Kan ikke finde "forældrekontrol" under "indhold" (kan slet ikke finde noget der hedder forældrekontrol)

Er det virkeligt så svært at blokere for visse hjemesider på ens computer ????

MVH

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 17:41

Kan du ikke bruge noget af det som er foreslået? Det hjælper ikke bare at forhøje point uden at forklare lidt mere om hvad du har imod de forslag som er kommet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 17:42

Ok du skrev så samtidig med at jeg skrev mit indlæg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 17:55

Citat
Kan ikke finde "forældrekontrol" under "indhold
ikke så sært det er der nemlig ikke noget som hedder, du skal se efter Klassifkations filter under fanen Indhold, det er et meget irriterende måde at filtrere på synes jeg, særlig hvis du sætter kodeord på. Og du kan heller ikke blokere for bestemte navngivne websider der.
Hvad med at bruge Host filen i stedet for? Meget mere effektiv

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 09-01-10 18:21

o.v.n. :

Er det her jeg skal skrive:

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dette er HOSTS-eksempelfilen, der bruges af Microsoft TCP/IP til Windows.
#
# Denne fil indeholder IP-adressetilknytninger til værtsnavne. Du bør ikke
# angive flere end en post pr. linje. IP-adressen skal placeres i den første
# kolonne efterfulgt af det tilsvarende værtsnavn.
# IP-adressen og værtsnavnet kan adskilles af mindst ét mellemrum.
#
# Kommentarer (som disse) kan indsættes på individuelle linjer eller efter-
# følge computernavn. Kommentarer skal anføres med nummertegn '#'.
#
# Eksempel:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # kildeserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x-klientvært

127.0.0.1 localhost

Det er den eneste jeg lige kan finde

Jeg gik jo ud fra at der stod en hel masse "oversættelser" men det gør der måske ikke???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 20:02

Du er der jo og lige under 127.0.0.1 localhost skriver du navnet på den hjemmeside som ikke må bruges fra computeren, hvis du skriver både med og uden www så er du helgarderet, min host fil indeholder 12820 linjer som programmet Spybot Search&Destroy har lagt ind, det er sider som med garanti ingen vil savne, sider som vil lokke brugere til både det ene og det andet og sider som indeholder virus, du slår lige nogle slag med mellemrums tasten efter 127.0.0.1 jeg viser lige 2 tilfældige linjer cirka midt i rækken af sider som ikke kan vises på min Windows computer
Kode
127.0.0.1   www.ensureschool.com
127.0.0.1   ensureschool.com

du åbner Host filen med Notesblok (læg mærke til at det er den som kun hedder HOST) og sætter adresser ind, klik på Filer og Gem inden du lukker igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-10 21:41

I Windows XP :

Vælg browsermenuen:

Værktøjer (ALT + U) -> Undermenuen; Internetinstillinger -> fanen; "Sikkerhed" -> Klik ikonet; "Usikre websteder' -> tryk 'knappen'; [Websteder] -> ..tilføj så de adresser (wildcard's accepteres; f.eks. http://*.apple.* ) du IKKE vil have skal kunne besøges.

Disse indstillinger kan nemt rettes af brugeren (barnet?), men du kan spærre for adgang til browsermenuen (..og mange andre 'praktiske ting' ) med et register-hack/-tweak i registreringsdatabasen ..eller med hjælp fra dette lille værktøj:

http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_securityconsole.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 09-01-10 22:34

Øh:
Husk det skal være IP adressen der skal indsættes = IKKE en WEB-adresse.
Så med andre ord. du skal først forfølge, den adresse du vil blokkere via

http://www.whois.net/
Og håbe på der kommer en gyldig IP adresse op.

Denne sætter du ind i ovennævnte fil, OG kun IP adressen.
Husk ny linie for hver IP der skal udelukkes.
Hvilket jeg kan se at der ikke er givet en henvisning til.

Selv har jeg prøvet det, men udbyderne er blevet smarte, og bruger sub-adresser.

Vil du have noget der virkelig blokkere = kontrol, skal du søge andre steder= programmer der filtere adgang til nettet, og som er rimelig godt beskyttet med adgangkode.

Jeg har endnu aldrig set mennesker, der vil ind på en side, der enten er bandlyst af netudbyder,
eller forældre der ikke kan få adgang til samme.

Alle såkaldte filtre, er lig med nul, da det til alle tider kan omgåes.
Man søger på Google og du får en adresse på siden, selv gennem dit filter,
men, hvor gamle er de børn.

Ellers forklar dem konsekvensen af at besøge siderne.
Og så er man på dybt vand.

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 09-01-10 22:41

Ellers AD_Muncher, og beskyt det med password.

Der findes altså rigtig mange gratis programmer for netop dit brug.
http://www.google.dk/search?hl=da&ei=xfdIS4j-OcHb-Qauya1M&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&ved=0CBIQBSgA&q=child+safe+surfing&spell=1

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 09-01-10 22:43

Nogle er gratis, andre er vel pengene værd = for barnets skyld?

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 09-01-10 22:45

Men kan så ikke forstå, at du ikke selv kunne løse dette = fra din profil
Job indenfor el, elektronik, computer hobby: modelstyring.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 22:51

Citat
Husk det skal være IP adressen der skal indsættes = IKKE en WEB-adresse
hvis du mener HOST filen så er det noget vrøvl du skriver, hvor har du disse fejlagtige oplysninger fra?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-10 23:21

Blokering af hjemmeside, nemt nok, SLUK computeren

Nå spøg til side, jeg bruger HostsMan
http://www.abelhadigital.com/2008/07/hostsman-3157-released.html
og der kan man selv indsætte adresser og man kan opdaterer fra nettet
i øjeblikket har jeg 22.244 adresser i hosts filen, det virker fint...

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 09-01-10 23:37

Tak for svaret o.v.n..

Det tog lidt tid om at trænge ind på lystavlen, men nu er den der.
Jeg har prøvet med 1 websted, men der skulle 4 linier til, før alle muligheder blev udelukket

127.0.0.1 www.sidenavn.dk
127.0.0.1 sidenavn.dk
127.0.0.1 www.sidenavn.com
127.0.0.1 sidenavn.com

da siden også fandtes under .com hvorefter man blev aut. navigeret til den danske side.

MVH

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 09-01-10 23:43

Undskyld hr. o.v.n du skriver til mit forslag om forældrekontrol kl.17,55:
"ikke så sært det er der nemlig ikke noget som hedder, du skal se efter Klassifkations filter under fanen indhold"

Den forældrekontrol jeg har under indholdet i mine internetinstillinger er det så en min antivirusprogram har lagt der??????? for jeg har som spørgeren IE8, og jeg har en forældrekontrolknap!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 23:54

Selv tak - godt du fandt ud af det, du har formodenlig haft en snak med barnet også, censur er ikke godt men kan være nødvendig

Nielsjs jeg har Internet Explorer på Windows XP Pro og der er ingen forældre kontrol