/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
"Beskyttet tilstand"
Fra : sdam
Vist : 924 gange
500 point
Dato : 06-01-10 10:54

Egenskab for Internetsikkerhed
Når jeg tjekker egenskaberne, er der flueben i det lille vindue der tilkendergiver at "Aktiver beskyttet tilstand", men jeg ser nederst på skærmen, når jer er online, er "Beskyttet tilstand: Fra" !
Hvorfor nu det??
Jeg er blevet plaget af, at der med få minutters mellemrum, popper et vindue op med følgende besked:
Warning!!! Your personal computer neeeds to install antivirus software! Personal Security can perform fast and free scan of your computer.
Når jeg så tillader dette kommer der noget scanning frem fra Windows, på englsk, men den kører det aldrig færdig på nogen måde!
Skal også tilføje, at problemet er opstået efter jeg var blevet infekceret af en trojansk hest, men denne skulle være fjernet igen...
Jeg har i øvrigt TDC's sikkerhedspakke installeret og aktiveret på computeren

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 06-01-10 11:02

Du må da vist lige få tjekket om din pc er blevet helt renset for snavs

Smut du herind http://malwarecheck.dk/forum/ og opret dig som bruger,så får du hjælpe hele vejen igennem

Det er gratis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 11:46

Ja helt sikker du skal ind i et sikkerheds forum og få hjælp til at rense computeren, i går viste TDC en infektion lignende din, siden kom med en nyheds mail som jeg selvfølgelig har slettet, men den viste alle de steder på computeren den skide falske sikkerheds pakke installerede sig, der var over 100 forskellige steder på computeren det kan du umulig selv fjerne og reparere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-10 15:02

Der er kommet et fup program ind på din pc og den lokker dig til at købe et program, ved at fortælle dig at den er spækket med viraer osv. Du skal helt klart have hjælp til at rense den hvis ikke du selv er en ørn til det. Nordsted1 linkede til det helt rigtige.

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 06-01-10 17:42
Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 06-01-10 17:43

p.s har du husket at slået Firewall til

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 09-01-10 13:58

Tak for svaret Nordsted1.